Gå til innhold

powercolor 9800 pro bios @ xt


gthaman

Anbefalte innlegg

Jeg har et powercolor 9800pro kort @xt, og får av og til artifacts i 3dmark. Dette irriterer meg. Jeg har hynix ram, og r350 kjerne. Noen som har tips til hvilken bios jeg bør bruke? Jeg har zalman kjøler på med vifte så jeg bør kunne overklokke en del. Nå klarer jeg ikke 412/375 uten artifacts i 3dmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen ramkjøling. Tror ikke det er vits, da jeg bare har tilgang til 3 av dem siden zalman vifta er så svær :!:

 

Men de jeg ser, er overhodet ikke noe varme, så jeg tror ikke det er noe problem. Men jeg får enkelte artifacts i atitool og 3dmark, men aldri når jeg spiller, sånnsett kan jeg vil se at det er stabilt? Jeg prøver å kjøpe ett par ramsinks så tester jeg. takk for tipset

Lenke til kommentar

Jo, det er akkurat de skyggefeilene jeg mener. Men i ati-tool er det noen gule prikker av og til. Men er det noen som tror at jeg klarer å presse inn noen ramkjølere på kortet? Jeg har som sagt zalman heatpipe, og høyden på ramkjølerene skal ikke være store for at det skal bli litt tett. På en annen side kunne den vært fint? Hvis ramkjølerene er intill heatpipene, og jeg tar arctic silver 5 mellom, kanskje jeg fikk spredt ram-varmen på hele zalman kjøleren, som er en enorm overflate, som nesten ikke er varm pga en 92mm vifte jeg har på? Noen som tror noe om det?

Lenke til kommentar

Jeg kjører med et R9800 "non pro" flashet til pro,jeg prøvde flere bioser før det ble bra så jeg tror nok det kan være det samme fra pro til xt også.For ram timingsen i de forskjellige biosene er ikke like og har veldig mye å si på resultatet.

Så jeg vil anbefale deg å prøve en gang til eller to.Når jeg flashet mitt kort som er Powercolor fikk jeg best resultat med Club3D bios og ikke med Powercolor bios.

 

Edit:jeg har lest mye om noen artifacts i 3dmark03 etter flashing fra pro til xt så mulig du må leve med det.Men jeg hadde prøvd litt til

Endret av Kark
Lenke til kommentar

skjønner! jeg har r350 kjerne og Samsung minne 2,8ns.Det er litt pes å teste mange bioser ja, når jeg holdt på så lastet jeg ned alle pro biosene på den anbefalte siden så hadde jeg en boot diskett og 4 eller 5 disketter med 3 bioser og flashrom på og 1stk pci Matrox skjermkort ferdig installert i tilfelle noe kluss med flashingen.Og jeg fikk brukt for det pci kortet skal jeg si deg he he he,men etter et par dagers testing ble jeg meget fornøyd og sparte vel et par "laken" som var pris forskjelden da mellem pro og non pro

Lenke til kommentar
Ja, kanskje jeg får prøve. Men finnes det kanskje noen her på forumet som har powercolor 9800pro med r350 kjerne og hynix ram? Jeg finner ingen andre på nettet som skriver om hvilken bios de fant ut funka best.

Jeg har R350-kjerne og Hynix 2.8ns RAM. Jeg prøvde først E-die BIOSen (gikk ikke) og deretter en BIOS som VeXx nå ser ut til å ha fjernet linken til. Send meg en PM med din email-adr i, så skal jeg sende deg BIOSen jeg brukte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja, kanskje jeg får prøve. Men finnes det kanskje noen her på forumet som har powercolor 9800pro med r350 kjerne og hynix ram? Jeg finner ingen andre på nettet som skriver om hvilken bios de fant ut funka best.

Jeg har R350-kjerne og Hynix 2.8ns RAM. Jeg prøvde først E-die BIOSen (gikk ikke) og deretter en BIOS som VeXx nå ser ut til å ha fjernet linken til. Send meg en PM med din email-adr i, så skal jeg sende deg BIOSen jeg brukte.

hvilken bios er det?

noen som kan gi meg en link til den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...