Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge jeg hverken har flytende væsker, skyer, tåke eller dugg på innsiden av kabinettet føler jeg meg litt mer trygg :p Eller minimalt av det går til nød :)

Hmm høres ut som noen har væske-fobi her :whistle:

 

Mange fordeler med vannkjøling men det kommer jo ann på bruk. Dersom du ikke skal overklokke noe særlig og ikke plages av viftestøy så trenger du ikke vannkjøling. Men ønsker du å klokke CPU og GPU medium høyt eller mer til 24/7 bruk og vil ha det stille så er vannkjøling veien å gå, dette gjelder særlig på Ivy og Haswell CPU'er.

Lenke til kommentar

35-55% vann? Snakker du om relativ luftfuktighet nå?

Jepp. Det og heatpipes som nizzen også så ut til å tok. :-)

Det er selvsagt ikke noe som kan skade maskinen, men et poeng i at elektronikk ikke umiddelbart går til helvette i vann. Når det er storrengjøring kan jeg bla finne på å vaske hovedkortet med vann og zalo.

 

Og mange ganger vann har lekket ned på komponenter, is har dannet seg og kondens satt seg.

 

Det er ikke optimalt og man må være forsiktig, men ikke umiddelbart noen voldsom fare. :-)

Lenke til kommentar

Jepp. Det og heatpipes som nizzen også så ut til å tok. :-)

Det er selvsagt ikke noe som kan skade maskinen, men et poeng i at elektronikk ikke umiddelbart går til helvette i vann. Når det er storrengjøring kan jeg bla finne på å vaske hovedkortet med vann og zalo.

 

Og mange ganger vann har lekket ned på komponenter, is har dannet seg og kondens satt seg.

 

Det er ikke optimalt og man må være forsiktig, men ikke umiddelbart noen voldsom fare. :-)

Du har jo også det Asrock HKet som tåler vann, selv med spenningen på! :)

Lenke til kommentar

Jepp. Det og heatpipes som nizzen også så ut til å tok. :-)

Det er selvsagt ikke noe som kan skade maskinen, men et poeng i at elektronikk ikke umiddelbart går til helvette i vann. Når det er storrengjøring kan jeg bla finne på å vaske hovedkortet med vann og zalo.

 

Og mange ganger vann har lekket ned på komponenter, is har dannet seg og kondens satt seg.

 

Det er ikke optimalt og man må være forsiktig, men ikke umiddelbart noen voldsom fare. :-)

Neida, er enig i det meste du sier, men man strekker det litt langt ved å se på relativ luftfuktighet. Det er fortsatt bare noen få gram per kubikkmeter, og i masse snakker vi om milliondeler. Dessuten er vannet i gassfase, så det blir tilsvarende med andre gasser i luften.

 

Heatpipes er også sveiset sammen eller fullstendig lukket på andre måter, dessuten vil jeg tro at væsken inni vil fordampe svært fort om man klipper opp et heatpipe. :)

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Riktig det. Og var mest for skremme/morro.

Men med lufta som sirkulerer raskt så blir det fort noen ml i minuttet som går forbi.:-)

 

Ikke uproblematisk eller ukjent for de med kjøling under romtemperatur. Forrige vinter så gikk der ikke mange minuttene før vann rant nedover komponenter og is bygde seg opp. :-)

 

Har klippet opp noen heatpipes og har egentlig ikke lagt merke til noen væske i dem, så tydelig at det er lite/fordamper raskt ja. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange vifter som går saktere er bedre enn noen få som spinner fortere og bråker. Rolig og jevn luftgjennomstrømning.

Tror du må ta deg et fag innen termodynamikk, og revurdere den der ^^

 

Edit: Står ved at å pumpe så mye luft som mulig er mer effektivt enn en rolig gjennomstrøming.... Meeeen.. leste/kommenterte posten din helt feil.. På tide å legge seg... :sleep:

Endret av daniel_984
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får bompe igang tråden igjen med siste update av maskinen min! Meget fornøyd med hvor jeg fikk plasert Hdd og SSD diskene ihvertfall. Fargen på vannet er litt for morro og alle har jo hvitt, svart eller rød så.

 

Jeg klarte å bestille feil slanger, som dere sikkert ser. Så de må jeg bytte en dag. Var ikke lett, men fikk da truget de på når jeg hadde varmet de til smelte punktet.

Mpower

3570k

Gtx Titan

16Gb Patriot Viper 3 2133mhz

Corsair ax 850

Samsung 840 pro 256gb

Kingston hyperx 120 Gb

Seagate Barracuda 2TB

8 stk Corsair Sp quiet edition vifter...

 

 

56241.jpg

 

 

56242.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når slangen er såpass trang, så har man mindre risiko for lekasje. Eneste negative med titan at det koster så mye å ha to stykker av dem :p

 

Er heelt sikker at de slangene ikke kommer til å lekke ja :p

 

Ja det blir dyrt med et til, men det for jeg vente en god stund med å gjøre. Hadde jo 670 i Sli som nesten aldri ble brukt pga microstuttering. Så har mistet litt trua på det også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...