Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden var aktiv til jeg postet min PC?

 

 

Tør dere ikke lenger? :tease:

 

Lol :p Har samme SSD som deg. Sikkert greie specs, men jeg hater kabelrot :p

 

Mye rot der ja. Specsa er OK. Et 560Ti som ikke har noe problemer med bf3 på high, men heller ikke har noen store problemer på Ultra med AA på heller. Får ikke så sinnsykt bra FPS på ultra akkurat. På high derimot får jeg veldig god FPS.

 

Så er det AMD phenom II x6 1090t som jeg ikke klarer å makse uten å bruke Prime95.

 

RAM, der har jeg 4 Kingston brikker på 2 GB hver ( 4x2 GB = 8GB ) som har veldig lave timings etter jeg cloket ned fra 1333 til 1066 :D

 

Så er det vel vifta som er en CM V8..

 

um hva har jeg glemt.. Jo. Crucial C300 SSD <-- Kjempe stabil :) 2 x Western Digital disker, en på 2 TB og en på 500 GB.

 

Et okey.. HK.. fra Gigabyte.

 

og en Corsair HX850w overkill for mitt system..

 

 

Jeg trenger ikke bedre en dette. Neste opgradering blir vel nytt HK med intel socket, CPU fra intel og GPU fra nvidia.

Lenke til kommentar

Nah.. kjører 1800mhz cas 8 selv :p (2x 4gb)

 

1066 cas 7 ~ 1333 cas 9

1066 cas 7 < 1333 cas 8

1066 cas 7 ~ 1600 cas 10

1066 cas 7 < 1600 cas 9

 

Du bør satse på høyere hastighet. Er mer å hente der ettersom du ikke kan presse DDR3 ram lavt nok i latency. Hadde du kunne kjørt DDR3 ram med typ (god) DDR2 latency så kansje, men det er mer ytelse å hente på høyere mhz når det kommer til DDR3.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Nah.. kjører 1800mhz cas 8 selv :p (2x 4gb)

 

1066 cas 7 ~ 1333 cas 9

1066 cas 7 < 1333 cas 8

1066 cas 7 ~ 1600 cas 10

1066 cas 7 < 1600 cas 9

 

Husk at jeg bare har clocket NED uten å skifte timings ( auto ) + at mine brikker ligger stock på 1333 :ph34r:

 

Vis jeg har lyst så kan jeg vel skifte timings manuelt? :thumbup:

 

Jeg har også 4x2 GB. ikke 2x4GB som deg.. :roll:

 

 

Edit: Nei, jeg kan ikke sette opp hastigheten, satt den ned fordi CPu eller noe ikke klarte 4 brikker på 1333.. :p amd sucks

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Ja og antagelig så kjører dine brikker på cas 9 på 1333, så du har igrunn ikke tjent noe i det hele tatt

 

Ja du har 2gb brikker, ikke 4gb brikker så dine brikker kan fort ha mer å gå på enn mine, (ikke sikkert men kansje) Dog har jeg kun 2 brikker og ikke 4 så det er litt lettere for minnekontrolleren min. Men du er ikke i ett arbeidsområde der det er relevant (du må mye høyere i frekvens enn 1333 for det)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Garanterer deg at cpuen din takler 1333mhz og enda mer, dog ikke nødvendigvis på auto. Det er ikke amd sin feil, problemet er mellom skjermen og stolen :p

Minne er ikke det enkleste å styre med på amd, er mye lettere sånn generelt med intel der (dog Bulldozer og llano er mye bedre når det kommer til minne)

Lenke til kommentar

Garanterer deg at cpuen din takler 1333mhz og enda mer, dog ikke nødvendigvis på auto. Det er ikke amd sin feil, problemet er mellom skjermen og stolen :p

Minne er ikke det enkleste å styre med på amd, er mye lettere sånn generelt med intel der (dog Bulldozer og llano er mye bedre når det kommer til minne)

 

Alt burde være automatisk, så da er det ikke nødvendigvis min feil. Jeg fikset det jo :)

 

Trenger jeg raskere RAM? neppe! :p

 

EDIT: hadde 2x2 GB så kjøpte jeg 2 nye brikker, det var da det fucket seg opp :p

 

E2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352067 <--- 8 gb av den :p

 

Når jeg kjøpte PCen var jeg ikke oppdatert i det hele tatt. Ser idag alle dumme feil jeg har gjort -.-

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Her er systemet til Mora mi som jeg har bygd til ho, blei kjempe glad for det :D

Den klarer å kjøer League of legends på high setting med 60fps med skygger avslått

Hardware er

Cpu: Intel celeron g530

hovedkort: Gigabyte Ga-h61-d2

Ram: 2x2GB kingston hyper x

kabinett: fractal design core 1000

PSU: silver power 500w none modular

Kjøler(cpu): Cooler master tx3

Også har eg lagt til en ektra 92mm vifte fra fractal design bak for å trekke ut noe som helst av varm luft, men maskin blir ikke varm.

også har eg overklokket det innbygde skjermkortet til 1.250Ghz fra 1Ghz, så en 25% økning

post-219566-0-10624900-1331318435_thumb.jpg

Lenke til kommentar

kjekt, blir bra å se da, kan vise min personlige rigg også om dere vil det, kan ta bilder med og ulten lys katodene på og redigere så bra som mulig da, har ikke photoshop om dere lurer på det, man tar heilt greie bilder med mobil kameraet mitt som dere ser

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

Her er systemet til Mora mi som jeg har bygd til ho, blei kjempe glad for det :D

også har eg overklokket det innbygde skjermkortet til 1.250Ghz fra 1Ghz, så en 25% økning

 

Er mora di gamer? :dribble:

nei, men eg har kompiser som kommer hit til meg å spiller, så glømmer de av og til å ta med pc-en

Lenke til kommentar

Garanterer deg at cpuen din takler 1333mhz og enda mer.

 

Ja mye mer. 2000MHz f.eks. Dog ikke på fire forskjellige brikker som jeg har, det blir for mye med 4 x 1333 2GB brikker, desverre.. :(

 

 

Source: Erfaring og http://techreport.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=73956

 

Nei, var ikke det jeg mente. Jeg garanterer deg at du kan klare mer enn 1333mhz med 4 2gb brikker. Men ikke på auto.

Og 2000mhz klarer du ikke med 4 brikker...

 

Edit: Og når jeg skriver du, så mener jeg egentlig ditt oppsett....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Garanterer deg at cpuen din takler 1333mhz og enda mer.

 

Ja mye mer. 2000MHz f.eks. Dog ikke på fire forskjellige brikker som jeg har, det blir for mye med 4 x 1333 2GB brikker, desverre.. :(

 

 

Source: Erfaring og http://techreport.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=73956

 

Nei, var ikke det jeg mente. Jeg garanterer deg at du kan klare mer enn 1333mhz med 4 2gb brikker. Men ikke på auto.

Og 2000mhz klarer du ikke med 4 brikker...

 

Edit: Og når jeg skriver du, så mener jeg egentlig ditt oppsett....

 

Nei, nei, nei. Snakker om at CPUen min klarer så høye hastigheter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...