Gå til innhold

Skal ha en GOD spill-PC til ca. 12000. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Lommeboka rommer 11 000-12 000 når lønninga kommer, og disse "hardearned" pengene skal gå til en ny PC. Det jeg vil bruke den til er for det meste spill, men ettersom jeg går på media vil det bli en del redigering av video og foto på den. Derfor må den kunne takle alle disse arbeidoppgavene med glans.

Jeg vil at alle nye spill skal gå glatt på den. Vil gjerne kjøre Doom 3 og Half Life 2 uten problemer. Vil med andre ord gjerne at dataen skal kunne holde stand en god stund.

 

Før dere gir meg noen råd, som jeg håper dere gjør :blush: (please), så vit at jeg ikke er en som har utrolig greie på å sette sammen en data. Jeg er ute etter ferdig komponerte dataer. Jeg prøvde en gang å sette inn et skjermkort og installere drivere og da ødela jeg ensten hele greie. bare et eksempel :roll:

 

Har sett litt rundt og det er utrolig mye tilbud ute og jeg greier ikke orientere meg. Men jeg tror jeg har kortet ned søket til to butikker. El-kjøp og Dell. Jeg er litt skeptisk til Dell. Åssen er servicen deres? Er dataene noe gode? Har sett litt på Dell Dimension 8400.

 

Har kommet fram til at jeg går for CTR skjerm. Hadde veldig lyst på flatskjerm siden den tar liten plass og ser rålekker ut :love: men den er ikke bra nok til spill. Derfor satser jeg heller på en 19" CTR. Så får jeg heller spare til en LCD skjerm når de blir bedre og billigere.

Foretrekker egentlig Pentium maskiner. Men det kommer nok av at jeg vet for lite om de andre. opplys meg folkens.

 

Har dere noen tips til dater for meg. Får lønning 5. august så inne da vil jeg gjerne ha det klart så jeg kan løpe og kjøpe. Husk at jeg ser etter hele røkla. Altså selve data, skjerm, tastatur, mus. Alt med andre ord. Håper dere kan hjelpe meg.

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer et oppsett:

 

Varer i handlekurven -- til å kjøpe nå

Antall Webpris Totalt

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Hvit, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW

 

Varenr.: 300723

Lagerstatus: 14 stk på lager 794.99 794.99

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

Varenr.: 300493

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2050.01 2050.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern

 

Varenr.: 100727

Lagerstatus: 2000+ stk på lager 135 135

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

Varenr.: 123996

Lagerstatus: 20-49 stk på lager 1195 1195

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

Varenr.: 301393

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 10 dager) 1324.99 1324.99

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W PSU

 

Varenr.: 120092

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 10 dager) 894.99 894.99

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs

 

Varenr.: 124048

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager) 2329.01 2329.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail

 

Varenr.: 112845

Lagerstatus: 11 stk på lager 315 315

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail

 

Varenr.: 124147

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 20 dager) 395 395

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm

 

- Miljøgebyr 50 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 111879

Lagerstatus: 20-49 stk på lager 1815.45 1815.45

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

 

Varenr.: 120304

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1849.99 1849.99

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 50

Best.ref.: Totalt: 13149.43

 

Vet det kom 1000 kr over, men hvis du ikke kan koste på deg 1000 kr til, kan du kutte ned litt noen steder.

Endret av Sarion91
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha pc'en i noen år, er kanskje x800 pro bedre å satse på.

Dog kjøper jeg aldri skjermkort for over 2k selv, men 9800 pro har liksom ligget på samme prisen i over et halvt år nå, ikke beste tiden å kjøpe på, også med tanke på at Nforce 4 antakelig blir litt gildere enne Nforce3 250 GB.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinga.

 

Har du en link til der du har satt opp alt dette?

 

Grunnen til at jeg heller litt mot elkjøp er det at jeg tror det er lettere angående service. Det hele virker litt tryggere.

Var nede der i stad og spurte litt. Ga meg et tilbud på en Medion maskin.

Sammen med en Medion skjerm 19" så bl det på 10 490 kroner.

 

Men jeg vet ikke helt med skjermkortet. Er dette en bra maskin?

Skal ned dit i morra ogs, for å snakke med en som har litt mer peiling.

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldinga.

 

Har du en link til der du har satt opp alt dette?

 

Grunnen til at jeg heller litt mot elkjøp er det at jeg tror det er lettere angående service. Det hele virker litt tryggere.

Var nede der i stad og spurte litt. Ga meg et tilbud på en Medion maskin.

Sammen med en Medion skjerm 19" så bl det på 10 490 kroner.

 

Men jeg vet ikke helt med skjermkortet. Er dette en bra maskin?

Skal ned dit i morra ogs, for å snakke med en som har litt mer peiling.

Vel, det kan jo diskuteres. Jeg opplever ikke akkurat de teknikerne på elkjøp som kompetente. Det fikk jeg merke da jeg skulle kjøpe bærbar PC. De pleier å forsegle maskinene, så man ikke får gjort noe uten å bryte garantien. Og det er samme garanti på komplett-PC'ene som på elkjøp. Forskjellen er at en komplett-PC har kvalitetskomponenter i motsetning til ekjøp-PC'ene. Og dessuten får man det man trenger, ikke en bråte med programmer man aldri kommer til å få bruk for uansett.

 

Edit: jeg kjøpte selvfølgelig ikke bærbar PC på elkjøp (*host* *latitude D600* *host*)

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Okei. men jeg finner ikke fram på komplett sine sider. hvordan fungerer det? Kan jeg be dem sette sammen en bra PC til meg? Hvis det er sånn at jeg må velge delene, åssen veit jeg at jeg har tatt med alle sammen og det ikke er noe jeg har glemt? Og åssen veit jeg at alt passer perfekt sammen?

Lenke til kommentar

For GUDS skyld ikke kjøp pc på elkjøp!

 

Hvorfor?

 

1. Minnet er garantert noe noname dritt greier (treigt som f..)

2. Harddisken er helt sikkert også noe treigt tull (ikke s-ata)

3. Bare gud vet hvor de har funnet det hovedkortet som står i.

4. 9800XXL skjermkort??? Hvem i svarteste h3lvete er det de prøver å lure? :mad:

 

Dette er 100% sikkert ikke en pc for deg som er ute etter en skikkelig spill pc. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Siden trådstarter legger vekt på at han har relativt lite greie på PCer, og at service er et viktig moment, vil han uansett komme best fra med Dell. Hos Komplett må man så vidt jeg vet sende PC til reperasjon hvis noe skulle gå galt, Elkjøp tar alt for lang tid på service, mens Dell sender en kar hjem til deg for å fikse/bytte deler. Uten at jeg har sjekket det, så tviler jeg på at Komplett er så fryktelig mye billigere enn Dell på ferdigbygde PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...