Gå til innhold

"Anti USA" Tegn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men det jeg ikke liker med USA er forurensingen (me luuvs da enviroment)

 

Altså, du liker ikke USA fordi de forurenser, og du vil av den grunn slenge en rød stjerne eller et annen anti-amerikansk/pro-sovjet/sosialistisk/kommunistisk symbol på siden av PCen din.

 

Greit nok.

 

Men er det bare jeg som finner det pussig at du vil vise din avsky mot USA ved å hylle sosialismen når det er nettopp forurensningen som du reagerer mest på (ok, du sier ikke at det er det du misliker mest, men det er i alle fall det ene eksemplet du kommer med)?

 

Si meg, har du noen sinne satt dine unge bein i en storby i et tidligere kommunistisk land? I eksempelvis det tidligere Yugoslavia, Albania, Russland, Hviterussland eller kanskje Ukraina? Hvis du noen sinne gjør det tror jeg forurensningen er noe av det aller første du kommer til å legge merke til. Jeg kan forresten anbefale deg en liten studietur til Nikkel, så får du se hvor mye miløvern og blomsterenger den herlige røde stjernen din dro med seg på sin vei...

Lenke til kommentar
Så det at jeg er av den oppfatning at det er å overdramatisere å ta flagget så alvorlig, har ikke jeg innsikt i hva som er viktig for ANDRE? Jeg uttryjkker mine personlige synspunkter. Punktum.

Å bagatellisere at andre tar et flagg mer alvorlig enn deg, viser at du ikke helt respekterer at et flagg for mange er et viktig og sterkt symbol på lik linje med religiøse symboler. Jeg har ikke mye til overs for hverken kristendom eller islam, men holder meg for god til å ødelegge symbolene deres.

 

Ja, det er en sinnsyk provokasjon. Men så har det seg slik at jeg ikke har planer om å brenne hverken norsk, iransk eller amerikansk flagg. Det eneste jeg prøver å få frem er at det er å overdramatisere når man tar en slik provokasjon på blodig alvor. Kanskje man ikke burde la seg provosere?

Selvfølgelig blir folk provosert når du brenner flagget deres, enten de bør bli det eller ei. Å brenne noen sitt flagg er en kraftig fornærmelse. Man kan jo f.eks ikke forvente at folk ikke skal bli såret og sinte når man slenger dritt om dem, så hvorfor skal en person finne seg i at man krenker nasjonen man tilhører og dermed også personen selv, ved å brenne landets fremste symbol?

 

Jeg må uansett si meg enig i at det ofte er lurest å ikke la seg provosere. Folk som brenner flagg har gjerne ikke noe særlig fornuftig å stille opp med. Det er jo en grunn til at de må ty til en så provoserende og konfliktfremkallende handling som flaggbrenning, og ikke kan argumentere på vanlig vis med tale. Hvis jeg så noen brenne et norsk flagg, ville jeg antageligvis sett på det med avsky og tenkt på det som en usakelig, barnslig og tåpelig form for demonstrasjon. Jeg ville imidlertid ikke forventet at andre ikke skulle bli forbannet.

Lenke til kommentar

Dere må jo skjønne at fleretallet av USA's befolkning (er det ikke ca 220 millioner) har stemt Bush til makta. Vi her i Norge (4 millioner)er mye smartere enn alle de. Vi har rett. De tar feil. Er det bare meg som hører hvor dumt dette høres ut. Alle er mot USA, men når, hvilket ord skal jeg bruke "shit hits the fan" hvem er det vi roper på da? Jo USA. Fy faen å dobbelt moral :no:

Lenke til kommentar
Vi har et annet perspektiv på det, rett og slett.

Men du sier at de har feil ikke sant? Du har rett til din mening, det skal du ha. Men hvis du leste det jeg skrev, så høres det hele litt dumt ut. Hvordan skal liksom vi kritisere hvordan de styrer landert. Tror du USA hadde blitt styrt noe bedre med Norsk regjering? Tror ikke det. Enig i at de gjør mye jeg også synes er dumt, men i mange av tilfellene, så sitter nok de med litt mer info som de tar en avgjørelse ut fra en de vi gjør.

