Gå til innhold

Valg av 6800 kort


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg valgte det billigste, pov. Og jeg er kjempe fornøyd med det! Men tror du kan være heldig å få 1.6ns ram på gainward sitt kort. Ellers er det vell ingen forskjell.. Kansje asus har annet design?

Lykke til med valget!

 

Edit: whoops trodde det var snakk om GT :blush:

Endret av defzx
Lenke til kommentar
Jeg valgte det billigste, pov. Og jeg er kjempe fornøyd med det! Men tror du kan være heldig å få 1.6ns ram på gainward sitt kort. Ellers er det vell ingen forskjell.. Kansje asus har annet design?

Lykke til med valget!

Det er vel 1.6ns ram på alle Ultra kortene, og det er vel foreløpig bare Gainward som stikker seg ut med litt høyere frekvenser og annen kjøler

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis at det er til store hjelpen, men jeg er veldig fristet til å kjøpe Gainward sin GS/2600 (430mhz). However, det er litt skremmende å se listen på Gainward sitt eget forum ang. problemer med stabilitet, og det så tidlig som ved 400mHz. Dessuten, etter min forståelse iallefall, er det vel kun garantert/"med garanti om" at kortet skal kunne klokkes til 430mHz.

 

POV sitt kort er vel opplyst til 425mHz som standardfrekvens, mens ASUS er oppgitt til 400mHz. Hvor godt, eller hvor mye bedre, noen av disse klokker i forhold til hverandre vet jeg ingenting om.

 

En ting til, det er vel litt usikkerhet (tror det var med anandtech sin D3 test) om D3 gjorde et Ultra Extreme kort så varmt at de blåste det lukt åt helvet. De var iallefall plaget med artifacts i etterhånd, som ikke gikk bort med underklokking. Og det er vel ikke aktuelt. Dette krever jo selvsagt bekreftelse fra andre kilder og, men hvis så er tilfelle så er det jo litt skremmende.

 

mvh

 

Escariot

Lenke til kommentar
Jeg for min del, har klart å få det til å se ut som POV leverer de beste kortene.. Ikke spør meg hvorfor men :p

Selv vil jeg ha et MSI 6800non ultra :p

Grunnen til at det virker som PoV leverer de beste korta er fordi det er mange som har dem bla. pga. Netshops tilbud på disse tidligere. PoV har vel på lik linje med de fleste andre kun gitt ut Nvidias referansedesign. De er mao kliss like alle andre GT kort.

Lenke til kommentar

Har hatt Gainward geforce ultra 2600 Golden sample i under ei uke

og tror faktisk det holder for min del!!!

 

retail; ubrukelig før bios oppgradering, maskina krasja så hardt atte biosen på HK

resatte seg!! Asus A7n8x-e Deluxe!

 

etter bios oppgradering så ble maskina stabil men med en helt latterlig ytelse

med tanke på på prisen til over 5 laken :realmad:

 

Har bedre\jevnere ytelse på mitt gamle asus geforce 3 kort

som ikke er Ti series engang! :(

Ultra kortet klarte halv ytelse i 3d mark av hva det egentlig skulle gjøre!!

Og kunne ikke finne noen varme eller spennings feil

som relaterte til dette heller!! :hmm:

 

Bare så vidt ultra kortet klarte å dra battlefield vietnam!

Så faktisk ut til å være godt under 20 frames der.... :no:

Har tweaka og drevet med alle nyeste drivere og direct x 9c

men jeg klarte ikke å få det til å virke

noe i nærheten av akseptabelt!! Formaterte og gjorde opp igjen maskina 2

ganger uten noen som helst forbedring! :realmad:

 

Forumet til gainward er jo fullt av fortvilte folk!!! :thumbdown:

Blei bare litt skeptisk etter dette møte med gainward!!

Er jo ikke dermed sagt atte du får dette problemet da!

 

Bare håper komplett får ordna opp i detta her!! :ermm:

 

Amd Xp 3200+

Geil Golden Dragon i dual 2*512 mb

Asus A7n8x-e Deluxe Hk

Samsung ata-133 8mb cache 160 gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...