Gå til innhold

ATI x800 og Nvidia 6800 testet på DOOM3!


lavizh

Anbefalte innlegg

Doom3 vs HL2

 

Jeg sier det bare, begge spillene er sikkert geniale, men ettersom jeg har fått med meg var det HL2 som stakk av med det meste av priser på E3 messen, gjor Doom 3 det? seriøst jeg vet ikke men det er hva jeg har hørt.

Det eneste som ble vist av Doom3 der, var til Xbox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var som forventet. ATI sine skjermkort yter mindre enn Nvidia sine i Doom3. I half-life 2 får vi se om ATI yter mer enn Nvidia sine skjermkort. Visst NVidia yter best i Half life 2, da får ATI ett dårlig standpunkt i skrytefaktoren på produktene sine. HL2 og Doom3 er kjempehitene som blir kritisk i markedsføringen til Nvidia og ATI.

Ytelsen til Radeon 9800XT og GeforceFX 5950 var jo OK i mine øyne og det var jo fint for min del. :wee:
Lenke til kommentar
Bare kjøp AGP-versjonen du, har ingen ting å tape. Tar mange år før man MÅÅ ha PCI-E. :)

Ja du får leve i den troen du, kanskje du ikke har fått med deg nå, men den nye socketen til intel har allerede gått over "nesten" helt.

 

Og nå har intel fått en skikkelig avtale med ati om kort til pci-e, så år kan det ta men da snakker du får amd.

Lenke til kommentar
Bare kjøp AGP-versjonen du, har ingen ting å tape. Tar mange år før man MÅÅ ha PCI-E. :)

Ja du får leve i den troen du, kanskje du ikke har fått med deg nå, men den nye socketen til intel har allerede gått over "nesten" helt.

 

Og nå har intel fått en skikkelig avtale med ati om kort til pci-e, så år kan det ta men da snakker du får amd.

Det vil ta minst ett år før man vil se store fordeler med å ha PCI-e skjermkort. Hvorfor tar det så lang tid spør du deg selv; jo fordi de vil at flest mulig skal kjøpe de nye 6800 og x800 AGP kortene, hva er så poenget med å lansere PCI-e like stort når de har storlanseringer av AGP?

 

Selv om intel kommer med PCI-E betyr det ikke at nå "MÅÅÅÅ" man ha PCI-E, "MÅÅÅÅ" man ha en 64bit CPU i dag? ;)

Lenke til kommentar
Hva sier du nå Merlin?  :)

Tenkte AKKURAT på det samme :hmm:

Artig at nVidia kortene hevdet seg i Doom III men det er akkurat det ATI kortene kommer til å gjøre i Half Life 2 og det er det spillet jeg ser fram til. Blir mest sannsynlig Sapphire X800PRO på meg ;)

hehe Merlin! ja tror det blir dobbelt så mye spilling med HL2 og CS2

 

og vil sikkert X800XT PE være best, men da kan jeg ikke si at er riktig på dette tidspunktet!

 

Får vente til korta kommer sikkelig og får sikkelige drivere!

Lenke til kommentar
Bare kjøp AGP-versjonen du, har ingen ting å tape. Tar mange år før man MÅÅ ha PCI-E. :)

Ja du får leve i den troen du, kanskje du ikke har fått med deg nå, men den nye socketen til intel har allerede gått over "nesten" helt.

 

Og nå har intel fått en skikkelig avtale med ati om kort til pci-e, så år kan det ta men da snakker du får amd.

Joa, har selvfølgelig fått med meg at Intel satser på PCI-E.

 

Men noe du har tydeligvis ikke fått med deg er at.. Man ikke ser forskjell på 4x AGP og 8x i benchmarks! Og hvor lang tid tror du det det DA tar før man "må" ha PCI-E..?

 

Jeg tipper det tar 3-4 år... 8x AGP holder LENGE for denne generasjons spill, og sikkert den neste også.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Hva sier du nå Merlin?  :)

Tenkte AKKURAT på det samme :hmm:

Artig at nVidia kortene hevdet seg i Doom III men det er akkurat det ATI kortene kommer til å gjøre i Half Life 2 og det er det spillet jeg ser fram til. Blir mest sannsynlig Sapphire X800PRO på meg ;)

hehe Merlin! ja tror det blir dobbelt så mye spilling med HL2 og CS2

 

og vil sikkert X800XT PE være best, men da kan jeg ikke si at er riktig på dette tidspunktet!

 

Får vente til korta kommer sikkelig og får sikkelige drivere!

Gratulerer me dagen :thumbup: hehe!!

Lenke til kommentar
Jeg tipper det tar 3-4 år... 8x AGP holder LENGE for denne generasjons spill, og sikkert den neste også.

Det er vel mer grafikkort enn spill det går på...

 

Men vil nok merke forskjell på neste generasjons skjermkort tenker jeg (og da mener jeg neste generasjon og ikke neste refresh)

Både spill og kort. Ingen kort kommer til å bruke 4 gb/s (?), båndbredda til PCI-E, da det meste skjer "PÅ" kortet - dvs. man ikke behøver å bruke denne bus'en.

 

Tipper man kommer til å utgi AGP-kort i hvert fall et år til.. Liten grunn til å gjøre noe annet, da folk for det meste bare har hovedkort med AGP.

 

EDit: Takker! :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Er jo ingen tvil om at dete spillet er optimalisert for Nvida kort ,dette har nvidia betalt for så de kan bruke et av de mest populære spillene til å markedsføre sitt nye kort , spesielt nå da de har vært i skyggen av ATi en stund . Det er jo ikke tvil om at mange kjøper kortet kun på grunnlag av tester i akkurat dette spillet .

Lenke til kommentar
Er jo ingen tvil om at dete spillet er optimalisert for Nvida kort ,dette har nvidia betalt for så de kan bruke et av de mest populære spillene til å markedsføre sitt nye kort , spesielt nå da de har vært i skyggen av ATi en stund . Det er jo ikke tvil om at mange kjøper kortet kun på grunnlag av tester i akkurat dette spillet .

Tror ikke NV har betalt noe som helst, men de har skreddersydd NV40 brikken med spesielt Doom3 for øyet(Ultrashadow 2). Og JC og NV har bestandig hatt et tett sammarbeid.

Men tror nok at dette spillet blir å selge noen NV40 brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...