Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk.

 

Jeg har igjen blitt kapret av et møkkaprogram.

Den installerer en "toolbar" og autodirigerer meg til yoursearch, (eller yourfavouritesearch). Den omdirigerer meg også vekk fra søk, forsøk på å laste ned anti-spyware progs, osv.

Jeg har forsøkt virusscanning, Adaware, Spyware Doctor 2.0, BHODemon2, og de finner ulike resultater, og fjerner deretter, men problemet er der ennå. Også hvis jeg kobler ut internet, og restarter. Jeg har funnet to filer jeg mener kan stå bak, "64.exe", og "Help one.exe" Disse vil ikke fjernes. Det nektes adgang osv. De er ikke skrivebeskyttede, og jeg kan ikke se at noen programmer bruker dem, har sjekket system manager.

 

Noen som kan løse dette/har hatt samme eller liknende problem?

Begynner å bli grundig lei av pc-problemer nå...

 

#caps i topic er ikkje populært, moderator jankee #

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, godtfolk.

 

Jeg har igjen blitt kapret av et møkkaprogram.

Den installerer en "toolbar" og autodirigerer meg til yoursearch, (eller yourfavouritesearch). Den omdirigerer meg også vekk fra søk, forsøk på å laste ned anti-spyware progs, osv.

Jeg har forsøkt virusscanning, Adaware, Spyware Doctor 2.0, BHODemon2, og de finner ulike resultater, og fjerner deretter, men problemet er der ennå. Også hvis jeg kobler ut internet, og restarter. Jeg har funnet to filer jeg mener kan stå bak, "64.exe", og "Help one.exe" Disse vil ikke fjernes. Det nektes adgang osv. De er ikke skrivebeskyttede, og jeg kan ikke se at noen programmer bruker dem, har sjekket system manager.

 

Noen som kan løse dette/har hatt samme eller liknende problem?

Begynner å bli grundig lei av pc-problemer nå...

De fleste sånne programmer kan avistalleres også.

Etter krav fra diverse organiasjoner i usa.

 

Så sjekk i kontroll panel. ;) legg til og fjern programmer.

Lenke til kommentar

Du bør være litt mere nøyaktig med beskrivelsen din. Det finnes mange nye type hijack programmer som ikke bare lar seg fjerne av spybot & co. sånn uten videre.

 

De som lager disse toolbars er jo ikke helt passive heller.

 

Fant http://www.computing.net/webdevel/wwwboard/forum/206.html

 

og

 

http://www.computing.net/windowsme/wwwboard/forum/11383.html

 

under "yoursearch" ved hjelp av google.

 

Og "yourfavouritesearch" er det ikke noe som heter... (ifølge Google)

Lenke til kommentar
Du bør være litt mere nøyaktig med beskrivelsen din.

Beklager at jeg ikke var mer spesifikk. Forsøkte å huske så godt jeg kunne. Sitter ikke ved hjemmepc nå, ser du.

 

Hva mer kan jeg tilføye av opplysninger?

 

Videre, jeg har selvsagt vært på legg til/fjern programmer.

 

Jeg er kanskje grønn, men ikke så grønn :)

Lenke til kommentar

Hvilke andre browsere anbefales? Hører nemlig fra den svenske kjernen som er svært nær knyttet til visse grupper som er kjent for visse aktiviteter.."pirates of the central Europe"..., og som vet enormt mye om sikkerhet, (da de ikke lever under den), at f.eks Mozilla er en åpen dør med invitasjon påskrevet for virus og annet surr man ikke ønsker seg.

 

Hva med Avantbrowser, eller Opera?

Endret av Syn-Sam
Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke var mer spesifikk. Forsøkte å huske så godt jeg kunne. Sitter ikke ved hjemmepc nå, ser du.

 

Hva mer kan jeg tilføye av opplysninger?

Jeg vet hvordan det er. De heter som oftest ett eller annet med "search" "assistent" etc. Lett å gå i spinn da. (Hadde en maskin med "Home search assistent", og måtte sjekke 5 - 6 ganger fordi jeg ikke huska hva det nøyaktig het.)

 

Det jeg egentlig skulle si:

 

Det er lurt å sjekke innom "windows update" med jevne mellomrom og holde seg helt oppdatert med sikkerhetsoppdateringer. Man kan si mye om Microsoft, men de har begynt å ta sikkerhet meget alvorlig.

 

Husk å ta med spesiellt sikkerhets-oppdateringer for IE explorer også.

Lenke til kommentar
at f.eks Mozilla er en åpen dør med invitasjon påskrevet for virus og annet surr man ikke ønsker seg.

Neppe, det er mange andre som kan mye om sikkerhet så hvis dette var tilfellet ville man nok ha hørt om det.

Hva slags svenske sa du det var?

Hvis Mozilla er en åpen dør så er IE et rullebånd som kjører på dobbel hastighet :-)

Lenke til kommentar
eller hva med å IKKE bruke IE??

d funka for meg

Hva med å være litt obs på hva man installerer og eventuelt svarer 'ja' til på nett?

 

Funker for meg - bruker IE 99% av tiden og har aldri vært utsatt for noen problemer av denne typen, og jeg bruker ikke pop-up-blokker engang.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
eller hva med å IKKE bruke IE??

d funka for meg

Hva med å være litt obs på hva man installerer og eventuelt svarer 'ja' til på nett?

 

Funker for meg - bruker IE 99% av tiden og har aldri vært utsatt for noen problemer av denne typen, og jeg bruker ikke pop-up-blokker engang.

bare godttroende idioter bruker IE :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...