Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

2 blokker er 2K, også er det slange som er 300, så er det pumpe som er 900, så skal man ha 2 radiatorer som koster 800 per stykk, så skal du ha nippler av den bedre sort og vinkler som blir fort 3K, så skal du ha CPU blokk til 700, så skal du ha res til 600, så skal du ha vifter...

 

Blæh, og fittedyrt kan det bli.

 

Alt utenom blokkene varer lenge. Det er dyrt, men ikke så dyrt i lengden som det virke ved førstegangs kjøp.

Blokkene gjør at du kan kjøpe de billigste skjermkortene (i serien du ønsker) fordi du fjerner luftkjølinga uansett, det blir for en 3-400 spart. Det reduserer prisen på skjermkort blokker en del. Lett irriterende at ingen selger (litt rimeligere) kort helt uten ribb og vifte.

 

Med vannkjøling må du nesten ha interessen for å skru på greiene, det er vel den største utfordringen for mange. Utstyret må ha sørvis. En gang i året skrur jeg ting fra hverandre, vasker, bytter småting, perfeksjonerer etc. Jeg synes det er artig, koser meg når jeg driver på.

Blir slikt et ork er det best å la være tror jeg.

Lenke til kommentar

hvorfor har du montert cpu kjøleren slik at den blåser varmlufta ned på skjermkortet? det er da mye bedre å ha den slik at den blåser ut bak eller opp i toppen.

Ja , kjøleren jobber mot kvifta i topp som blåser opp, samt fysikken som tilsier at varm luft stiger oppover. Og den varme lufta som kommer seg gjennom kjøleren vil bare enda opp midt i kabinettet, hvor den stiger opp, og kanskje blir dyttet ned igjen. Kort sagt, en høyst ueffektiv montering. :confused:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

2 blokker er 2K, også er det slange som er 300, så er det pumpe som er 900, så skal man ha 2 radiatorer som koster 800 per stykk, så skal du ha nippler av den bedre sort og vinkler som blir fort 3K, så skal du ha CPU blokk til 700, så skal du ha res til 600, så skal du ha vifter...

 

Blæh, og fittedyrt kan det bli.

Det er sjelden man MÅ ha det dyreste av det dyrest da. ;)

Man kan jo også velge det beste om man har litt moddeskills.

 

10m 1/2" slange til 120kr, 500kr for en 290x350x60mm radiator som var praktisk ubrukt (+ en del rørgreier)

Vannblokk til 500kr stykk (rimelig gode) fra utlandet, og en massiv kobber/plexi-tank til 150kr fordi det var noen korrosjonflekker som gikk bort etter 10 minutter. Nipler hadde jeg fra før fra et annet brukt sett + 3-4kr på salg på Aquatuning. Pumpe til 900kr er dog greit nok, selv om mange/de fleste vil klare seg med langt mindre. :)

 

Så det blir jo hva du gjør det til. Om du skal ha moteklær som ser drittøft ut, så må du også betale den dyreste premium-prisen. Men om man gidder å jobbe litt for det, eller ser etter tilbud og ser på andre normale butikker (og ikke i "motebutikkene"), så finner du masse godsaker til en slik og ingenting. Elektronikk kommer stort sett fra et og samme sted (enten det er Nvidia, AMD eller Intel), og prisforskjeller er sjelden så store. Dette gjelder ikke for vannkjøling. ;)

 

Edit: Om man ikke trenger gjennomsiktige kabler så får man også helt knekkfrie kabler som tåler høyt trykk (kryssarmert) og er 1/2" til 179kr for 5m på Clas Ohlson eller biltema. Da følger det også med en semi-hurtigkobling om man trenger. ;)

Selv måtte jeg ha noe slikt, pga litt spesielt oppsett, men de funker rett og slett knall! De blir ikke slakke og lekker ved litt oppvarming av vannet heller: http://www.clasohlson.com/no/Trykkluftsslange/40-8044

 

Har foreløpig ikke tatt kvelden eller blitt dårlig av frostvæske og mye andre godsaker i vannet. (med slike kabler så blir jo heller ikke alger problem, for de trenger vel noe lys)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er sjelden man MÅ ha det dyreste av det dyrest da. ;)

Man kan jo også velge det beste om man har litt moddeskills.

 

10m 1/2" slange til 120kr, 500kr for en 290x350x60mm radiator som var praktisk ubrukt (+ en del rørgreier)

Vannblokk til 500kr stykk (rimelig gode) fra utlandet, og en massiv kobber/plexi-tank til 150kr fordi det var noen korrosjonflekker som gikk bort etter 10 minutter. Pumpe til 900kr er dog greit nok, selv om mange/de fleste vil klare seg med langt mindre. :)

 

Så det blir jo hva du gjør det til. Om du skal ha moteklær som ser drittøft ut, så må du også betale den dyreste premium-prisen.

