Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg forstår nesten ikkje spørsmålet..

Kjøpte kanskje ein CD eller to i rein desperasjon på ein bensinstasjon i nord-norge for 10-15år sidan. Usikker igrunn, kanskje ei samleplate med litt ymse og kan såvidt erindre smokie gold.

Dette var før Spotify og bluetooth streaming var å oppdrive i bil i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvis du sikter til tittelen for tråden så betyr det vel at du gjerne poster hva du har handlet av plater nylig (i det siste..)
Hva du kjøpte for 10-15 år siden har vel liten interesse for tråden? 🙂
Nå er det jo ikke alle som SKJØNNER musikk, ikke alle som har råd til å kjøpe, ikke alle som har plass.. Mange grunner til ikke å kjøpe vil jeg tro, men da trenger du neppe svare i tråden heller..
Jeg benytter svarene her som grunnlag for nye innkjøp og gleder meg over samlingen jeg har i hyllene her!

Lenke til kommentar
locked skrev (22 timer siden):

Eg forstår nesten ikkje spørsmålet..

Kjøpte kanskje ein CD eller to i rein desperasjon på ein bensinstasjon i nord-norge for 10-15år sidan. Usikker igrunn, kanskje ei samleplate med litt ymse og kan såvidt erindre smokie gold.

Dette var før Spotify og bluetooth streaming var å oppdrive i bil i alle fall.

Vel, for oss som er litt mer interessert i musikk og hifi så er det tre store grunner for kjøp.

1.Vi støtter artistene økonomisk med kjøp. Samt vi får coversleaves med artwork og tekster eller info.

2. Lydkvalitet selv fra rimeligere godkvalitets LP spillere og CD spillere feks Pro-Ject  LP, Argon LP eller NAD eller Denon CD spillere er WAY bedre opplevd lydkvalitet enn en streamet komprimert Tidal eller Spotify låt...

3.Vi er ofte kroniske samlere og det er en kul hobby.

Og bensinstasjon CDer holder jeg meg laangt unna, jeg kjøpte en Hip hop cd boks fra hele verden en gang, world of Hip hop tror jeg. Men det er fordi den hadde så mye kule undergrunds artister fra UK og US.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Lydkvalitet selv fra rimeligere godkvalitets spillere er WAY bedre opplevd lydkvalitet enn en streamet komprimert låt...

Så greit er det bare! Selvsagt enig i hele svaret, men dette her er LITT viktig da..
Nå er det beklageligvis veldig få med kvalitetsbevisste musikk-LYTTERE etter det jeg erfarer, noe som sikkert vil gi utslag i dårligere tilbud når det gjelder fysisk media.  Bare man kan lytte til en eller annen streamingskilde i sine ørepropper så er livet herlig.. (Da er det med KVALITET uansett ikke aktuelt..)
 

Lenke til kommentar
Woff skrev (42 minutter siden):

Så greit er det bare! Selvsagt enig i hele svaret, men dette her er LITT viktig da..
Nå er det beklageligvis veldig få med kvalitetsbevisste musikk-LYTTERE etter det jeg erfarer, noe som sikkert vil gi utslag i dårligere tilbud når det gjelder fysisk media.  Bare man kan lytte til en eller annen streamingskilde i sine ørepropper så er livet herlig.. (Da er det med KVALITET uansett ikke aktuelt..)
 

Jeg er også glad i Streaming fra Spotify abbonemang, jeg bruker Spotify fordi det er ok og praktisk on the go, på turer, om jeg bruker blåtann høytalere eller bare sjekker ut noe nytt.

Men jeg hadde aldri klart meg uten CD er og SACD og Blu-ray audio....

Fordi det er gjevt og har bedre lyd i avspillingen.

Lenke til kommentar

Etter å ha hørt Jerngrep sin podkast har jeg bestemt meg for å smått begynne en CD-samling for å støtte bandene jeg liker økonomisk. Det blir CDer rett og slett pga. plass, selv om vinyl er kulere. Har dermed bestilt opp alle skivene til Parkway Drive som en start, men de kommer ikke i posten før etter 9 september, når deres nye album blir sluppet. Et album jeg derimot måtte kjøpe brukt var "Don't Close Your Eyes", som er bandets første album. Originalen er ganske dyr, så valgte compilation-albumet de har sluppet ut som består av det første albumet samt to EP'er. Denne plata ble kjøpt på Discogs. Selgeren skulle ha 12€ for plata + 16€ i frakt.

Plata ankom posten på mandag og var i perfekt stand, selv om plata er 16 år gammel. Så verdt pengene for min del :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ny plate kom i posten i dag :D

Sleeps Society - While She Sleeps
Kjøpt på Discogs 
Sum: 10 CHF + 5 CHF i frakt
https://www.discogs.com/release/18317908-While-She-Sleeps-Sleeps-Society

Plata kom som et resultat av at Sheffield-bandet annonserte en Patroen-side høsten 2020 for å klare å overleve pga. pandemien. De 500 første som signerte seg opp der fikk navnet sitt i takke-kreditten på plata. Stolt av at navnet mitt havnet der 😎

Lenke til kommentar

Dagens musikkleveranse fra Ginza.se

Kostet ikke mye og gratis frakt, er ofte ikke så dyrt med ikke helt nye album. Glad jeg er eldre.. lol.

Ariana Grande-Positions 

Ellie Goulding-Delirium 

Barry White-Icon 

Foo Fighters-Concrete and Gold 

Nirvana (egentlig best of, men det vil aldri Nirvana si på omslaget ;) )

Rolling Stones-Let it Bleed 

Primal Scream-Screamadelica Live Blu-ray.

Håper blurayen er bra, er fan av Primal Scream.

2045722510_20220830_1504102.thumb.jpg.c4cb6d22828197ba5264190821cee7d2.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

bilde.png.c4460f51dd73995dfaacdb8f45f10c96.png

Jeg klarte ikke å ikke kjøpe denne lenger. Inspector Norse har låst seg helt fast i hjernebarken min og den slipper ikke.

bilde.png.1e8a812e39c2c17374588c9e420b8934.png

Kjøpt på Platekompaniet.no og kostet hhv. 249 og 179 kroner på CD, selvsagt. Jeg har aldri hatt noe forhold til LP.

Endret av oOF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...