 

Brenne flagg er tragisk uansett hvilket land sitt det er. Eneste grunnen til å gjøre det er for å provosere. Hva er vitsen med å provosere på seg ett helt land, med hele befolkningen. Er det ikke bedre å kritisere den personen det gjelder?

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Dere må jo skjønne at fleretallet av USA's befolkning (er det ikke ca 220 millioner) har stemt Bush til makta. Vi her i Norge (4 millioner)er mye smartere enn alle de. Vi har rett. De tar feil. Er det bare meg som hører hvor dumt dette høres ut. Alle er mot USA, men når, hvilket ord skal jeg bruke "shit hits the fan" hvem er det vi roper på da? Jo USA. Fy faen å dobbelt moral

Bush fikk ikke flest stemmer fra det amerikanske folket ved sist valg. Al Gore fikk noen få stemmer fler, og begge lå på rundt 50 millioner stemmer hver, om jeg ikke husker feil. Det er drøyt å påstå at 50 millioner utgjør et flertall av 220 millioner.

 

Og hvordan kan 1 milliard kinesere ta feil? Saddam Hussein fikk nær 100% oppslutning, det må jo være verdt noe? Kom igjen, antall mennesker som mener noe sier ikke noe kvaliteten på meningene, se på Nazi-Tyskland, folk er lett forførerlige.

Endret av mberger
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg vil ha høgere bensinpriser i USA er jo at det er normalt med biler på over 5L (var iallefall) jeg sa ikke jeg likte russland heller (tvert imot faktisk) men norge synest jeg at er et bra eksempel på et miljø vennligt land, mesteparten av forrurensinga kommer ifra england, tyskland og "utjent opphav" norge forurenser 7% (tror jeg det var) av all forurensinga som kommer til dette landet.

 

OG HOLD DERE ON TOPIC!!!

 

BTW, jephque: jeg hyller ikke soialismen eller kommunisme, eller kapitalisme.

 

jeg synest at uten en blading av alle går det bare ikke.

 

USA har alt for mye kapitalisme i sin blanding, mens sovjet hadde litt for mye sosialisme i sin, norge har en grei nok blanding men litt for mye kapitalisme (synest eg)

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Litt off-topic, men var det ikke på Sri Lanka de brant norske flagg?

Noen her som egentlig føler seg særlig provosert av det?

Nei det ødelegger ikke akkurat dagen min, men det gir meg heller ikke lyst til å reise til Sri Lanka på ferie, da brenning av flagg vitner om en fiendtlig innstilling til landet mitt og dets befolkning. Jeg føler meg med andre ord ikke velkommen på Sri Lanka, og syns det er trist å se at vårt lands fremste symbol blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Men du sier at de har feil ikke sant?

Feil? Det er ikke noe som heter å "ha feil" i denne sammenhengen. Jeg mener Bush var et dårlig valg, jeg mener Kerry er et dårlig valg, emn bedre enn Bush.

 

Anything to remove Bush for president 2004!

 

Ett skritt i riktig retning.

 

Du har rett til din mening, det skal du ha.

 

Tusen takk.

 

Men hvis du leste det jeg skrev, så høres det hele litt dumt ut. Hvordan skal liksom vi kritisere hvordan de styrer landet?

 

EHM ... USA er verdens eneste supermakt, den mest inflytelsesrike nasjonen i verden. USA er også selvutnevnt verdenspoliti ( :thumbdown: ). Det meste som skjer i amerikansk politikk påvirker oss, vår politikk, vår økonomi og verdenssituasjonen. DET ER KLART VI HAR GRUNNLAG FOR Å KRITISERE. Herregud. Har jeg ikke lov til å ytre min mening om, og kritisere USA, fordi jeg ikke er amerikaner? :roll:

 

Tror du USA hadde blitt styrt noe bedre med Norsk regjering?

 

Tror du Sverige hadde blitt styrt noe bedre med makedonsk regjering? :roll:

 

Enig i at de gjør mye jeg også synes er dumt, men i mange av tilfellene, så sitter nok de med litt mer info som de tar en avgjørelse ut fra en de vi gjør.

