Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Leprechaun 4: In space

 

Tullefilm med en liten leprechaun (Warwick Davies) som har kidnappet en prinsesse fra en eller annen planet, og noen mennesker prøver å redde henne. De sprenger leprechaunen og redder prinsessa, men leprechaunen følger etter (til tross for at han som sagt er sprengt i filler). Dermed har vi en idiotisk historie med en leprechaun som vil ha prinsessa tilbake, en prinsesse som ikke vil reddes, en sinnsyk forsker og så videre. Grei nok som komedie på fylla, men ikke forvent all verden.

 

Terningkast 4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leprechaun-filmene ga hvertfall Warwick noe å gjøre etter Willow.

Heh, han har da gjort mye rart siden den gangen? Men problemet med Leprechaun er at han er alt for dyktig til å spille i de filmene. Han ser ut til å storkose seg og er svært så troverdig, men resten av idiotene i filmen passer knapt inn i B-filmer. Det blir litt feil.

 

Edit: Sjekket litt på wikipedia, og det ser ut til at hele serien får en reboot. Leprechaun: Origins lages av Lionsgate og, øh, WWE Studios, og vil ha Hornswoggle fra wrestling som leprechaun. Grøss... :p

 

http://www.imdb.com/title/tt2345613/

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

The Greatest Movie Ever Sold (2011)

Morgan Spurlock likte jeg godt etter at jeg så Super Size Me en del år tilbake. Da var det jo en selvfølge at jeg måtte se denne, og den skuffet ikke. Morgan leverer en kul film som gir et godt innblikk i USA's reklameindustri, i det han lager en film som er finansiert av, og som kun handler om, å få filmen sponset av mange forskjellige selskaper. Som sagt, en kul film som jeg likte godt.

 

Likte du Super Size Me, vil du like denne. Anbefales.

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å glede seg til Rambo 5. :p

 

According to IndieWire, Sly has purchased the rights to the James Byron Huggins novel Hunter. It tells the tale of an Arctic mission to locate and destroy a genetically altered-beast that's gone on a murderous rampage and can't be contained by anyone but the elite hunter who's on the trail.

 

http://www.prefixmag.com/news/sylvester-stallone-turns-rambo-5-into-hunter/69497/

 

(Vet det har vært mye snakk om dette siden mai, men denne linken er fra september. Skal ikke se bort fra at det kan være noe i det, dessverre. Eller heldigvis, alt etter som man ser det.) :p

Lenke til kommentar

James Bond: Skyfall

 

En av de mest minneverdige skurkene i Bond-serien på lenge. I Skyfall går James Bond-formatet tilbake til den gamle oppskriften, der rollene får mer plass, på bekostningen av teknologien, gadgets, effekter og lignende.

 

Det forhindrer å se gammeldags ut, takket være flott filming med utrolige svære og visuelle motiver. Det er nesten imponerende hvor mye de klarer å få med i ett enkelt utsnitt i noen scener her.

 

Det eneste som gikk litt fort i svingene, er beliggenheten. Jeg klarte ikke alltid å skjønne nøyaktig hvor vi plutselig befant oss. Og enda sliter jeg med å si nøyaktig hvor den øya var hen. Og det er flere meta-referanser i denne filmen som jeg var såpass godt kjent med fra før, at scenene ikke overrasket meg.

 

Avslutningen var uventet og flott. For ti år siden når Die Another Day kom ut, hadde jeg aldri i livet trodd at en James Bond-film kunne se slik ut igjen.

 

Terningkast 5

Lenke til kommentar

The Debt (2010) fikk jeg sett i går , som vanlig visste jeg ikke døyten om filmen når jeg stappet den i spilleren, ser heller aldri trailere. Så denne kom så et sjokk på hva slags film det var, sterk historie med fantastiske skuespillere.

Tre mossad agenter jakter etter kirurgen av Birkenau på 60-talet, 30 år senere blir de samlet igjen å sannheten er i ferd med å komme frem.

En positiv overraskelse. God lyd hadde den også.

 

8/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Little Fockers (2010)

 

En film som har fått ganske slappe anmeldelser og stjernekast, så hadde ikke superhøye forventninger. Men tjohei, den overgikk forventningene mine som bare det. Ben Stiller og Robert De Niro er herlige. Lo masse, og liker du de to andre focker filmene faller nok denne også i smak.

 

8/10

Lenke til kommentar

Religulous 2008

 

For tiden forsøker jeg etter beste evne å suge til meg litt hard fakta om religioner og valgte derfor å sovne til en dokumentar produsert av en komiker. Om ikke annet er det mye å le av i denne filmen, men klippinga er såpass spekulativ og intervjuobjektene såpass gale at filmens budskap, som er å kaste alt av religion på dør, ikke fanger min sympati. Den folkekjære retoriske vekslingen mellom muslimer som snakker om fred og muslimer som sprenger hverandre i lufta blir flittig brukt, bare at de også har inkludert kristne, jøder og øvrige med i dansen. Filmen er i korte trekk en mer edru og ideologisk motivert versjon av Per Sandberg: morsom å se på, men slitsom å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...