Gå til innhold

NEI! slik får du 100 fps eller MER!


Anbefalte innlegg

noe som jeg også glemte å si er at når du har satt skjermen til å takle 100 fps eller mer. stiger systemprosessen til 100%. dette løser du også ved å skrive    "developer 1", men det lame er at du må skrive det inn i console hver gang du åpner cs! jeg har prøvd å skrive dette inn i userconfig. ... men da fungerer det bare en gang. hvis noen har en løsning er den ikke å fordrive...

hl.exe -game cstrike -console -dev

Det der er vel 1.5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang prøvde jeg en skjerm med 120HZ og det var helt sykt deilig. Alt gikk skikkerlig glatt og deilig. Etterpå kom jeg tilbake til min skjerm med kun 85HZ. Jeg hadde VSYNC av og fikk 100fps, men ikke 100 "ekte" fps.

Hz og fps er to helt forskjellige ting. Det er frekvensen på skjermen du merket forskjellen på.

OMG.

fps = frame per sekund

hz = opdatering per sekund

 

det er så og si det samme, forskjellen kommer når du har vsync av.

Nei det er ikke så og si det samme. Hz er hvor mange bilder skjermen din oppdaterer hvert sekund og har ikke noe med spill å gjøre. Fps er hvor mange bilder pr.sekund f.eks. et skjermkort klarer å rendre i sekundet.

 

Vertical sync synkroniserer bare skjermbildet med frekvensen på skjermen. Spillet kan være på x antall fps, men skjermen viser bare hva frekvensen står på, f.eks. 85Hz.

Lenke til kommentar
noe som jeg også glemte å si er at når du har satt skjermen til å takle 100 fps eller mer. stiger systemprosessen til 100%. dette løser du også ved å skrive    "developer 1", men det lame er at du må skrive det inn i console hver gang du åpner cs! jeg har prøvd å skrive dette inn i userconfig. ... men da fungerer det bare en gang. hvis noen har en løsning er den ikke å fordrive...

hl.exe -game cstrike -console -dev

jah, men det futter bare en gang! åsså detter den ut neste gang jeg går inn i spillet!

Endret av krest
Lenke til kommentar
Ja akkurat det gjør jo at de som sitter med en skjerm som bare takler 60 hz kun ser 60 fps uansett om fps'en på CS sier 500. Det har ingen ting og si fordi skjermen bare kan vise 60f ps 

 

 

men....

 

oppdateringen følger jo det faktiske bildet med vsync av?

altså:

imens oppdateringen skjer, kan bildet forandre seg, og med vsync av vil vel resten av oppdateringen skje med ett eller flere nye(re) bilder?

 

det er vel derfor de kresne "cshorene" har vsync av.

 

de mener den brøkdelen av ett sekund hvor skjermen ikke oppdaterte med det faktiske bildet, ødela fraggen. selv om resten av oppdateringen gjerne bare hadde blitt gjeldende i det lave området ved beina :roll:

 

 

med vsync på brukes èn frame til hele oppdateringen, tross en ny en kanskje var klar halvveis.

 

Noe jeg har misforstått`?

 

 

håper på respons fra krets og lurre, eller noen av dere andre som kaN

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Ikke lett å være CS-spiller nei...

 

CS har så mange rare finurligheter og "teite" greier, at halvparten ville vært mer enn nok.

 

For det første, om man har 100fps med vsync av og skjerm på 60Hz, så er det annerledes enn 100fps og skjermen på 120Hz.. Høres helt fantastisk ut,men det er faktisk stor forskjell. Du spiller med lavere sensitivity jo høyere refresh rate du setter på skjermen din.

 

Hastigheten på spilleren er avhengig av fps. Jepp.. også en helt grotesk idiotisk ting ;) - prøv å sett fps_max 83 og fps_max 85 .. så merker du forskjellen.

 

Får håpe CS:Source har fikset opp i endel av disse rare "flukene".

Lenke til kommentar
oppdateringen følger jo det faktiske bildet med vsync av?

altså:

imens oppdateringen skjer, kan bildet forandre seg, og med vsync av vil vel resten av oppdateringen skje med ett eller flere nye(re) bilder?

 

det er vel derfor de kresne "cshorene" har vsync av.

 

de mener den brøkdelen av ett sekund hvor skjermen ikke oppdaterte med det faktiske bildet, ødela fraggen. selv om resten av oppdateringen gjerne bare hadde blitt gjeldende i det lave området ved beina

 

 

med vsync på brukes èn frame til hele oppdateringen, tross en ny en kanskje var klar halvveis.

 

Jeg er med på hva du sier og det har du jo ganske så rett i. Men det som er problemet er at de ikke spiller med en hz på 80-99 men 60. Når flere bilder ligger i kø med vsync av så kan jo gjerne fps ligge på "65-75" :hmm: og ikke 60 selv om hz en tilsier det.

Altså fps som kommer ut fra skjeremen ikke fps som det står i hjørnet på CS.

Når jeg gjorde som krets sa merka jeg forskjeld i at det gikk mer smooth med vsync på når skjermen min takler 100hz+ i høyrere oppløsninger.

Før jeg stilte i skjermkort innstillinger så kom jeg inn i CS med 60hz uanz hva jeg hadde hatt i windows.

Kan være jeg tar fulstendig feil hær altså og da legger jeg meg flat.

:innocent:

Endret av Lurre
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...