Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spilling med trådløst nettverk.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på det å anskaffe med trådløst nettverk, men jeg er uskikker på hvordan det er å spille på nett med det.

Er det noen som har erfaring med dette, evt. anbefallinger på hva man bør kjøpe?

 

mvh

 

XU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn.. Hvis du skal spille et FPS spill over wlan så glem det. ( f.eks Q3, cs osv ) Det skyldes at du har ikke konstant linje.. Linja di går ned og opp i noen millisekunder. Dette merker du veldig når du spiller CS. Da lagger du no utrolig til tider.

 

Selv har jeg denne reglen hjemme:

 

WLAN er for Bærbare pcr

LAN er for stasjonære..

 

 

Men det er fullt mulig å sette opp en trådløs router hjemme.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Jeg har en trådløs router med 4 porter for WLAN. Fungerer meget godt. Har koblet 3 stasjonære PC med kablet nettverk og 2 bærbare PC på det trådløse. Anbefales. Men har du bare noen stsjonære PC som skal brukes til spilling. Spiller selv Quake3. Så ikke bruk det trådløse nettverket. Blir for mye lagg.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg lurer på det å anskaffe med trådløst nettverk, men jeg er uskikker på hvordan det er å spille på nett med det.

Er det noen som har erfaring med dette, evt. anbefallinger på hva man bør kjøpe?

 

mvh

 

XU

Vel, jeg kjørte wlan før xu, fungerte helt "ok".

 

Der andre hadde 30 i ping med samme isp satt jeg med 50, som var pga wireless.

Lenke til kommentar

Om du får dårlig responstid ved bruk av trådløst avhenger av fleire ting. Går ikkje an å generalisere og sei at trådløst ikkje funker til spilling.

 

Men sjansen for at det funker dårlig er dessverre ganske stor.

 

Kvaliteten på utstyret du kjøper er viktig. Sjekk testar på nettet før du handler. Billig trådløst er ofte dårlig. Men om ein har litt peiling og bruker ein del tid på å sette det opp, er det større sjanse for å få det opp stabilt.

 

Plassering i huset er feks svært viktig. Også å bruke ein kanal som er minst mogleg trafikk på.

 

Det har også noke og sei om du bur i tettbygd strøk der det er mange andre som har trådløst utstyr. Fleire og fleire får trådløst utstyr. Og det er ikkje bare til PC ein bruker trådløst. 2.4 GHZ frekvensen blir brukt av alt mulig, feks trådløse telefonar, TV/Video osv.

Bur du på landsbygda er dette ikkje eit problem.

 

Også sikkerhetsmessig er trådløst utstyr ikkje bra nok.

 

Mitt tips er å legge opp kabel om det er mulig.

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig mange både her, og i diverse andre tråder fraråder folk trådløst nettverk til spilling osv.

 

Jeg sitter nå på ett trådløst. Jeg har en cnet sender og jeg er koblet til via ett smc kort. Dette fungerer helt utmerket. Jeg har ei 720/128 linje og spiller CS aktivt. Jeg harsamme stabile ping om jeg sitter på WLANET eller om jeg kobler meg til LAN.

 

Bør kanskje nevne at jeg også kan sitte og laste ned i 30kb i sekundet samtidig som jeg spiller cs uten at det på noe som helst vis påvirker spillet.

 

Jeg hadde store problemer i begynnelsen men etter litt justering på hvordan min pc står i forhold til ruteren osv funker det perfekt.

 

Dere som sier det ikke funker har enten ikke prøvd det, hatt dårlig utstyr eller ikke satt det skikkelig opp.

Lenke til kommentar

Av den enkle grunn at det ikke er alle som har mulighet til å legge kabel. F.eks hjemme hos meg er telefoningangen inne på pappas kontor som ligger i samme bygning som garasjen. Dermed er også modemet der. Min pc er i huset som ligger på siden av garasjen og i rommet er i andre enden av huset i overetasjen.

 

Så hvordan kabelen skulle kommet hit aner jeg ikke. Eneste aktuelle alternativ måtte da være å legge den ute, men da valgte jeg heller trådløst. Noe jeg overhodet ikke angrer på.

 

Men hvis det ikke er noe problem å legge kabel så gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...