Gå til innhold

Hjelp, jeg trenger ferie!


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Sitter og sliter med å finne hvor jeg skal stikke på ferie sammen med kjæresten i slutten av måneden. Tenkte å finne meg en fin pakke som inkluderer fly og hotell. Skal vare i 3-4 dager. Noen som har lyst til å lete opp noe for meg, stresser med saken selv akkurat nå.

 

Foretrukne destinasjoner: London, København, Stockholm (!) osv. En plass der filmer ikke er dubbet og folket forstår engelsk.

 

På forhånd mange takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Praha kan anbefales ja! Ellers likte jeg Amsterdam godt og Brussel er heller ikke å forakte (særlig om du liker mye spennende øl og sjokolade, nam!)

 

Det eneste jeg like riktig så godt i London, var Camden Town med Camden Market.

 

Jobba noen dager i fjor sommer i München; kan også anbefales, men der dubber de da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Står mellom London og Praha nå. Vet ikke en shit om Praha utenom at foreldrene mine reiser der stadig vekk og at jeg forbinner det med krig og j*velskap.

 

Prisforskjellen på Londonreise og Prahareise er minimal. Hvor skal jeg dra? Er det varmt i Praha?

Lenke til kommentar

Du skal til Praha. Er ikke tvil en gang. Tenker du penger, er fortsatt Praha stedet. Utrolig billig der. Praha kan nok være ganske varmt om sommeren dersom sola står på lenge. Ellers varierer det en del (er jo en innenlandsby som ikke har havet som regulator).

 

Om du liker kultur, godt øl, fine bygninger, middelalder og kanskje en litt annerledes by, drar du til Praha.

 

Tror ikke du trenger å forbinde Praha med krig og j*velskap. Jeg var der under 30-års dagen for Sovjet-invasjonen, og den eneste markeringa jeg så var en liten utstilling (husk at Tjekkoslovakia ble invandert av Sovjet og ikke frivillig med som endel andre). Du kommer nok ikke til å tenke på krig o.l etter å ha vært der. Det er heller ikke en grå og trist by som gjerne ser fra eks-Sovjetstater.

 

Dra til Praha du...

Lenke til kommentar

Sum sumarum:

 

Praha for het kjærlighet og romanse. London når du vil bli med dama på shopping...

Selv om grunnen til Praha-reisene mine var nettopp det ( :whistle: ), tror jeg at jeg uansett ville ha handla i Praha om det var målet med reisa.

 

...og hadde jeg hatt ei dame som heller ville til London for shopping framfor Praha, hadde jeg blitt i tvil om hun i det hele tatt var noe for meg...

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

:ohmy:

 

Skulle lest tråden før jeg bestilte et crappy hotell i London. Er faktisk jeg som drar med meg dama for å shoppe i London :whistle:

 

Var der for noen år siden og falt pladask for HMV :love:

 

Men jeg har nå bestemt at jeg skal reise til Praha om ikke lenge. 2k for tur/ret med hotell og to netter. Det er to dager på jobb det.

 

*prøve å ikke angre*

Lenke til kommentar

Jo, Tallinn kan nok minne litt om Praha, men det er nok en ganske mye mindre by, ja. Sånn omtrnet på størrelse med Oslo.

 

Billigste måten å komme dit på er med Finnair via Helsinki. Eller med båt fra Stockholm.

 

Billig å bo der også. Hoteller er rimelige. Eller for lengre opphold, så kan www.erel.ee anbefales. Seriøst frima, og lave priser.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
I tillegg til Praha, kan jeg også anbefale Tallinn i Estland. Kjempetrivelig by, bra med liv, mange bra resturanter og puber i 'gamlebyen'. Og billig shopping. Krystall er grisebillig der borte. Bra kvalitet også.

 

 

mvh

Pantera

Gamlebyen i Tallin kan anbefales, resten av byen er så som så. Var der noen dager midt i uka for ett års tid siden, ble diverse utepils i gamlebyen ja. En skal imidlertid være oppmerksom på at det er meget høy kriminalitet der.

 

Eller kan jeg anbefale Brussel. Gamlebyen der er utrolig fin, en hel liten by med gamle bygg, smale gater, flotte plasser og uterestauranter og alt som hører til.

Lenke til kommentar
Gamlebyen i Tallin kan anbefales, resten av byen er så som så. Var der noen dager midt i uka for ett års tid siden, ble diverse utepils i gamlebyen ja. En skal imidlertid være oppmerksom på at det er meget høy kriminalitet der.

 

Ja, folk har en tendens til å tro, at siden det er gamle øst-europeiske Sovjet-stater, så må det være mye kriminalitet der. Faktum er at kriminaliteten er ganske lav i disse landene. Er langt verre i andre, verst-europeiske byer. Kanskje med unntak av Vilnius (Litauen).

 

Så engang en oversikt (i fjor) over de tryggeste byene i Europa, og der kom Tallinn ganske høyt. Høyere enn Oslo.

 

Har vært i Tallinn 4 ganger, og har aldri følt meg utrygg i denne byen. Kan si det samme om Praha.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Ja, folk har en tendens til å tro, at siden det er gamle øst-europeiske Sovjet-stater, så må det være mye kriminalitet der. Faktum er at kriminaliteten er ganske lav i disse landene. Er langt verre i andre, verst-europeiske byer. Kanskje med unntak av Vilnius (Litauen).

 

 

 

Vel det er ikke uten grunn at folk blir frarådet å reise dit med bil og om de gjør det så kun parkerer på bevoktede p-plasser. Jeg har heller aldri noe annet sted vært ute for å måtte bruke nøkkelkortet til hotellrommet to ganger gjennom stengte dører bare for å komme til etasjen jeg bodde. Har heller aldri sett så mye overvåkningskamraer som i og rundt ett hotell og de andre stedene vi var innom.

 

Jeg tror faktisk ikke det er tilfeldig at de bruker så mye ressurser på sikkerhetstiltak. Noe vi også fikk er erfare da 3 av reisefølge vårt ble overfalt/forsøkt ranet en ettermiddag i hovedgata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...