Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Har blitt en stund siden jeg postet her, så jeg legger ut korte anmeldelser av noen av de siste filmene jeg har sett.

 

Cannibal! The Musical

High School Musical kan ta seg en bolle. Dette er musikalen du må se. Trey Parkers studentfilm om den "ekte" historien om kannibalen Alferd Packer fra Colorado er en skikkelig godbit. Har mistet tellingen over hvor mange gangen jeg har sett den nå, og det er liten tvil over at dette er den morsomte filmen jeg har sett. Sangene er strålende og Trey Parker stråler som Alferd Packer.

 

9/10

 

Twelve Monkeys

Terry Gilliam leverer nok en knallfilm. Etter å ha kost meg igjennom Fear and Loathing og Brazil var forventingene til denne høye. Filmen er god og svært underholdende. Historien er full av små mysterier og detaljer for den oppmerksomme. Både Brad Pitt og Bruce Willis leverer noen av sine beste rolletolkninger.

 

8,2/10

 

La Haine

En god og tankevekkende film om hat. Filmen blir presentert i s/h, noe som står i stil til den grå og dystre atmosfæren. Selv om filmen bare varer 96 minutter føler jeg likevel at den blir en smule langdradd.

 

8/10

 

No Country For Old Men

Så fikk jeg endelig sett det mange regner som fjorårets beste film. Filmen er enormt nervepirrende, og de to timene flyr unna på no time. Regien er solid, og filmens karakterer er med på å gjøre historien svært så interessant. Filmens bad guy er utrolig rå! Personlig mener jeg også at dette er fjorårets beste. Jeg har ikke så mye å kritisere denne filmen for, men jeg føler likevel ikke for å trå til med en toppkarakter.

 

9/10

 

The Sixth Sense

Shyamalan viser med dette at han kan lage film - eller ihvertfall kunne . En fantastisk nervepirrende thriller som skremte meg på noe av samme måte som The Shining. Historien er vel kjent for de fleste, og dessverre ble denne filmen spoilet i hjel før jeg fikk sett den - noe som helt klart ødelegger filmopplevelsen. En solid thriller, men jeg føler likevel at historien har sine svakheter.

 

8/10

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miami Vice

 

Filmen til Mann viser som vanlig proffe folk i jobben sin, dette ser man i Thief, HEAT, collateral og da denne. men filmen er svakere en HEAT(langt langt svakere) og den er en del svakere enn Collateral, problemet er at filmen rett og slett er litt kjedelig, ikke så mye men bare litt, men på den andre siden er filmen veldig fin å se på da den er meget solid laget, Mann lager liksom ikke dårlige filmer, alle er ikke super bra men de er aldri dårlige, men føler at man ser et profft arbeid.

slutten på filmen trekker også opp, det samme gjør bruken av musikk, sangene til Moby er spesielt merkbare.

 

alt i alt er filmen litt blandet, tror den hadde blit en del bedre med bare en god skyte sene til midt i filmen, det hadde liksom gjort filmen litt kvikere, men det ville vel egentlig bare være å behandle symptomene i stede for sykdomen, vet liksom ikke helt hvordan man skulle gjøre filmen mer intresang.

 

men jeg har nå sett den for 4 gang, så det må jo være noen som gjør at jeg ser den flere ganger.

 

7/10

Lenke til kommentar
Hva er det folk ser i Usual Suspects? Det er jo en helt ordinær, ganske streit film som ikke gjør noe for å skille seg ut. Den særdeles oppskrytte slutten bærer tydeligvis hele filmen, og folk ser ut til å bli blendet av en mindfuck at de ikke bryr seg om hvor anonym hele filmen faktisk var.

Hvis man ikke synes noe om slutten så er det klart man ikke faller for den, da filmen frem til det øyeblikket ikke har så mye å tilby. Selv jeg som synes filmen er ganske svak og ikke tåler flere visninger kan likevel innrømme at første visning var ganske imponerende. Filmen er helt streit og gir ikke noe tegn til å ta en hairpin-turn i siste øyeblikk, men den snur hele konseptet på hodet og man sitter igjen og aner ikke hva som skjedde. Andre visning består utelukkende av at man venter på at slutten skal komme, men første gang smalt det.

Lenke til kommentar

Pathfinder

 

Filmen handlet om en gjeng blodtørstige vikinger som prøvde å drepe så mange indianere som mulig. Jeg skjønte med en gang at dette kom til å bli en voldelig aften etter å ha sett starten på filmen. Filmens hovedfokus var å få med så mange blodsprutende scener som mulig. Filmen var så kaotisk at jeg ble helt sliten av å se den.

Et par scener var så ufrivilg morsome at jeg satt å lo. Men etter en stund ble det bare for mye. Mot slutten satt jeg bare å gledet meg til den var ferdig.

Det eneste jeg likte var at vikingene snakket gammelnorsk, og jeg kunne oppfatte et par ord av hva de sa.