 

 

Det man nevnte er en relativt billig loop. Komplett med alt vannkjølt og akryl og dilldall blir man fort oppi 20K ++.

 

Men slik er det, det er ikke noe i veien for å bruke penger på vannkjøling hvis man kan det. Er digg med ytelse og noe som ser smashing ut vettu.

Lenke til kommentar

En relativt billig loop for 7K? Du får noe av det beste innen vannkjøling til flere komponenter. Så det er ikke noe i nærheten av billig loop.

 

Blir som å si at en PC til 30 000kr er relativt billig PC.

 

For ja, jeg klarer fint å sette sammen en PC til 200 000kr uten noe som helst problem, og jeg betviler ikke at man fysisk klarer å sette sammen en loop til over 20K.

 

For all del, om folk har lyst å kaste penger ut av vinduet så er ikke det noe problem, men da bør man vite at man i såfall betaler 14000 av de 20K for ren og skjært utseende, ikke ytelse eller flere fordeler.

Har selv investert en del for utseende også, og sikkert titusen for ytelse, men det betyr jo ikke at man må. Dog, har nok brukt 10-15K mindre enn hva det opprinnelig hadde kostet meg.

 

(Generelt er jeg ganske sikker på at du klarer å få lik ytelse og utseende for halvparten om man er litt smart med innkjøpet)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Her er støvsamleren min:

 

attachicon.gifNclHh-G7QI9OxDt7vb_EvJ4SOT5Zo9L2pCqawAiK3jM.jpeg

attachicon.gif3SSWisuH2FFh9wsU2uDiw9bEOvBuBgYp7jK4KlD-Ozc.jpeg

 

Corsair 800D

Asus p6t deluxe v2

i7 920 overklokka til 4 ghz

asus 670 direct cu II Top

12 gb DDR3 XMS3 9XX DOMINATOR 1600MHZ

corsair hx650 psu

 

 

Liten video snutt

https://www.dropbox.com/sc/6hjhrefmmp7q2yt/8YInI-lL2x

 

Foruten om en del støv så er det nå en veldig ryddig og fin setup synes jeg :)

 

 

Behøver en ryddejobb den der, gitt. :confused:

Lenke til kommentar

Corsair 800D VS. 900D.

Jeg har begge kabinettene og må si det at jeg syns byggekvaliteten på 800D er bedre enn 900D. Corsair har brukt tynnere stålplater på 900D, noe som jeg syns er synd for det er i mine øyne mindre stabilt og skranglete. I tillegg ser det litt "billig" ut. På et så stort kabinett så kunne de brukt noe tykkere plater selv om vekta hadde økt litt. Jeg drasser aldri med meg hoved maskinen rundt så det gjør ikke noe for min del om at det veier mye. Etter å ha bygd opp 900D'n min angrer jeg på at jeg ikke sparte de pengene og la til noen ekstra kroner til anskaffelse av et bedre kabinett.

Lenke til kommentar

Corsair 800D VS. 900D.

Jeg har begge kabinettene og må si det at jeg syns byggekvaliteten på 800D er bedre enn 900D. Corsair har brukt tynnere stålplater på 900D, noe som jeg syns er synd for det er i mine øyne mindre stabilt og skranglete. I tillegg ser det litt "billig" ut. På et så stort kabinett så kunne de brukt noe tykkere plater selv om vekta hadde økt litt. Jeg drasser aldri med meg hoved maskinen rundt så det gjør ikke noe for min del om at det veier mye. Etter å ha bygd opp 900D'n min angrer jeg på at jeg ikke sparte de pengene og la til noen ekstra kroner til anskaffelse av et bedre kabinett.

Eller brukt tykkere aluminium! Dvs. alu istedet for stål!

Lenke til kommentar

Aluminium er betraktelig sterkere enn stål når det kommer til styrke VS vekt. Og brukes rikelig i fly og andre steder som trenger høy styrke og lav vekt.

 

Passer derfor fint for PC-kabinetter. Negative siden? Pris, pris og pris.

Skal du ha enda bedre styrke VS vekt så er det titan, men da er det enda dyrere igjen. ^^

Lenke til kommentar

Ånei, pris. Et PC-kabinett er jo evig rimeligere enn andre komponenter, spesielt med tanke på at man kan bruke det i en årrekke. Grunnen til at det nesten ikke eksisterer gode PC-kabinetter er at markedet må rette seg etter folk som nesten ikke er villig til å betale en eneste krone da dette er den store majoriteten. Da blir kabinettkvalitet og design deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ånei, pris. Et PC-kabinett er jo evig rimeligere enn andre komponenter, spesielt med tanke på at man kan bruke det i en årrekke. Grunnen til at det nesten ikke eksisterer gode PC-kabinetter er at markedet må rette seg etter folk som nesten ikke er villig til å betale en eneste krone da dette er den store majoriteten. Da blir kabinettkvalitet og design deretter.

1+.

 

Dette er faen meg bra sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...