rvenes Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Ventar på svar på Tele2 no om kordan eg aksepterte og bli kunde av dei.
knut-eirik Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Men det trengs litt jobbing fra din side, inkassokrav er ikke til å kødde med, det vil du slite med resten av livet... I allefall etter hva jeg har hørt anngående konsekvensene av dette. Inkasso krav er ikke ille... Men hvis du må ha et møte i foliksrådet eller lignende da sliter du for da får du en betalings anmerkning. Men en inkasso sak er ikke så illa. Fikk en selv en gang, måtte ikke betale noe til slutt.
agvg Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Inkasso krav er ikke ille... Men hvis du må ha et møte i foliksrådet eller lignende da sliter du for da får du en betalings anmerkning. Det kommer jo an på utfallet av saken det, vinner du så er det jo ingenting og frykte.
knut-eirik Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Inkasso krav er ikke ille... Men hvis du må ha et møte i foliksrådet eller lignende da sliter du for da får du en betalings anmerkning. Det kommer jo an på utfallet av saken det, vinner du så er det jo ingenting og frykte. Man betaler hvis man selv forårsaker inkasso, men er det motparten så tar du det så langt det går.
rvenes Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 Fikk mail fra tele2 no med "beviset" ei mp3 fil. Eg skal heim og høyre! har ikkje høgtalerer her.
Flex Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 (endret) Hmmmm.... Detta vert spanande.... Edit: Det tok meg jaggu ikke mer enn 1382 dager å skrive 250 innlegg :-) Endret 19. august 2004 av Flex
rvenes Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 Hei (Mitt navn) VEDR. ABONNEMENT HOS TELE2 NORGE AS Vi viser til din henvendelse av 22.04.04 vedrørende ovennevnte. (fikk svaret i dag 19.08.04 ting tar tid ) Bekrefter med dette at det ble foretatt lydopptak av bestillingssamtalen den 11.02.04 der (Min mors navn) født 00.00.00, ønsket fastabonnement hos Tele 2 Norge AS. Dette ble det opplyst om i samtalen. På bakgrunn av ovennevnte kan vi ikke innvilge klagen. Salget har blitt ført på ditt navn da du den 29.02.00, registrerte telefonnummer 5xxxxx1 via våre internetsider. Dette abonnementet ble ikke aktivisert før bestilligen av fasttelefoni ble registrert. Vi har utsatt forfall på følgende fakturaer og imøteser innbetaling innen ny forfallsdato. Vi ber deg betale fakturaene på kontonummer: 6001 06 63000. Faktura 080738520101 pålydende kr. 370,18 inkl. mva, med forfall 08.09.04 Faktura 080738520102 pålydende kr. 95,93 inkl. mva, med forfall 08.09.04 Vedlagt finner du lyfil på salget. Med vennlig hilsen, Tele2 Norge AS Kundeservice *************************** Tjah... ser ut som mamma har prata med dei, men det skal jo ikkje komme i mitt navn for det. Dessuten var selgern mest opptatt og sei kor billigt det var med Tele2. Midt inni samtalen kjem han med utsagnet "dere må jo ha telefon heile tida, så det ar ikke noe og si for dere" Kvifor må vi ha telefon heile tida? Og det at eg skulle ha registert meg på internet av dei for 4 år sida, skjønner eg heller ikkje noke av. Oppspinn? Noken andre som har registert mitt navn? Skal eg tørre og spørr om "bevis" for dette også?
sofTest Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Så sant din mor ikke er umyndiggjort, og det fremgår av samtalen at hun har akseptert Tele2 som leverandør, så har du ikke mye å fare med. Om argumentene for å skifte leverandør er dårlige, er ikke relevant så lenge din mor har akseptert på opptaket. Du kan gå videre med at abonnementet feilaktig står i ditt navn, men da kan Tele2 bare endre fakturaen til din mors navn. Litt uryddig av Tele2, ja, men økonomisk ser det ut som at de har sitt på det tørre. Jeg antar at det er en av dine foreldre som normalt betaler for fasttelefonen, så å krangle om at ditt navn står på fakturaen er bare kverulering.
rvenes Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Hmmm Dei har avslutta saken, og det har eg også! Dei får ingen penger av meg i allefall. Da får dei ta kontakt med mamma. Er da ikkje min jobb det. Eg har jo aldri hatt telefon abb på mitt navn (untatt når tele2 kapra meg)
Alastor Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Send et brev til Tele2 der du bestrider kravet og ber de dokumentere kravet. Når dette er gjort har ikke Tele2 lov til å sende kravet til inkasso før de har framlagt bevis på at det er gyldig. Edit: litt treg der ja.. eg gidd ikkje skrive brev! Tele2 som har rota! dei får betale for inkasso'n... Om du ikke gidder å ta tak i saken selv, så skjønner jeg ikke hvorfor du klager. Alt er ikke sånn at når det er begått en feil, så ordner det seg automatisk siden feilen ikke er på din siden. Man må ta tak selv! Ordner du opp skikkelig selv, og de vil aldri få tatt deg! Uansett, når moren din har sagt ja til dette, men telefonaboet står i DITT navn, så har moren din ikke lov til å si ja til et tlfselger-tilbud, ei heller har tele2 lov til å registrere det. Så om du står som ansvarlig for fasttelefonen, så har tele2 ingen sak imo. Står din mor som ansvarlig, så er det hun som må få regningen, men da er du nødt til å holde deg til tele2 ut bindingstiden.
josh909 Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 (endret) Personlig har jeg ingen medfølelse med trådstarter med tanke på hans egen manglende vilje til å få oppklart saken. Hvis ikke vi som forbrukere selv begynner å ta slikt seriøst istedet for å bare skrike som barn og nekte å engasjere oss vil det ikke bli noe bedre med det første. Sett dere inn i hvordan ting faktisk fungerer istedet for å sette dere på bakbena i en illusjon dere selv har skapt om hvordan salg/markedet/den gjeldende lovgivningen fungerer. Endret 26. august 2004 av transistorbass
rvenes Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Har Telenor igjen no. Eg sa eg ikkje gadd og skrive brev når eg hadde både sendt epost og ringt til dei, da syntes eg at eg hadde gjort nok. Dei svarte jo, men det tok eit par måneder.
rvenes Skrevet 25. september 2004 Forfatter Skrevet 25. september 2004 Yooohooo GLADMELDING! [quote] KLAGE VEDRØRENDE KUNDENUMMER 34509348 Til din info har vi kreditert faktura 0423234539048 og 23452034870987 Med vennlig hilsen Tele2 Norge AS[/quote] Ah! endlig fikk dei fingern ut! Det gjeld og ikkje gji seg, sjølv ikkje når dei truar med inkasso. Det er slik dei er født, det er slik dei er, og det er slik dei vil bli! Dei har vel funnet ut at det koster meir og behandle klagene enn og kreve inn pengene. Var jo ikkje akkurat 4 siffra tal. Til andre som blir kapra av Tele2, stå på! etter eit halv år / 9 måneder så gir dei seg. (alle talla i denne posten er oppspinn (kundenummer og faktura nr))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå