Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, det var acryl-tubing som bare ble 1m?

Når jeg pusser så bruker jeg et spesielt pussemiddel som egentlig er ganske standard i Norge og resten av verden. (sett det på youtube, og brukt ofte på kongeskipet og de fleste som driver med metaller og pussing har som regel hørt om det) Kommer ikke på navnet men var sykt mye bedre enn driten du får kjøpt på matbutikker i hvert fall.

Det, kombinert med en bomulsfille/t-skjorte får det til å glinse som edelstener.

Å bruke stålull ville jeg kanskje ikke anbefalt. Det blir i hvert fall en veldig matt og noe "ripete" overflate i forhold til skikkelig pussemiddel og noe mye finere stoff som en t-skjorte. :)

Lenke til kommentar

Helt vanlig "klasisk" myk tubing ble det bare 1m av, jeg som trodde jeg fikk 3m :blush:

Akrylrør skal jeg bestille etter jul en gang, må bli ferdig med kabinettet før jeg starter å kaste bort enda et par hundre kroner til på et Arc Midi R2 :p

 

Liker egentlig matt finnish på kopperrørene bedre enn "glinsende edelstener", men får se hva som ser best ut når jeg skal klemme det inn i Fatal Design kabinettet ;)

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

her er da den nye pc'en min. ikke noe spesielt.

asus maximus vi hero

4770k

asus 780 direct cu II

16gig 2400mhz corsair vengeance pro

250gb samsung 840 evo

 

post-223563-0-97998400-1386960951_thumb.jpg

 

er ikke jeg som har sleeva kablene selv, alt jeg har gjort er å "sy" de sammen sånn at det blir litt finere. kablene er fra ensourced men må si jeg ble litt skuffa over de. virker som hver eneste ledning i kablene er forskjellig lengde så det var litt pes å få det fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja planen var å sette radiatoren andre veien men føltes som jeg måtte bøye slangene veldig mye så jeg bare sett den som den står. har ikke mye å klage på. masse plass. kablene mine er ikke ryddig bak der men hadde plass til alt helt fint. ett problem er at det er veldig mye kabler som sitter i kabinettet fra før. midterste hullet som 24pin kabelen går gjennom kunne vært flytta opp 1cm eller 2 så jeg ikke måtte bøye den ned sånn men men.

 

måtte bruke skruer for å feste viftestyringa men det har jeg måtte gjort med alle toolless design jeg har prøvd. de er ikke lagd for å teste noe som er veldig mye kortere enn en standard dvd drive. må si at den innebygde bryteren for led lys var nice. trodde ikke jeg kom til å bruke den men den kom til nytte. masse smarte løsninger men noen småting som kan forbedres (som alltid)

Lenke til kommentar

Nytt kabinett og litt julebelysing

 

 

57127.jpg

 

 

Med Blitz

57128.jpg

 

Var dårligere plass i rommet bak en jeg trodde, så jeg monterte tanken på utsiden.

Men det ble rimelig bra imo

 

57129.jpg

 

 

???

 

Det er tons of space bak på 540, skjønner virkelig ikke hvordan du ikke fikk plass..

 

Ser kult ut tho egentlig, kunne spart deg for Mayhems (?) vesken, men ser litt tøft ut.

Lenke til kommentar

 

 

???

 

Det er tons of space bak på 540, skjønner virkelig ikke hvordan du ikke fikk plass..

 

Ser kult ut tho egentlig, kunne spart deg for Mayhems (?) vesken, men ser litt tøft ut.

 

Ja jeg kunne egentlig fint fått plass til en tank der. Men jeg liker å ha et øye med tanken også, derfor jeg valgte å kjøre den på utsiden.

post-296453-0-17374300-1387022401_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det der var pent ass!

 

 

Edit: Gi litt info da! Ser det står litt i signatur, byggelogg osv ? :D

 

 

Har ikke noe byggelogg, men bygget den i all hast i går.

 

Er en 4930K på 4.8GHz, Gigabyte X79 UD4, GTX 780 Classified 1300MHz (Klarer fint 1500MHz), 16GB med 2666MHz, Corsair Air 540, EK loop og 2x EVO 250GBs.

 

Meget brukbar rigg for å kun være i alderen av 17.

 

Fornøyd. :)

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke noe byggelogg, men bygget den i all hast i går.

 

Er en 4930K på 4.8GHz, Gigabyte X79 UD4, GTX 780 Classified 1300MHz (Klarer fint 1500MHz), 16GB med 2666MHz, Corsair Air 540, EK loop og 2x EVO 250GBs.

 

Meget brukbar rigg for å kun være i alderen av 17.

