Gå til innhold

Er ikke 46 grader mistenkelig varmt?


kevral

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvorfor prosessoren min går så varmt; gjerne opp i 46 grader ved load.

 

Dette er en fullstendig uklokket XP2800+, med en SLK 900 (planslipt og med tynt lag AS3) m/ 102 m3 vifte og fem kabinettvifter, alle på full spiker.

 

Skulle gjerne klokket litt på denne ulåste Barton'en, men med slike temperaturer tør jeg omtrent ikke.

 

Burde ikke denne kjøleribba vært mer effektiv enn som så?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2 vifter som blåser inn nede foran og 1 i døren, og 2 som blåser ut oppe bak.

 

Viften sitter rett på kjøleribba, og kan ikke helt se hvordan ribba kan sitte skjevt på prosessoren -- ribba er en "U"-versjon som boltes til hovedkortet.

 

Kan jo også nevne at maskinen går ennå varmere med en Aero 7+, og like varmt med et annet hovedkort (samme type, garantibytte).

Lenke til kommentar

Har en slk900 som går helt opp i 52-53 grader load på en xp2500 barton (riktignok er alle viftene i kabinettet på 5v (3totalt).

 

46 grader load med luftkjøling er bra! Du kan heller ikke stole på målerne.. Kan forresten være annen BIOS på det nye hovedkortet som "måler" andre temperaturer..

 

Ikke bry deg så altfor mye om temperaturen..

Endret av razer
Lenke til kommentar
:thumbup: Ikke tenk så mye på tempen du :yes: er den stabil å fin er egentlig det det viktigste , blir den ustabil O.L skift cpu vifte

er du helt tullerusk? selvfølgelig er en CPU temperatur ustabil! Ikke bry deg om tempraturen før den er på over 55c-60c idle. 46c full load med luft er jo eksemplarisk. En AMD prosessor kan kjøres i på over 100c uten å ta skade i korte perioder. men bør ikke kjøres i mer enn 70c full load i en lengre periode. For å si det på en annen måte, klokk i vei!

Lenke til kommentar
:thumbup: Ikke tenk så mye på tempen du  :yes:  er den stabil å fin er egentlig det det viktigste , blir den ustabil O.L skift cpu vifte

er du helt tullerusk? selvfølgelig er en CPU temperatur ustabil! Ikke bry deg om tempraturen før den er på over 55c-60c idle. 46c full load med luft er jo eksemplarisk. En AMD prosessor kan kjøres i på over 100c uten å ta skade i korte perioder. men bør ikke kjøres i mer enn 70c full load i en lengre periode. For å si det på en annen måte, klokk i vei!

du snakke meg om å vera tullerusk gutten..

skulle sett den AMD CPUen som taklet 100 grader uten å henge maskinen du...

eller 70c for den saks skyld..

AMD 64 er den eneste AMD prosessoren eg vett om i farten som ofte har arbeidstemperatur på 60-70 grader men det er selvfølgelig anbefalt med lavere temperatur.

Vanlige AMD XP prosessorer har en tendens til å vise ustabilitet etter passert 55 grader. (ikke målt i BIOS for denne kan lyve gjerne på rundt 10 grader)

Hadde selv en AMD XP2400 som flørtet rundt 55 grader noe som medførte ustabilitet når tempen var rundt disse grader.Toleranse mellom XP2400 og 2800 burde vera det samme her..

hørte meninger om visse stoffer i AMD XP serien som ikke tålte temperatur over 80 eller no. men... den kan eg ikke stå helt god for i farten.

 

46 grader luftkjølt er ikke dumt eller gjerne normalt ofte...

her må du også ta hensyn til romtemperaturen din.

Lenke til kommentar

Hadde bare forventet under 40 grader, etter alle testene jeg hadde lest av SLK900.

Mulig at de sitter i 18 graders rom og/eller bruker Deltavifter, når jeg tenker meg om.

 

Men tipper det blir vannkjøling neste gang jeg bygger meg en maskin. Etter alt jeg har brukt på forskjellige kjøleribber og vifter hadde det vel neppe kostet altfor mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...