Gå til innhold

Msi Neo Platinum


kjellme

Anbefalte innlegg

Satte sammen ei maskin for et par dager siden, som består Neo Platinum HK, og AMD Athlon 64 3200+ (newcastle) CPU. Første gangen jeg startet opp maskina, gikk jeg rett inn på bios (gikk kanskje 20 sekunder), så var tempen 65 grader. Men jeg skjønte at det var feil, så jeg brydde meg ikke. Oppdaterte Biosen, men den viser enda en altfor høy temperatur. Cpu 48 idle og HK/system 41 (tempen gikk ned litt altså når jeg oppdaterte bios). Trodde at dette ble bra når jeg oppdaterte bios, men dette må jo være feil. 7 kab vifter har jeg i tillegg til boxed-kjøleren, og kjøleren er montert rett.

Hva med dere andre som har dette kortet, ble det bra hos dere når dere oppdaterte biosen?

Kan også nevne at maskina har stått på i mange dager, og ingen tegn til problemer. Og at disse temperaturene nevnt ovenfor var i et rom som hadde 20 grader i rom temperatur.

Trenger forslag, for dette er mektig irriterende

Håper at dere finner noe mening i det jeg skrev

 

Setter pris på svar :yes:

Endret av kjellme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har akkurat det samme "problemet"....

Jeg oppdaterte BIOS og temp falt kanskje 5 grader.. Jeg mener fortsatt at jeg har en altfor høy temp. 56 grader idle med en Thermaltake Silent Boost vifte..

 

Hvis du legger merke til "update description" til BIOS, så står det ingenting om temp reguleringer...(selv om den nye BIOS har hjulpet noen)

Jeg tror jeg må vente på en ny BIOS igjen jeg

Lenke til kommentar
Hei, jeg har akkurat det samme "problemet"....

Jeg oppdaterte BIOS og temp falt kanskje 5 grader.. Jeg mener fortsatt at jeg har en altfor høy temp. 56 grader idle med en Thermaltake Silent Boost vifte..

 

Hvis du legger merke til "update description" til BIOS, så står det ingenting om temp reguleringer...(selv om den nye BIOS har hjulpet noen)

Jeg tror jeg må vente på en ny BIOS igjen jeg

Har samme problem her, men det kommer nok i senere bioser :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener temperaturene er helt på bærtur. Kjenner på blokka, og den er såvidt lunken. Og kjøleren er montert rett. Skulle ha kjent det hvis det var 60 grader. Hehe, første gangen jeg startet maskina, raste den på 65 grader. Oppdaterte bios, gikk ned til 48. Men så startet jeg maskinen på nytt i dag, er den på 63 igjen. ikke helt bra, men vi får vel bare vente på ny bios da....

Lenke til kommentar
Hei, jeg har akkurat det samme "problemet"....

Jeg oppdaterte BIOS og temp falt kanskje 5 grader.. Jeg mener fortsatt at jeg har en altfor høy temp. 56 grader idle med en Thermaltake Silent Boost vifte..

 

Hvis du legger merke til "update description" til BIOS, så står det ingenting om temp reguleringer...(selv om den nye BIOS har hjulpet noen)

Jeg tror jeg må vente på en ny BIOS igjen jeg

Det er ikke umulig at tempen på deres cpu`er stemmer.

Dessuten er heller ikke Silent Boost den beste kjøleren akkurat heller..

Ang temp, så ligger min 3000+ cpu på 32 grader idle med Zalman CPS7000A-Cu kjøler..

Den er virkelig verdt pengene! :)

Og sjekk ang kjølepasta og..

Det må være et fryktelig tynt lag for at det skal gi best mulig kontaktflate..

Lenke til kommentar
Det er ikke umulig at tempen på deres cpu`er stemmer.

Dessuten er heller ikke Silent Boost den beste kjøleren akkurat heller..

Ang temp, så ligger min 3000+ cpu på 32 grader idle med Zalman CPS7000A-Cu kjøler..

Den er virkelig verdt pengene! :)

Og sjekk ang kjølepasta og..

Det må være et fryktelig tynt lag for at det skal gi best mulig kontaktflate..

Jeg tviler på at dette er rette tempz men. Innbiller meg at a64 cpuer skal være "kjøligere" enn de tidligere. Og det er jo flere enn de som er nevnt her som har hatt problemer med dette, så vidt jeg vet. skal jo kjenne det når du tar i blokka hvis den har 65 grader. kjøler og kjølepasta er korrekt montert.

Endret av kjellme
Lenke til kommentar
Hei, jeg har akkurat det samme "problemet"....

Jeg oppdaterte BIOS og temp falt kanskje 5 grader.. Jeg mener fortsatt at jeg har en altfor høy temp. 56 grader idle med en Thermaltake Silent Boost vifte..

 

Hvis du legger merke til "update description" til BIOS, så står det ingenting om temp reguleringer...(selv om den nye BIOS har hjulpet noen)

Jeg tror jeg må vente på en ny BIOS igjen jeg

Det er ikke umulig at tempen på deres cpu`er stemmer.

Dessuten er heller ikke Silent Boost den beste kjøleren akkurat heller..

Ang temp, så ligger min 3000+ cpu på 32 grader idle med Zalman CPS7000A-Cu kjøler..

Den er virkelig verdt pengene! :)

Og sjekk ang kjølepasta og..

Det må være et fryktelig tynt lag for at det skal gi best mulig kontaktflate..

Jeg tror nok jeg vet hvordan jeg skal sette på kjølepasta etc, men tempen stemmer ikke. Eksterne tempmåleren viser rundt 40 grader.

Lenke til kommentar

Har samme kjøler med annet HK en fredriku, tempen på min A64 3200+ ligger på 28 grader ved 1800 rpm ;)

En venn av meg, Nikkor, har også samme kjøler og annet HK, hans temp ligger rundt 30 grader..

Tror neppe alle disse HK'ene viser samme "feil" temp.

Kjøleren er absolutt å anbefale!!

 

Men igjen.

Satt sammen en A64 pc til faren min, kjøpte samme Zalman kjøler til den på et Gigabyte K8NS nforce 3 250 HK, det står at tempen ligger på 70 grader der.., tviler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...