 

3/10

Lenke til kommentar

Lost in Translation

 

Angrer egentlig på at jeg brukte søndagskvelden min på denne filmen. Herregud for en kjedelig film. Underholdningsnivået lå på bunn igjennom hele filmen. Jeg strevde meg gjennom hvert jævla minutt i håp om at de neste skulle bli litt mer spennende eller underholdene, men neida, det skjedde jo ikke en dritt som var av underholdning i det hele tatt. Jeg blir lei meg av å se at dennen filmen ligger på listen over tidens beste filmer hos folk, hvor mange filmer har dere egentlig sett?. Den eneste grunnen til at filmen ikke for en 1er er fordi slutten var litt trist og ga meg litt rar følse, men ellers var denne filmen helvetes kjedelig for å si det rett ut.

 

2/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

 

Seven går også under de filmene man blir lei av etterhvert. Man sitter bare og venter på twisten. Tok en rewatch for ikke så lenge sia, var ikke like spennende i det hele tatt.

 

 

Selv så jeg akkurat Mulholland Drive. Kan ikke si jeg skjønte stort av slutten, men filmen var bra og spennende. De siste 20 minuttene var dog litt merkelige, men på en måte likte jeg det. Skal lese litt rundt på nettet for å prøve å finne ut diverse teorier. Jævlig creepy film - Anbefales. 7/10

 

Hvor mange filmer har dere egentlig sett?

 

Kanskje du bør stille deg selv det spørsmålet?

Lenke til kommentar
Lost in Translation

 

Angrer egentlig på at jeg brukte søndagskvelden min på denne filmen. Herregud for en kjedelig film. Underholdningsnivået lå på bunn igjennom hele filmen. Jeg strevde meg gjennom hvert jævla minutt i håp om at de neste skulle bli litt mer spennende eller underholdene, men neida, det skjedde jo ikke en dritt som var av underholdning i det hele tatt. Jeg blir lei meg av å se at dennen filmen ligger på listen over tidens beste filmer hos folk, hvor mange filmer har dere egentlig sett?. Den eneste grunnen til at filmen ikke for en 1er er fordi slutten var litt trist og ga meg litt rar følse, men ellers var denne filmen helvetes kjedelig for å si det rett ut.

 

2/10

Gå og spill Crysis du.

Lenke til kommentar
Lost in Translation

 

Angrer egentlig på at jeg brukte søndagskvelden min på denne filmen. Herregud for en kjedelig film. Underholdningsnivået lå på bunn igjennom hele filmen. Jeg strevde meg gjennom hvert jævla minutt i håp om at de neste skulle bli litt mer spennende eller underholdene, men neida, det skjedde jo ikke en dritt som var av underholdning i det hele tatt. Jeg blir lei meg av å se at dennen filmen ligger på listen over tidens beste filmer hos folk, hvor mange filmer har dere egentlig sett?. Den eneste grunnen til at filmen ikke for en 1er er fordi slutten var litt trist og ga meg litt rar følse, men ellers var denne filmen helvetes kjedelig for å si det rett ut.

 

2/10

Gå og spill Crysis du.

 

Woow, den var dyp. Crysis er ihvertfall bedre underholdning.

Lenke til kommentar
Lost in Translation

 

Angrer egentlig på at jeg brukte søndagskvelden min på denne filmen. Herregud for en kjedelig film. Underholdningsnivået lå på bunn igjennom hele filmen. Jeg strevde meg gjennom hvert jævla minutt i håp om at de neste skulle bli litt mer spennende eller underholdene, men neida, det skjedde jo ikke en dritt som var av underholdning i det hele tatt. Jeg blir lei meg av å se at dennen filmen ligger på listen over tidens beste filmer hos folk, hvor mange filmer har dere egentlig sett?. Den eneste grunnen til at filmen ikke for en 1er er fordi slutten var litt trist og ga meg litt rar følse, men ellers var denne filmen helvetes kjedelig for å si det rett ut.

 

2/10

 

tomahawk_explosion_photo.jpg?

 

Nå var jeg morsom gitt!

Lenke til kommentar

Jeg kan godta at du mislikte den, jeg forstår absolutt argumentasjonen, men når man begynner å sette spørsmålstegn ved andre som har den som favoritt så begynner man å nærme seg grensen til ufyselig. Personlig er det en av favorittene mine fordi den er så lett å kjenne seg igjen i, og fordi den viser vennskapelig kjærlighet og forståelse mellom to mennesker som man så sjeldent opplever, og aldri ser i film. Den er verken spennende eller underholdende, men den er oppløftende og forførende og romantisk uten å være klissete og morsom uten at det er åpenbart og den fanger en stemning på en helt unik måte.

 

Men så har jeg bare sett denne og Cool Runnings, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Seven går også under de filmene man blir lei av etterhvert. Man sitter bare og venter på twisten. Tok en rewatch for ikke så lenge sia, var ikke like spennende i det hele tatt.

 

Helt uenig. Se7en er en enorm film, uavhengig av slutten.

 

Den blir desverre kjedelig etterhvert for meg. Scena der Morgan Freeman ler er vel kanskje spennende uansett hvor mange ganger du har sett den, men.. Bedre latter skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...