krest Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) 1: det første du må vite er hvor mange hz skjermen takler! 2: hz = fps => nei, det nytter ikke skru av vsync. uten at du har stilt opp hz på skjermen vil det ikke være flere oppdateringer på skjermen enn hva den er innstilt på. feks. det vises 100 hz i cs, men skjermen er innstilt på 60. da vil det kun være 60 fps, eller hz. (vsync skal være på!) 3: det vi gjør først er å skru opp hz på skjermen. på noen skjermkortdrivere følger det med programvare for overstyring av hz. på nvidia sine drivere heter det "refresh rate overrides". hvis du ikke har slike muligheter kan du laste ned programmer for oversyringer som "refresh force". husk å velge di mulighetene skjermen takler, ellers blir det svart... skjermen min greier 140hz på 800x600 derfør kan jeg kjøre MAX 140 fps i cs, på den oppløsningen. hvis jeg hadde hatt vsync av ville jeg fått "flere frames", men siden skjermen min ikke takler mer enn 140 hz, vil det være 140 hz som VISES, selv om det står 400 fps på "net_graph" 4: når vi nå har stilt skjermen på det den høyest klarer, ser vi på hva som må gjøres inne i cs!. det første vi må gjøre er å få opp "net_graph 1" denne kommandoen skriver du i consolen. da vil du få opp en sak i nedre høyre hjørne som flaprer rundt 60 fps. (hvis du har vsync på og har et skjermkort som er brukbart). "net_graph" kan du også få i flere utgaver, du skriver bare 2 eller 3 istedet for 1. eks. "net_graph 2". net_graph kan du også endre posisjonen på. ved å skrive "net_graphpos 1,2 eller 3. etter dette må vi sette inn en ny "fps_max" den orginale er på 72 vi setter den bare til 200. eks "fps_max 200" da vil skjermen/ fps hoppe automatisk opp på den hz/fps du stilte den inn på. HVIS du stilte den over 100! da må du nemlig skrive inn "developer 1" i consolen! da vil den igjen sprette et hakk opp til det du stilte sekjermen inn på.... lykke til... Endret 23. juli 2004 av krest Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 (vsync skal være på!) Får mye høyere når jeg skrur det av... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 developer 1 er opium for folket. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 krest Skrevet 23/07/2004 : 23:09 1: det første du må vite er hvor mange Hz skjermen takler! fordi? Cheezcake Skrevet 23/07/2004 : 23:51 QUOTE (krest @ 23/07/2004 : 23:09) (vsync skal være på!) Vsync synkroniserer ett bilde (som blir flere "frames per second" med en oppdatering (Hz) skjermen sender ut. Har man en skjerm med 60Hz kan man med vsync på oppnå maks 60fps, slår man den derimot av vil bildene (fps) bli send til skjermen uavhengig av oppdateringen, og man kan altså ende opp med fps høyere enn Hz. Det kan være ønskelig å synkronisere, men skal man synkronisere 100fps må man ha en skjerm som takler 100hz på gitte oppløsningen. Ellers behøver man ikke å vite oppdateringsfrekvensen(Hz) skjermen kan kjøre? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg foretrekker å ha VSYNC av. Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Vsync synkroniserer ett bilde (som blir flere "frames per second" med en oppdatering (Hz) skjermen sender ut. Har man en skjerm med 60Hz kan man med vsync på oppnå maks 60fps, slår man den derimot av vil bildene (fps) bli send til skjermen uavhengig av oppdateringen, og man kan altså ende opp med fps høyere enn Hz. Det kan være ønskelig å synkronisere, men skal man synkronisere 100fps må man ha en skjerm som takler 100hz på gitte oppløsningen. Ellers behøver man ikke å vite oppdateringsfrekvensen(Hz) skjermen kan kjøre? Ja akkurat det gjør jo at de som sitter med en skjerm som bare takler 60 hz kun ser 60 fps uansett om fps'en på CS sier 500. Det har ingen ting og si fordi skjermen bare kan vise 60f ps Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Folk bør merke seg at en løper tregere med 101+ fps. Lenke til kommentar
krest Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Vsync synkroniserer ett bilde (som blir flere "frames per second" med en oppdatering (Hz) skjermen sender ut. Har man en skjerm med 60Hz kan man med vsync på oppnå maks 60fps, slår man den derimot av vil bildene (fps) bli send til skjermen uavhengig av oppdateringen, og man kan altså ende opp med fps høyere enn Hz. Det kan være ønskelig å synkronisere, men skal man synkronisere 100fps må man ha en skjerm som takler 100hz på gitte oppløsningen. Ellers behøver man ikke å vite oppdateringsfrekvensen(Hz) skjermen kan kjøre? Ja akkurat det gjør jo at de som sitter med en skjerm som bare takler 60 hz kun ser 60 fps uansett om fps'en på CS sier 500. Det har ingen ting og si fordi skjermen bare kan vise 60f ps Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Nei, det bare føles slik. Lenke til kommentar
