Gå til innhold

Skal ha en GOD spill-PC til ca. 12000. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Siden det dukker opp dette med nettverkskort også så ble jeg litt usikker. ikke usikker på at jeg skal kjøpe den men usikker på om jeg bestiller alt jeg trenger. Jeg vil ikke få Pcen på døra bare for å oppdage at jeg har glemt å bestille noe viktig, som nettverkskort.

 

Så derfor lurte jeg på om det var noen vennlige sjeler som kunne gå inn på komplett sine sider og trykke seg inn på "Athlon 64 (Socket 754)" og "vis alle opsjoner" og se over og skrive i et innlegg alt det jeg skal ha med. Jeg følger saft-is sitt oppsett. Jeg vil være sikker, men vet ikke hva som trengs helt.

 

Så forresten at det var ikke store prishoppet opp til en 3200+ 2.2 GHz på komplett. Da er vel dette smart å gjøre ikke sant? Bare 400 kroners forskjell.

 

Chieftec kabinettet har ikke støvfilter. Er dette et stort problem?

 

Jeg har fått et tilbud fra denne nettsiden: TMS Han har sagt at han kan lage en PC spesialtilpasset meg. Se på "Til det meste PCen". Ser jo ganske bra ut.

Men jeg vet ikke helt. Komplett er jo ganske sikkert da.

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden det dukker opp dette med nettverkskort også så ble jeg litt usikker. ikke usikker på at jeg skal kjøpe den men usikker på om jeg bestiller alt jeg trenger. Jeg vil ikke få Pcen på døra bare for å oppdage at jeg har glemt å bestille noe viktig, som nettverkskort.

I dag er det slik at nettverkskort er så godt som overflødig, da dette ofte er integrert på hovedkortet. På mange hovedkort er gigabit ethernet integrert. På noen hovedkort sitter det til og med to nettverkskontrollere (Som f.eks. på Asus A7N8X-E Deluxe).

Lenke til kommentar

Jeg har fått et tilbud fra denne nettsiden: TMS Han har sagt at han kan lage en PC spesialtilpasset meg. Se på "Til det meste PCen". Ser jo ganske bra ut.

Men jeg vet ikke helt. Komplett er jo ganske sikkert da.

til ditt bruk ville jeg gjort noen endringer

bedre skjermkort bl.a

 

 

men hyggelig at siden min blir nevt for første gang på dette forumet

Lenke til kommentar

kjør på det du føler deg tryggest med

ikke hør på de enkelte poster her men se hva som går igjen av anbefalinger

 

komplett er som oftest et trygt valg saftis har gode forslag så kjør på det syns høres best ut.

 

husk at ofte følger det ting med som du ikke alltid tenker på som innebygget lydkort nettverkskort og av og til firewire

 

bare sørg for at hovedkortet støtter alle delene du skal ha i maskinen

tenker da på s-ata, riktig socket, pci-expresstøtte osv. Hvis du velger slike deler.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare 1 ting; hold deg langt unna dell og elkjøp.

 

Dell leverer bare drittpc'er, de forklarer bare at den har så og så mye ghz, minne og harddisk, men ikke hva hovedkortet er, skjermkortet etc.

 

Elkjøp er akkurat det samme, men de er elendige, dårlige priser, dårlig service og dårlige pc'er.

 

Jeg anbefaler siden du ikke kan så mye om pc-bygging, at du tar en telefon eller en mail til komplett.no og får de til å sette opp en alternativ pc, eller så kjøper du en ferdigpc hos komplett.no

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Men de spec som saft-is foreslo passer vel sammen ikke sant? For Komplett prøver vel ut PCen først gjør de ikke?

 

Og du Joggi! Hvor lang tid ville det ha tatt fra en bestilling fra meg til jeg hadde fått den? Hvor holder dere til forresten?

Lenke til kommentar

Sendte nettopp denne mailen til komplett:

 

---------------------------------

 

Hei. Jeg har en forespørsel angående et datakjøp jeg har tenkt på. Jeg har tenkt på en data som er suveren på spill og kan takle både Doom 3 og Half Life 2 når de kommer. Men jeg vil samtidig ha en data som kan takle video og bilde redigering. Dette er viktig ettersom jeg går på Medier og Kommunikasjon, men dog ikke viktigst.

 

Jeg har sett litt på de ferdige pakkeløsningene deres og ingen appelerer helt. Men det er en løsning jeg har sett på. Nemlig på Komplett PC - Komplett Athlon 64. Når jeg trykker på "Vis alle opsjoner" får jeg bestemt alle spec. Så derfor lurte jeg på om dette oppsette var mulig å få lagd til en fonuftig pris:

 

Kabinett: Chieftec Dragon Black w/USB, 360W PSU

Hovedkort: EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full Retail

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Optisk leser/brenner: LG DVD-brenner IDE GSA-4082 Bulk Black DVD+R/RW/DVD-R/RW/RAM

Operativsystem: Microsoft XP Home eller Pro

Mus: Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail

Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm

 

Jeg har i all hoivedsak et budsjett på rundt 12 000 men kan utvide det en tanke. Hva synes dere om forslaget? Eller har dere et annet forslag for en maskin etter mine behov og mitt budsjett?

Har denne alt som gjør en komplett PC forresten?

Hvor my ekstra tar dere for å sette den sammen, prøveteste den og levere den?

 

På forhånd takk for hjelpen. Håper på raskt svar.

 

Mvh

 

---------------------------------

 

Går det greit. Får håpe det blir vei i vellinga nå :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...