Gå til innhold

Hjelp, jeg trenger ferie!


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Århus er en fin by såklart, mye bedre enn København.

Har være i Praha og såklart en vannvittig fin by, men en liten tjsekkisk by som heter Cesky Krumlov er enda mer fredsom og ganske romantisk.. Men siden det ikke er no flyplass i nærheten av Cesky Krumlov er vel Praha å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel det er ikke uten grunn at folk blir frarådet å reise dit med bil og om de gjør det så kun parkerer på bevoktede p-plasser. Jeg har heller aldri noe annet sted vært ute for å måtte bruke nøkkelkortet til hotellrommet to ganger gjennom stengte dører bare for å komme til etasjen jeg bodde. Har heller aldri sett så mye overvåkningskamraer som i og rundt ett hotell og de andre stedene vi var innom.

 

Jeg tror faktisk ikke det er tilfeldig at de bruker så mye ressurser på sikkerhetstiltak. Noe vi også fikk er erfare da 3 av reisefølge vårt ble overfalt/forsøkt ranet en ettermiddag i hovedgata.

 

Det var ihvertfall ikke mitt inntrykk, de gangene jeg har vært der. Litt over et år siden sist nå, så ting kan jo ha endret seg.

 

Akkurat det med overvåking på hoteller, så er dette vanlig over hele verden, ihvertfall i byene. Har vært i Las Vegas et par ganger, og der er det sinnsykt mye overvåking, og sikkerhet. Hvert hotell har egne sikkerhetsfolk (stort sett tidligere politifolk), som patruljerer hele hotell-området 24 timer i døgnet. Og jeg har enda ikke vært på et hotell med parkeringsplass som ikke er bevoktet. Men å bruke nøkkelkortet to ganger for å komme til etasjen har jeg aldri vært borti. Hvilket hotell var dette? Jeg kan tenke meg at en av grunnene til dette, er å holde de prostituerte borte, for de er det mange av i Tallinn. Og ikke alle hotellene er så begeistra for denne type trafikk.

 

Det med å bli overfalt/forsøkt ranet på gata, kan jo like gjerne skje i Oslo. Selv har jeg heldigvis aldri opplevd dette noen steder i verden.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...