krest Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 (vsync skal være på!) Får mye høyere når jeg skrur det av... nei, det eneste er at fps vises høyere i spillet. som den andre kisen her sier. bildene sendes uavhengig av det skjermen takler. det vises 500 i spillet men egentlig er det 60! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med å få 100fps? Er ikke 99fps bra nok? Dere vil aldri merke noe forskjell fra 60fps og oppover. CS miljøet må lære seg det snart! Syns dette er litt tragisk og samtidig latterlig. Hvordan blir det når CS Source kommer da? Lenke til kommentar
krest Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 noe som jeg også glemte å si er at når du har satt skjermen til å takle 100 fps eller mer. stiger systemprosessen til 100%. dette løser du også ved å skrive "developer 1", men det lame er at du må skrive det inn i console hver gang du åpner cs! jeg har prøvd å skrive dette inn i userconfig. ... men da fungerer det bare en gang. hvis noen har en løsning er den ikke å fordrive... Lenke til kommentar
krest Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med å få 100fps? Er ikke 99fps bra nok? Dere vil aldri merke noe forskjell fra 60fps og oppover. CS miljøet må lære seg det snart! Syns dette er litt tragisk og samtidig latterlig. Hvordan blir det når CS Source kommer da? jeg sitter med 140 fps når jeg setter den ned til 60, blir jeg GAL! ser så og si ingenting! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Vi MERKER forskjell. Når du har spilt CS i et par år med 100fps++ og med VSYNC av, er det som om himmelen falt ned dersom man plutselig har 60. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med å få 100fps? Er ikke 99fps bra nok? Dere vil aldri merke noe forskjell fra 60fps og oppover. CS miljøet må lære seg det snart! Syns dette er litt tragisk og samtidig latterlig. Hvordan blir det når CS Source kommer da? jeg sitter med 140 fps når jeg setter den ned til 60, blir jeg GAL! ser så og si ingenting! Det er noe du bare tror. 60fps er absolutt nok i spill, alt over det vil ikke utøve noe forskjell. Det vi merker er framedrop, dvs ustabil fps. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Nei, det er ikke noe jeg tror. Det er noe ser og merker. Kanskje ikke for førstegangsspillere, men de som har spilt CS en stund merker forskjell. En gang prøvde jeg en skjerm med 120HZ og det var helt sykt deilig. Alt gikk skikkerlig glatt og deilig. Etterpå kom jeg tilbake til min skjerm med kun 85HZ. Jeg hadde VSYNC av og fikk 100fps, men ikke 100 "ekte" fps. Poenget mitt er at man SER og FØLER forskjell på 60 og 100 fps. Lenke til kommentar
nord Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med å få 100fps? Er ikke 99fps bra nok? Dere vil aldri merke noe forskjell fra 60fps og oppover. CS miljøet må lære seg det snart! Syns dette er litt tragisk og samtidig latterlig. Hvordan blir det når CS Source kommer da? jeg sitter med 140 fps når jeg setter den ned til 60, blir jeg GAL! ser så og si ingenting! Det er noe du bare tror. 60fps er absolutt nok i spill, alt over det vil ikke utøve noe forskjell. Det vi merker er framedrop, dvs ustabil fps. du har helt rett TCi, øyet ser bare 60fps uansett. det sa Illustrert Vitenskap og de har som oftest rett Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 En gang prøvde jeg en skjerm med 120HZ og det var helt sykt deilig. Alt gikk skikkerlig glatt og deilig. Etterpå kom jeg tilbake til min skjerm med kun 85HZ. Jeg hadde VSYNC av og fikk 100fps, men ikke 100 "ekte" fps. Hz og fps er to helt forskjellige ting. Det er frekvensen på skjermen du merket forskjellen på. Lenke til kommentar
krest Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 En gang prøvde jeg en skjerm med 120HZ og det var helt sykt deilig. Alt gikk skikkerlig glatt og deilig. Etterpå kom jeg tilbake til min skjerm med kun 85HZ. Jeg hadde VSYNC av og fikk 100fps, men ikke 100 "ekte" fps. Hz og fps er to helt forskjellige ting. Det er frekvensen på skjermen du merket forskjellen på. OMG. fps = frame per sekund hz = opdatering per sekund det er så og si det samme, forskjellen kommer når du har vsync av. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 noe som jeg også glemte å si er at når du har satt skjermen til å takle 100 fps eller mer. stiger systemprosessen til 100%. dette løser du også ved å skrive "developer 1", men det lame er at du må skrive det inn i console hver gang du åpner cs! jeg har prøvd å skrive dette inn i userconfig. ... men da fungerer det bare en gang. hvis noen har en løsning er den ikke å fordrive... hl.exe -game cstrike -console -dev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg