Gå til innhold

Mulig å prute med Komplett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synest også at de ikke burde gjøre forskjell på folk. Dersom en får prisavslag burde alle få det, men jeg skjønner ikke problemet med å bare kjøpe følgende vare der den er billig i stedenfor å begynne å prute....

Ikke noe i veien for å sette ned prisen litt hvis folk spør. Er jo ikke Kompletts jobb å opplyse kunden om at du kan finne produktet billigere en annen plass og gi rabatter hvis kunden ikke spør :)

Lenke til kommentar
Dersom man kan vise til en annen webshop med lavere prisere, så er det jo langt enklere å få pruttet ned prisene. Ikke noe galt i det.

Det er for all del ikke noe galt i prutingen da nei, men jeg tror nok de fleste nettbutikker ikke går med på å senke prisene bare pga du dokumenterer at en annen webshop har lavere priser. Da kunne de likegodt senket prisene til samme nivå med en gang, og ikke vente på mas fra kundene om pruting....

Lenke til kommentar
Dersom man kan vise til en annen webshop med lavere prisere, så er det jo langt enklere å få pruttet ned prisene. Ikke noe galt i det.

Det er for all del ikke noe galt i prutingen da nei, men jeg tror nok de fleste nettbutikker ikke går med på å senke prisene bare pga du dokumenterer at en annen webshop har lavere priser. Da kunne de likegodt senket prisene til samme nivå med en gang, og ikke vente på mas fra kundene om pruting....

Vet dere egentlig hvor lave marginer det er på datautstyr? Lite prutningsmonn der.. Prøv heller på et kjøleskap. ;)

Lenke til kommentar
Dersom man kan vise til en annen webshop med lavere prisere, så er det jo langt enklere å få pruttet ned prisene. Ikke noe galt i det.

Det er for all del ikke noe galt i prutingen da nei, men jeg tror nok de fleste nettbutikker ikke går med på å senke prisene bare pga du dokumenterer at en annen webshop har lavere priser. Da kunne de likegodt senket prisene til samme nivå med en gang, og ikke vente på mas fra kundene om pruting....

Problemet er at det er så godt som umulig å koordinere prisene slik at de alltid er like. Det at en vare i en webshop koster mer enn den samme varen i en annen webshop er ikke nødvendigvis en bevisst handling.

 

Forøvrig er jeg helt enig :)

Lenke til kommentar
Dersom man kan vise til en annen webshop med lavere prisere, så er det jo langt enklere å få pruttet ned prisene. Ikke noe galt i det.

Det er for all del ikke noe galt i prutingen da nei, men jeg tror nok de fleste nettbutikker ikke går med på å senke prisene bare pga du dokumenterer at en annen webshop har lavere priser. Da kunne de likegodt senket prisene til samme nivå med en gang, og ikke vente på mas fra kundene om pruting....

Vet dere egentlig hvor lave marginer det er på datautstyr? Lite prutningsmonn der.. Prøv heller på et kjøleskap. ;)

DU har veldig rett i det! ;)

F.eks: Jeg jobber på en pcbutikk i moss, og får alt til innkjøpspris + moms.

Kjøpte en MSI mp3 spiller. På komplett koster den 750. Jeg betalte 690. Så lite er det å gå på. Et annet eks. er MSI GeForce 6800 128 ddr non ultra.. Det koster 2295 + moms, dvs at det koster 2800 og et eller annet. Og utsalgsprisen på komplett er 3050, om jeg ikke bommer helt. Dette er kun 2 eksempler.

Lenke til kommentar
Dersom man kan vise til en annen webshop med lavere prisere, så er det jo langt enklere å få pruttet ned prisene. Ikke noe galt i det.

Det er for all del ikke noe galt i prutingen da nei, men jeg tror nok de fleste nettbutikker ikke går med på å senke prisene bare pga du dokumenterer at en annen webshop har lavere priser. Da kunne de likegodt senket prisene til samme nivå med en gang, og ikke vente på mas fra kundene om pruting....

Vet dere egentlig hvor lave marginer det er på datautstyr? Lite prutningsmonn der.. Prøv heller på et kjøleskap. ;)

DU har veldig rett i det! ;)

F.eks: Jeg jobber på en pcbutikk i moss, og får alt til innkjøpspris + moms.

Kjøpte en MSI mp3 spiller. På komplett koster den 750. Jeg betalte 690. Så lite er det å gå på. Et annet eks. er MSI GeForce 6800 128 ddr non ultra.. Det koster 2295 + moms, dvs at det koster 2800 og et eller annet. Og utsalgsprisen på komplett er 3050, om jeg ikke bommer helt. Dette er kun 2 eksempler.

ja men det er ikke pc. forretningene som tjener RÅTT på dette med prisene!

 

Det er Grossistene som tjener noe syykt på dette.. det er i realiteten de som styrer prisinga på markedet.. så får butikkene igjen bonus hvis de selger mer enn avtalt på ett år!!

Lenke til kommentar

Pruting er ok. Men orker nesten ikke bryet - når man vet hvor lite det er å tjene på det, samt webshopbutikkers lille fortjenestemargin.

 

 

Egentlig utrolig at vi har mer enn 2-3 i Norge.

 

Ett par timers support på en vanlig standard tilbudspc = null fortjenste på den handelne - Generelt sett, men det er faktisk ingen overdrivelse. Spørs jo hva man betaler han som tar telefonen da.

 

Nei - bedre å prute på den lokale elkjøp eller lignende og henvis til prisen på tilsvarende hos nettbutikken. De tjener noe mer ja.

Lenke til kommentar
Folk i Norge pruter for lite, det er jo lov å prøve seg.

Jeg har prøvd å prute en del ganger i det virkelige liv - og det med et variert resultat. De fleste gangene har det ikke blitt noen rabatt i det hele tatt (kanskje derfor vi pruter for lite?). Men de gangene jeg har blitt synlig overrasket over prisen (uten å fake) på et litt 'gammelt' produkt så har jeg som oftest fått rabatt. Men jeg har handlet for ca. 50k hos komplett de siste årene. Kanskje jeg også skulle prøve meg :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg synest også at de ikke burde gjøre forskjell på folk. Dersom en får prisavslag burde alle få det.

 

Og heldigvis er det ikke slik.I nesten alle bransjer belønnes storkunder med bedre priser og mer goodwill.Slik er det, og slik må det være spør du meg.Skulle tatt seg ut om en som kanskje handler for noen tusen i året skulle fått like gode priser som et firma som kanskje gjør innkjøp for flere hundre tusen.

 

Jeg jobber på en pcbutikk i moss, og får alt til innkjøpspris + moms.

Kjøpte en MSI mp3 spiller. På komplett koster den 750. Jeg betalte 690. Så lite er det å gå på. Et annet eks. er MSI GeForce 6800 128 ddr non ultra.. Det koster 2295 + moms, dvs at det koster 2800 og et eller annet. Og utsalgsprisen på komplett er 3050, om jeg ikke bommer helt. Dette er kun 2 eksempler.

 

Som jeg er inne på.Nekter ikke for at fortjeneste marginen er smal i databransjen, men Komplett får sannsynligvis en noe bedre deal på varene sine enn det en pcbutikk i moss gjør.Dette har igjen med kvanta som Komplett bestiller fra sine leverandører i forhold til din butikk som sannsynligvis blir ganske liten i forhold (ikke ment som no dissing).Mulig jeg tar feil, men slik tror jeg det er, dette er i hvertfall min erfaring fra den bransjen jeg er i.

Endret av bas
Lenke til kommentar
Nei - bedre å prute på den lokale elkjøp eller lignende og henvis til prisen på tilsvarende hos nettbutikken. De tjener noe mer ja.

Tjener vanlige butikker mer enn nettbutikker? Tull, tull og atter tull :)

 

Jeg begynner å bli lei å forklare folk hvorfor prisene der jeg jobber noen ganger er høyere enn i nettbutikkene. En nettbutikk kan i praksis drives fra gutterommet hjemme, med kjellerstua som lager og kun en ansatt (deg selv). En butikk må betale masse penger i leie (20kvm på Karl Johan er 50.000 i måneden), ha flere ansatte om det skal være full bedekning i butikken for kundebehandling (noe webshopene slipper), bruke penger på lagerrom i nærheten av butikken (som ikke koster like mye som selve butikken, men allikevel dyrt i et slikt strøk) og mye annet som webshopene slipper.

 

Men for å overleve må mange butikker nærme seg web-prisene, og synes mange lykkes med det. Der jeg jobber har vi flere produkter til tider billigere enn i de billigste webshop'ene. Men marginene er små... skremmende små. De fleste fysiske butikker vil nok gå konk om kort tid nettopp fordi kunder utnytter kundebehandlingen der, og deretter går hjem og kjøper på nettet der webshopene har lavere priser enn en vanlig butikk kan overleve med. For det er i praksis "face-to-face" kundebehandlingen og muligheten til å prøve produktet du betaler ekstra for i en vanlig butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...