Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne uken:

 

IMG-8940.jpg
Drowning the Light - Of Celtic Blood & Satanic Pride (Dobbel lp)
Drowning the Light - Through the Noose of Existance
Harvest - Bend Thy Knee & Present Thy Throat to a Burning Sword of a Dark Age
Varcolaci - Among the Cloud-Graves

IMG-8946.jpg
Ethereal Shroud - They Became the Falling Ash (Dobbel farget lp)
Ethereal Shroud - Trisagion (Dobbel farget lp)
Lure - Morbid Funeral (Dobbel farget lp)
Lure - Memories of Humanity (Dobbel lp)

IMG-8958.jpg
Auld Ridge - Folklore From Further Out
Albionic Hermeticism - Nova nativitas mundi 
Misantropical Painforest - New Compass Point 
Legacies Unchain - Satan is Strong and Always Near

IMG-8954.jpg
Tírad Dûr - Fell Light in Windy Cloud
Dëhks...Ëspërance - Tragedy in the Eternal Empire of Mälëfice... (Farget lp)
Primeval Well - Primeval Well (Dobbel lp)

IMG-8964.jpg
Gärgäntuäh / Kastijder - Föltrit / Reinigend vuur 
Angra Mainyu - Die kalte Dunkelheit
Malthusian / Suffering Hour - Time's Withering Shadow

IMG-8932.jpg
Susanne Sundfør - Blómi
Cradle of Filth - Existence Is Futile (Dobbel lp)
Khemmis - Deceiver
Örnatorpet - Evigt främmande, evigt fjärran (Farget lp)

Endret av Skogslik
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Datata skrev (4 minutter siden):

Jethro Tull - Stand Up - CD

2023-utgaven av deres klassiker fra 1969, oppusset og flikket på til kr 699,-. Å ja, det var verdt hver krone, låter oppsiktsvekkende bra! 😋

Er nok favoritten i hop med Aqualung og Thick as a Brick, men til nesten 700 kroner, da tror jeg nok en sier seg greit fornøyd med CDen man allerede har. Men skjønner jo at for de som har et ekstra godt forhold til bandet eller skiva, vil nok ikke slikt stå i veien for ei fin oppgradering. ;)

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (5 minutter siden):

Er nok favoritten i hop med Aqualung og Thick as a Brick, men til nesten 700 kroner, da tror jeg nok en sier seg greit fornøyd med CDen man allerede har. Men skjønner jo at for de som har et ekstra godt forhold til bandet eller skiva, vil nok ikke slikt stå i veien for ei fin oppgradering. ;)

Jeg har tidligere kjøpt LP-en av samme, som kom først, det er en dobbelt-LP til rundt 1200 kr. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oOF skrev (37 minutter siden):

Vanlig CD, jeg har aldri hatt noe forhold til LP.

Ah, ble bare litt overraska over prisene (kanskje nyere spesial utgivelser/remastra og lignende), lenge siden jeg har handla musikk hos Cdon, men en del film har det nå blitt, og vanskelig å ikke legge merke til at priser har økt betraktelig siste årene.

Nei, har vel ikke noe stort og nært forhold til LP, annet enn at en har ei meget tøff Death Wish 2 (av Jimmy Page) Vinyl hengende innrammet på veggen. Gjør seg bra som film/musikkposter, i likhet med eldre Laserdiscer.

Lenke til kommentar
oOF skrev (20 minutter siden):

Det har blitt vanskelig å få tak i CDer etterhvert. Det er jo ikke hipt mer.

Synes jeg har hørt snakk om "CDens død", "DVDens død" i årevis, men de er her enda, og prisene har definitivt ikke gått ned, enkelte ganger er faktisk DVD utgaven dyrere enn Blu-rayen, selv om de er utgitt av samme selskap, og sistnevnte er den som kommer med bonus features osv.

Så har man jo de som mente at CDen/DVDen ville gradvis blitt ubrukelig over så og så lang tid. Kommer nok også an på hvordan de blir oppbevart, romtemperatur og lignende.

Ser fortsatt mange holder fast til musikk kassetten og VHSen, til og med Laserdiscen er vel ei der har sine trofaste følgere, men kanskje mer vanlig i bruktbutikker.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (På 18.6.2023 den 13.29):

Synes jeg har hørt snakk om "CDens død", "DVDens død" i årevis, men de er her enda, og prisene har definitivt ikke gått ned, enkelte ganger er faktisk DVD utgaven dyrere enn Blu-rayen, selv om de er utgitt av samme selskap, og sistnevnte er den som kommer med bonus features osv.

Så har man jo de som mente at CDen/DVDen ville gradvis blitt ubrukelig over så og så lang tid. Kommer nok også an på hvordan de blir oppbevart, romtemperatur og lignende.

Ser fortsatt mange holder fast til musikk kassetten og VHSen, til og med Laserdiscen er vel ei der har sine trofaste følgere, men kanskje mer vanlig i bruktbutikker.

Dvd selger forstatt mest av fysiske format....

Lenke til kommentar
Datata skrev (På 18.6.2023 den 10.45):

Jethro Tull - Stand Up - CD

2023-utgaven av deres klassiker fra 1969, oppusset og flikket på til kr 699,-. Å ja, det var verdt hver krone, låter oppsiktsvekkende bra! 😋

 

Frank.N.Steen skrev (På 18.6.2023 den 10.52):

Er nok favoritten i hop med Aqualung og Thick as a Brick, men til nesten 700 kroner, da tror jeg nok en sier seg greit fornøyd med CDen man allerede har. Men skjønner jo at for de som har et ekstra godt forhold til bandet eller skiva, vil nok ikke slikt stå i veien for ei fin oppgradering. ;)

Mine egne favoritter er nok Heavy Horses og Songs From The Wood, men det der er også bra plater :yes:

Jeg liker de fleste av Tull sine plater egentlig (første jeg kjøpte var Broadsword & the Beast😀)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...