System-log.com Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Hei! Lurte på om det fantes noen program der ute som kan legge video i cache når du skal spille den over nettverket? Jeg har et nettverk som går trådløst over 54Mbit.. når jeg skal spille en film (divx) på mediamaskinen min fra en linux filserver (Samba) blir det til tider lagg i filmen. Den stopper opp i noen sek og begynner igjen noe som er fryktelig irriterende! Jeg kan ikke finne noen funksjon i de programmene som jeg spiller av video i (Forceware media, Windows media player) som kan lage en slik cache. Finnes det noe lurt der ute som kan hjelpe meg? Gjør ikke noe at det går 1 min før filmen begynner om den bare er stabil når jeg skal se den.. er 54Mbit for treigt? Hjelp.
silentnoise Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 (endret) Heisann! Hjemme har jeg bare "gammel" wlan dvs B standarden. Vi har tre maskiner trådløst, og en (stue maskinen) på kabel. Alt dette i en vanlig hub, og så på NGT adsl. Maskinen min er en xp2100, den i stuen, som jeg pleier å se film på er en duron 900@1024 - jeg bruker å spille av i Media Player Classic MPC på sourceforge net Med denne kombinasjonen, spille av fra min maskin til stue maskinen har den spilt alt jeg har kastet mot den av divx, xvid og tom. dvd disk images på hdd, - uten å få noe lag. Gjerne mens det har vært annen aktivitet på nettverket. Vet ikke om denne info hjelper deg, men som du ser, skal det være mulig med ikke akkurat racer utstyr å kjøre dette greit! Keep it funky! [edit] Info: Min maskin kjører 2000 sp4 og stue maskinen kjører win 2003 server :-) Endret 15. juli 2004 av silentnoise
stout Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 VLC Media Player kan streame diverse videoformater.. Buffring av media-streams er vel enkelt, med hvilken som helst media player, evt. kan du kjøre VLC som klient også. Vel.. du finner ut av det
zandzpider Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Gjør ikke noe at det går 1 min før filmen begynner om den bare er stabil når jeg skal se den.. jeg kjører 54 Mbit hjemme og jeg har kun noen sec ventetid på en film. Filmen kjører også helt problemfritt uten noe som helst tegn på "lagg".
Torbjørn Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 de gangene jeg har målt nettbruk i forbindelse med avspilling av film fra nettverksdrev, er det sjelden det har gått over 200kbit/sek i nettbruk. kommer kanskje anpå hva slags format det er på film.
b-real Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Dette er programmvare spm og skal ligge i programvare delen av forumet. Flyttes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå