Gå til innhold

Hvilket spill gir mest nostalgi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ports of Call! Dette spillet tok nesten over livet mitt da jeg fikk det :)

 

Wing Commander! Timene jeg har hatt med dette spillet er uvurderlige. Er ikke sikker men mener jeg har alle spillene i denne serien. Kongespill!

 

Silent Hunter. Dette var jo råbra. Husker enda når vi satt oppe om natta og hadde det kobla det til stereoanlegget. Hørte pinginga i hele blokka :D

 

.....det var tider det...

Lenke til kommentar
Day of the tentacle - genialt spill når det kom.. mange timers morro det :)

Day of the Tentacle er enda genialt det. Det, sammen med Monkey Island 1, Monkey Island 2, Indiana Jones and the Fate of Atlantis og Sam & Max Hit the Road er nostalgi for meg.

Kjøp Day of the Tentacle/Sam and max dobbeltspill-cd på cdon.no for spottpis. Mange timer underholdning for lite penger. Men husk SCUMM, slik at du kan spille dem.

 

Anyway... The Adventures of Willy Beamish gir meg "a trip down memory-lane" ahhh nostalgi...

Lenke til kommentar

Amiga 500:

Bubble Bobble

Nord og Sør

Lotus

 

Commodore 64:

Paperboy

Turtles spel (husker ikkje kva det heite)

Batman

 

Nintendo:

Super Mario 1 (og 3eren også etterkvart)

Duck Hunt (med pistol naturligvis :) )

 

 

Har fått tak i ein liten 'demo' av Bubble boble til pc. Fekk nesten tårer i augene av det. Musikken, paraplyen og ikkje minst det å få tak i alle bokstavane for å få det ordet me ikkje klarte å uttale den gongen, EXTEND viss eg ikkje husker heilt feil... (Mulig eg gjer det..)

Lenke til kommentar

Tipper etter det jeg har lest at du mener spill du synes var kjekke, og spille som du savner men som ikke er det samme lenger, o ofc mange minner fra.

 

1. Diablo2 LoD 1.9

2. Mario greier til snes med 7 mario spill

3. Gothic serien kan man egentlgi max splle gjenm 2 ganger hver, det beste single player rpget som fins!

Lenke til kommentar

Test Drive - originalen. Fulgte med Amigaen min i '87; jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe nytt spill før etter to og en halv måned, så jeg har et litt elsk/hat-forhold til det spillet. :!:

 

Sierra-spillene (eventyr-spillene, da) er nok de som ligger meg nærmest hjertet; lærte mye engelsk av dem. Uttalen var så som så, oppdaget jeg da vi begynte å lære engelsk for alvor (=ungdomsskolen.)

 

Men de to spillene som fortest bringer meg tilbake til barndommen er Miami Vice og 1942; førstnevnte fikk vi aldri helt kontrollen over og sistnevnte hadde noen helt rå lydeffekter, syntes vi der vi satt med en lånt C64 i kjellerstua. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...