Gå til innhold

Man trenger ikke det nyeste


PoWit

Anbefalte innlegg

Ai Ai, dristig innlegg av trådstarte, på forumet her anbefales jo minimum 9800 ultrapro, p4 3.ghz, AMD64 3200 ja og ikke minst 1024 DDR3200 ram, ellers får jo windows xp "broplemer" :dribble: , ja for selv 512 mb er jo for lite til windows :innocent: + + + , ja og ikke minst 200 gb HD til selv en bestemor som legger kabal...

 

:D

:D:whistle::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lurer på hva folk mener når de sier alt på full detalj i farcry ?

 

1024x768 og max datalj eller 1200x1600 6xAA/8xAF ?, 1024x768 kan man sikkert kjøre med et ti-4200/ati 9600 kort.skal man kjøre med 1200x1600 og AA/AF på trenger men minst et ati x800/6800 kort..

 

selv kjører jeg i 1024x768(med detalj) og ca 50-60 fps(ati 9800)

 

skal man kjøre med 1200x1600 og ca 30 fps trenger man et fx 5950.

og i 1600x1200 med 4xAA/8XAF får man ca 30-40 fps med ati x800/nvidia 6800.

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...king/page17.asp

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Beklager det med directX. Jeg glemte jo at mitt ikke har 9. :blush: Så der har man jo et poeng. Det var vel kanskje 800x600 jeg brukte i far cry da siden en her sa at han hadde 50fps med Radeon9800. :hmm:

Ja jeg er enig i at kortet mitt kommer til å slite når half life2 kommer. Men per i dag så er det et vakkert kort som klarer alt det jeg driver med! Den takler også veldig god å kjøre dual skjerm (som de fleste andre kortene sikkert kan og da) :blush:

Min pc:

AMD XP2800+

512MB ddr (ganske standar)

ASUS A7N8X deluxe

Samsung spinpoint 160GB s-ata

 

Men CS har vel blitt oppgradert sakte med sikkert gjennom utgavene da?.(men fortsatt at det er et lite krevende spill) Burde kortet mitt klare CZ bra da?

Endret av PoWit
Lenke til kommentar

Det er faktisk vits å ha det nyeste innefor grafikkort markedet.

Når du kjøpe X800Pro/XT eller 6800GT/Ultra f.eks er du utrolig glad fordi du trenger ikke å bry deg i d hele tatt om hva spill krever!

Samtidig sikrer du deg et kort som vil takle alle framtidige spill på max ;)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nå far cry med 1024 oppløsning. (riktig nok demoen) men har det noe å si på ytelsen. Jeg merket små hakk iblandt men det var så vidt man kunne se, ellers var det grei flyt i spillet. Men ja der kunne kunne kortet ha vært litt bedre

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er vel enkelt og greit en lidenskap for mange her, og de ønsker ikke bare å kunne spille ett spill, men ønsker at det skal gli godt med gode detaljer. Det er mye man kan bruke penger på, og jeg tror ærlig talt ikke det er så mye dyrere med data som hobby enn mye annet en kunne gjort og brukt penger på.

Lenke til kommentar
De fleste gamerne snakker hele tia om at de trenger de beste grafikkortene som 9800XT og X600 osv.

 

Men med mitt 2 år gamle Radeon 8500 64 MB ram funker alle spill helt yppelig! Jeg kjører 1024 i oppløsning og i cs har jeg 72fps til vanlig og 50-60 i smoke. Jeg merker heller ikke noen antydninger til lagg eller etterslep når jeg prøvde far cry.

 

Så er det virkelig vitsi med det aller nyeste?? :love: ATi Radeon 8500 :love:

Hvis du bare får 72fps , så er jeg nesten sikker på at du ikke har skrevet: fps_max 101 i consolen!!

Lenke til kommentar
Og tenk på alle DX9 funksjonene i HL2 og Doom 3 du vil gå glipp av.

Doom3 er et OpenGL spll som er full featured allerede med GeForce256.

Er det ikke noe forskjell mellom OpenGL 1.2 og 2.0?

Selfølgelig er det det, men mange her tror at opengls forskjellige versjons nummere er for moroskyld.

Endret av 40belowsummer
Lenke til kommentar
Det er faktisk vits å ha det nyeste innefor grafikkort markedet.

Når du kjøpe  X800Pro/XT eller 6800GT/Ultra f.eks er du utrolig glad fordi du trenger ikke å bry deg i d hele tatt om hva spill krever!

Samtidig sikrer du deg et kort som vil takle alle framtidige spill på max ;)

"Samtidig sikrer du deg et kort som vil takle alle framtidige spill på max"

Alle fremtidige spill på max , javel litt vel optimistisk der er du ikke :p ?

Lenke til kommentar
Trådstarterens innlegg minner meg om søstra til en kompis. Hun legger ikke merke til lagginga på GTA Vice på PS2. 20fps lock det er på ?

 

EDIT : Ser du bedre, blir du vant med bedre.

Eller det du ser, ser du og hvis du ser det så ser det greit ut, spesielt hvis du ikke har sett noe bedre.

 

hehe selv er jeg "idiot" og har brukt alt formye penger på hardware :)

Lenke til kommentar

En venn av meg har Radeon 9200. Det hakker av og til på Far Cry men funker fint med veldig lav oppløsning. Når du spiller et spill som krever mye og har et dårlig skjermkort får du ikke gleden av de morsomme finessene. Da kan du jo likegodt spille et gammelt spill med bra oppløsning.

Lenke til kommentar

En venn av meg har Radeon 9200. Det hakker av og til på Far Cry men funker fint med veldig lav oppløsning. Når du spiller et spill som krever mye og har et dårlig skjermkort får du ikke gleden av de morsomme finessene. Da kan du jo likegodt spille et gammelt spill med bra oppløsning.

Lenke til kommentar
En venn av meg har Radeon 9200. Det hakker av og til på Far Cry men funker fint med veldig lav oppløsning. Når du spiller et spill som krever mye og har et dårlig skjermkort får du ikke gleden av de morsomme finessene. Da kan du jo likegodt spille et gammelt spill med bra oppløsning.

:yes:

Lenke til kommentar

Hadde en UT2004 server gående, og ville bruke laptopen for å administrere den.

Den har et Radeon 9000 64MB kort og jeg satte derfor alle detaljer til minimum for å se hvordan det kjørte. Det var helt vilt, det så akkurat ut som DOOM 2! Bortsett fra freelook, da. Men det kjørte som silke!

 

Konklusjonen er at man kan kjøre de fleste spill på de fleste nyere (les: ikke steinalder) skjermkort, men opplevelsen man går glipp av med et eldre gjør at det ikke er vits å kjøpe nye spill. Hold deg til gamle spill.

 

 

 

PS: På gamermaskinen min har jeg 9800 PRO, men har sinnsykt lyst på noe nyere... Ond sirkel det der.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...