Gå til innhold

alt går tregt, cpu usage = 100%


Tbau5

Anbefalte innlegg

Noen som skjønner hva som er galt med pcen min? CPU usage=100% og prossesen "explorer.exe" bruker 97/99% av dette, resulterer jo at alt anet går TREGT.. Har kjørt spybot og adaware. Har også scannet med norton (også ukentlig) og lastet ned alt av opp dateringer fra windows update. Noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som er galt?

 

På forhånd takk.

 

Zetor;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som skjønner hva som er galt med pcen min? CPU usage=100% og prossesen "explorer.exe" bruker 97/99% av dette, resulterer jo at alt anet går TREGT.. Har kjørt spybot og adaware. Har også scannet med norton (også ukentlig) og lastet ned alt av opp dateringer fra windows update. Noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som er galt?

 

På forhånd takk.

 

Zetor;)

Tør nesten påstå at du har lastet ned en korrupt avi-fil.

Lenke til kommentar
Noen som skjønner hva som er galt med pcen min? CPU usage=100% og prossesen "explorer.exe" bruker 97/99% av dette, resulterer jo at alt anet går TREGT.. Har kjørt spybot og adaware. Har også scannet med norton (også ukentlig) og lastet ned alt av opp dateringer fra windows update. Noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som er galt?

 

På forhånd takk.

 

Zetor;)

Tør nesten påstå at du har lastet ned en korrupt avi-fil.

Kan du forklare litt mere? Slik at det hjelper..

Lenke til kommentar

Har du en korrupt avi-fil (ødelagt eller ikke hel fil) så vil ikke explorer bli ferdig med å jobbe med den på lang tid.Prøv å fin filen å slett den.Vent med å slette den til explorer har jobbet ferdig med den,ellers vil du få beskjed at den brukes av andre.

Får du problemer med å slette den er det nok av tråder her på forumet om problemet.

Lenke til kommentar

Hvis du har gjort som det har blitt sagt her og lastet ned en korrupt .avi fil vil maskina stå å forrundre seg over den fila og du får mest sannsylig ikke slettet den!

 

Det er en guid som viser hvordan en kan ordne dette som jeg selv en gang har måttet gjort, men jeg husker desverre ikke siden!

 

Det jeg vet går ann er å bare lukke den mappen med den korrupte fila, trykke ctrl-alt-del, avslutte explorer, trykke fil,- kjør (i oppgavebehandling) og deretter skrive inn explorer! For å si det på en annen måte restarte explorer.exe prosessen!

 

Dette kan sikkert være et alternativ inntil videre!

Lenke til kommentar
Noen som skjønner hva som er galt med pcen min? CPU usage=100% og prossesen "explorer.exe" bruker 97/99% av dette, resulterer jo at alt anet går TREGT.. Har kjørt spybot og adaware. Har også scannet med norton (også ukentlig) og lastet ned alt av opp dateringer fra windows update. Noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som er galt?

 

På forhånd takk.

 

Zetor;)

Kan vel nesten høres ut som lsasser ormen. Søk etter windows update og en lsasser killer.

 

Lykke til, jeg ente opp med å reinstaller.

Lenke til kommentar

explorer kan henge seg av mange ulike årsaker. det beste er å starte task manager, drepe explorer (end process) og starte explorer på nytt (File, new task, skriv inn "explorer" og run). Har du winxp så skal alt funke fint nå (frem til explorer driter seg ut igjen). Trenger ikke å være virus eller noe sånn. explorer er absolutt svakeste komponenten i windows. den bare er slik ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...