Gå til innhold

NEI! slik får du 100 fps eller MER!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare si at de som har bra nok skjermkort og får nok fps i cs:s har bare nytte av å sette på vsync. Den synkroniserer bildene slik at det lages kun 1 bilde for hver gang skjermen oppdaterer seg. De som har et hot skjermkort og en relativt bra pc vil derfor slippe å se disse berømte skillene på skjermen som kan plage de fleste. Dere som har lagt merke til det skjønner hva jeg mener. Hvis du har over 60 fps med vsync på ville jeg aldri i livet skrudd det av og fått "fler" fps som du ikke gjør uannsett. :thumbup:

Lenke til kommentar

Potetfar, hva er poenget ditt? INGEN spiller 1.6 på høyere oppløsning enn 800x600, med unntak av deg sikkert. Det er derfor du helt sikkert suger i 1.6 og derfor spiller CS:S. It all makes sense to me know.

 

Liten factoid. Jeg sluttet å spille cs hjemme halvannet år siden. Spiller bare hos venner.

 

Det at jeg har et crap skjermkort bryr jeg meg fint lite om når jeg ikke spiller.

Lenke til kommentar

Altså, grunnen til at JEG har av vsync er at jeg har en lcd med 75hz. Og jeg VET at fps og hz er to forskjellige ting. Ja, skjermen blir oppdateres 75 ganger i sekundet, MEN når man kjører cs med vsync AV er dette uavhengig av hz, og dermed spiller jeg med 100fps :)

Lenke til kommentar
Altså, grunnen til at JEG har av vsync er at jeg har en lcd med 75hz. Og jeg VET at fps og hz er to forskjellige ting. Ja, skjermen blir oppdateres 75 ganger i sekundet, MEN når man kjører cs med vsync AV er dette uavhengig av hz, og dermed spiller jeg med 100fps :)

5409788[/snapback]

 

 

ja, en stund siden denne tråden ble mekka nå.... :S

men er ikke allverden du taper, men et tap er et tap :)

 

blir som i q3 der du hopper kortere/lavere, men der la de inn en 125 fps patch. <3

Endret av krest
Lenke til kommentar
Er ikke dette riktig:

Har du 75hz får du aldri mer enn 75 fps?

Altså, det kan godt produseres 100fps, men de vises ikke p.g.a. skjermens frekvens?

5412568[/snapback]

 

 

jo flere fps vil på et vis vises, ved at siktet går fortere sammen. så har du en skjerm som ikke takler mer enn feks 60 hz. så for all del skru av vsync og kjør 100 fps! men utover dette er det ikke store forskjellen du merker.

 

på noen skjermkort kan det bli værre, ved at vsynk AV vil skape mer irritasjon enn glede.

Endret av krest
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...