Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

hvilken vei blåser cpuvifta?

 

du burde vel hatt den på andre sia av kjøleren for å vlåse igjennom blokka og mot vifta som blåser ut bak?

Vifta blåser selvfølgelig ut bak. Grunnen til pull i stedet for push er ganske enkel, minnemodulene er for høye for vifta.

 

Idle temp: 28 grader

Load temp: målte 45 grader etter en runde i BF3

Endret av Cheesepolice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vifta blåser selvfølgelig ut bak. Grunnen til pull i stedet for push er ganske enkel, minnemodulene er for høye for vifta.

Hmm... Du kan vel ikke snu kjøleren heller da, og la (den større) vifta i taket dra ut varmen (som jo stiger). I dette kabinettet synes jeg NH-U9B (SE2) passer/funker best (da får du blåst lufta opp).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hmm... Du kan vel ikke snu kjøleren heller da, og la (den større) vifta i taket dra ut varmen (som jo stiger). I dette kabinettet synes jeg NH-U9B (SE2) passer/funker best (da får du blåst lufta opp).

 

Vifta i topp er intake i dette kabinettet og blåser kald luft over cpu kjøleren. Ser ingen grunn til å endre på noe da temps er fantastiske, spesielt med tanke på at stock kjøler lå på 50-60 grader idle og godt over 75 grader ved spilling.

Lenke til kommentar

Maskin optimalisert for videoredigering. Manglende behov for grafikkytelse, og dermed kun integrert grafikk, resulterer i et rimelig ryddig kabinett... :)

 

attachicon.gif20120422_193503.jpg

Jeg ser en maskin til i bakgrunnen der, er det på en skole eller noe? Også mangel på lagring, så da gjetter jeg på sky-/serverlagring? Dog, for bedre ytelse så ville man kanskje ha satt et skjermkort i den. SSD for cache, og et par HDDer for råfiler og ferdigbehandlede filmer er nok noe jeg ville hatt den dag i dag!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Måtte ta meg en time på å få ryddet i sølet jeg stelte forrige gang. :p

8600GS ryker rett ut så snart Asus GTX 780 DC2 er her :love:

 

Takk skal du ha, Rudi! :)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

 

Ser bra ut dette her. Mangler bare 780 og full loop nå så skal du få deg kjøtt på korva.

 

Varmer, Kurio <3

 

780 kommer neste uke også blir det full loop. Kjøtt på korva, haha. :green:

Lenke til kommentar

Støyer litt med den kjøleren eller?

 

Ikke så veldig faktisk.

 

 

Jeg ser en maskin til i bakgrunnen der, er det på en skole eller noe? Også mangel på lagring, så da gjetter jeg på sky-/serverlagring? Dog, for bedre ytelse så ville man kanskje ha satt et skjermkort i den. SSD for cache, og et par HDDer for råfiler og ferdigbehandlede filmer er nok noe jeg ville hatt den dag i dag!

 

Student-TV. :)

Det sitter en SSD i den, samt HDD til capture scratch. Permanentlagring på server ja.

Lenke til kommentar

hvilken vei blåser cpuvifta?

 

du burde vel hatt den på andre sia av kjøleren for å vlåse igjennom blokka og mot vifta som blåser ut bak?

 

 

Tenkte akkurat det samme.

Se nøye på viften, øverts kan en se at det er 2 piler der. Viften står korrekt, og blåser mot eksosviften.

 

 

Fikk nye kabinettet i forrige uke, men litt treg med å komme med bilder. Corsair Carbide 540 er et veldig bra kabinett, som setter fokus på de som ikke vil peise på med custom vannkjøling og heller bruke luft. Atm så bruker jeg stock viftene, men venter på nye. Blir å enten peise på med 3 nye 140 og 3 nye 120 vifter fra Corsair. 140 i top og eksos, 3 120 i front. Men må også bytte ut viftene på CPU kjøler, nå står det Noctua på, men uff, fargen er så blæ.

Så egentlig er valget mellom Bitfenix Spectre PRO eller Corsair. Vet at man kan sette inn ledlys i Corsair viftene, ganske så genialt. Og farge temaet er rødt.

 

http://bildr.no/view/S1VpWmtv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...