 

Om du snakker om det amerikanske folket så må jeg si meg uenig, egentlig. Amerikanere flest vet nok mer om sitt eget land enn europeere flest vet om USA, men til gjengjeld er det nok slik at mange amerikanere vet svært lite om resten av verden. Hvor mange prosent var det som trodde at Saddam sto bak 9/11 var det, igjen? En amerikansk president er ikke bare en innenrikspolitisk maktskikkelse, en amerikansk president er (desverre) verdens absolutt mektigste person. Verdens overhode, om du vil.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
grunnen til at jeg vil ha høgere bensinpriser i USA er jo at det er normalt med biler på over 5L (var iallefall) jeg sa ikke jeg likte russland heller (tvert imot faktisk) men norge synest jeg at er et bra eksempel på et miljø vennligt land, mesteparten av forrurensinga kommer ifra england, tyskland og "utjent opphav" norge forurenser 7% (tror jeg det var) av all forurensinga som kommer til dette landet.

 

OG HOLD DERE ON TOPIC!!!

 

BTW, jephque: jeg hyller ikke soialismen eller kommunisme, eller kapitalisme.

 

jeg synest at uten en blading av alle går det bare ikke.

 

USA har alt for mye kapitalisme i sin blanding, mens sovjet hadde litt for mye sosialisme i sin, norge har en grei nok blanding men litt for mye kapitalisme (synest eg)

Og du snakker om å holde deg ontopic når tråden opprinnelig handlet om "Anti-USA" tegn og nå har dreid over på bensinavgifter??

 

Norge forurenser ikke mye selv, men vi lever av å eksportere olje og er derfor indirekte skyld i mye av forurensingen i f.eks USA, England og Tyskland. At vi får dette tilbake igjen i form av sur nedbør etc. burde vi vel skjønne når det er vi som produserer og eksporterer kilden til forurensingen?

Lenke til kommentar
Eksperiment:

 

Du stiller deg opp i Tehran (hovedstaden  til Iran)

Du brenner det Iranske flagget mens du forkynner  "Iran er et ondt land", "Død over Iran".

Du forklarer forbipasserende at "det bare var en tøybit" du brant.

 

EDIT: Jo, også kan du jo prøve å forklare dem at det bare var "din personlige mening".  :)  Men du får ikke lov til å bruke argumentet om at det er lov å brenne flagg i USA..

prøv det samme eksperimentet i USA (med "the stars and stripes" da seff) og se hvor "lov" det er.

 

Edit: Det hjelper vel hvis du ser litt ut som en araber og da samtidig

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
HOLD DERE ON TOPIC!!!

god ide!

 

 

konge systemet (husker ikke hva det heter) er bedre enn presiden, det er det kunn EN grunn til. det sitter 2++ stykker med det siste ordet. på den måten kan vi ikke få en galning fra texas (som ikke har vert utforbi texas før han stilte til president valget) som går i krig og dreper mangen tusen liv fordi han fikk litt lyst til det (afganistan er jeg "enig" i)

Lenke til kommentar
grunnen til at jeg vil ha høgere bensinpriser i USA er jo at det er normalt med biler på over 5L (var iallefall) jeg sa ikke jeg likte russland heller (tvert imot faktisk) men norge synest jeg at er et bra eksempel på et miljø vennligt land, mesteparten av forrurensinga kommer ifra england, tyskland og "utjent opphav" norge forurenser 7% (tror jeg det var) av all forurensinga som kommer til dette landet.

 

OG HOLD DERE ON TOPIC!!!

 

BTW, jephque: jeg hyller ikke soialismen eller kommunisme, eller kapitalisme.

 

jeg synest at uten en blading av alle går det bare ikke.

 

USA har alt for mye kapitalisme i sin blanding, mens sovjet hadde litt for mye sosialisme i sin, norge har en grei nok blanding men litt for mye kapitalisme (synest eg)

Og du snakker om å holde deg ontopic når tråden opprinnelig handlet om "Anti-USA" tegn og nå har dreid over på bensinavgifter??

 

Norge forurenser ikke mye selv, men vi lever av å eksportere olje og er derfor indirekte skyld i mye av forurensingen i f.eks USA, England og Tyskland. At vi får dette tilbake igjen i form av sur nedbør etc. burde vi vel skjønne når det er vi som produserer og eksporterer kilden til forurensingen?

ok, jeg er lei meg.

 

har faktisk tenkt på det selv det med forurensing og olje/gass ekportering.

men slik vårt land er byggd opp i dag er vi sterkt avhenige av den

 

men nå må jeg legge meg, god natt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...