 

Fornøyd. :)

 

Har du også EVBOT siden du også klarer 1500 mhz, og hvilket minne har du?

 

 

Post bildet ca slik du også :)

 

Evgadark4875.png

Ja cpu-z og aida viser feil "volt" på cpu :p

Riktig er 1.5v idle

 

Minnet er 2666 cl10 for de som ikkje skjønte det :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Har du også EVBOT siden du også klarer 1500 mhz, og hvilket minne har du?

 

 

Post bildet ca slik du også :)

 

Evgadark4875.png

Ja cpu-z og aida viser feil "volt" på cpu :p

Riktig er 1.5v idle

 

Minnet er 2666 cl10 for de som ikkje skjønte det :D

 

 

 

Okei nice, skal gjøre det når jeg kommer hjem igjen? Jeg har EVBot indeed, eneste er at min fungerer kun titt og ofte (dårlig kobling?), og ser ut som dem er ute av salg igjen. Jeg kjøpte et Classified av DurAN / Rolf. Det har en ASIC på 82.6% og klokker aldeles utmerket. Samsung-minne, ikke noe kjipern Elpida faenskap her i gården. Er mulig med 1460MHz i Valley uten EVBot ihvertfall. Litt artifacts, men ikke så mye.

 

 

 

Du bruker dac og forsterker, du er herved elsket og priset.

 

:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:

 

no homo

 

Ja, det er M&M og DT 770 80Ohm. Skal skifte til noe kvassere senere, men da skal også hodetelefoner oppgrades....

Endret av Sermoni
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok skal se om jeg finner noen flere på mobilen

begge ble ferdig bygget i går :)

 

67un9e.jpg

2qtwwzm.jpg

24v2tfa.jpg

 

14xnjtx.jpg

308ut5f.jpg

corsair 750d

i5 4670k som skal deliddes i jula. kjører på 4,3ghz nå

cooler master 240 med 4x120mm. 140mm bak og 2x 120mm foran

2x 4gb 2400mhz kingston beastx

corsair tx650m

gtx670

120gb kingston ssd

win 7 64 og ubuntu desktop

 

 

Gigabyte GA-H81M-S2PV, Socket-1150 m-ATX, H81, DDR3, 1xPCIe-x16, USB3.0, VGA, DVI, CO
Intel Pentium G3220 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.0GHz, 3MB, 54W, HD Gr
Crucial DDR3 1333MHz 2x4GB, CL9
Corsair CX 430M, 430W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 1x 6+2pin P
BitFenix Phenom M Sort
cooler master 120m med 120mm + 120mm ublås bak. praktisk talt lydløs
4x1tb
ubuntu med xbmc står koblet på tven i stua, har også tatt over jobben til 2 eldre servere
litt jobb gjenstår enda på den store rydding/sleeving av kablertil skjermkort og finne et likt for sli og fjerne harddisk brønnene. bruker bare 2,5"ssd i den uansett så får vifta nede foran litt bedre rekkevidde. installere driver til mus og tastatur og slå av lysa kan også være en ide :pevt bytte det rælet fra komplettsalget med et ordentlig mekanisk tastatur og en logitech mus
Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

God jul folkens! Og mens det store kabinettprosjektet går opp og ned og tar all motivasjon fra deg, så er det greit med andre småprosjekter.

 

Det er jo nesten jul, som selvsagt betyr tradisjoner, og man trekker atter en gang sørover til familien, og møter gamle venner på bla. et jule-LAN. :D

 

Men annledningen krever et mobilt kabinett, og siden ny maskinvare ikke får plass i mitt forrige koffert-kabinett så har jeg de siste 2 dagene oppgradert det til en helt ny sak.

 

Innmaten:

post-79251-0-89313800-1387609322_thumb.jpg

3-WAY-SLI med GTX 780 Classified. 16GB RAM, 3930K, MCP655, 6x120mm radiator.

Helt greit for å ta seg en runde BF4 med andre ord. :-)

 

Utsiden:

post-79251-0-03776900-1387609413_thumb.jpgpost-79251-0-50430000-1387609472_thumb.jpg

 

Kabinettet er så ferskt at SSD/HDD ligger i lomma, og bildene er tatt på togstasjonen. :-P

 

1200W PSUen fikk jeg akkurat ikke smelt på plass med beskyttelsesdekselet, så da blir det uten denne gangen. XD

 

SYKT kompakt, og ingen lettvekter nei. 19 KG tikker den inn på, på tross av selve kabinettet knapt veier et kilo opprinnelig.

 

Ps: Dette er ikke noe fast sak, og ble smelt sammen kl 4 i natt, så ting ser kanskje ikke helt på stell utseendemessig. Må man dra så må man dra. ;)

Endret av Andrull
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...