Gå til innhold

Hvilket spill gir mest nostalgi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsol

Crash Bandicoot (det aller aller første)

Tekken

Moonwalker

Donkey kong

 

Amiga/C64

Nord og Sør

Blades of steel

 

Pc

Ufo: Enemy unknown (vi døpte til og med noen av rasene, og det var en rase som var KONSTANT i "eplehagen" :!: )

Heroes 1 & 2

Prince of persia

Duke

 

mangel av hukomelse gjør listen kort

Endret av dub
Lenke til kommentar
UFO: Enemy Unknown. Første gangen jeg spilte det, var jeg 13, hadde sommerferie, var alene hjemme, og satt fra morgen til kveld for å komme meg til Mars.

 

Best game ever.

Utrolig festlig at ikke jeg er den eneste som falt pladask for dette spillet! ;)

Tror jeg aldri har spilt noe spill så mye som jeg spilte Ufo:EU, kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. På den tiden fant man gameplay som man rett og slett ikke finner lenger.

 

Hehe, har faktisk orginal-diskettene her enda, 10 år etter at jeg kjøpte det (spilte det først på amiga 600, der var det faktisk enda bedre enn på pc (pga. grafikken og lyden)).

 

*mimre*

Lenke til kommentar

litt av topic kanskje siden det er 2-4 player spill....

 

men det må bære være nevnt.... :w00t:

 

X-Com og settlers og M.A.X(mechanical,assult and exploration) og selvsagt Civilization! er og forblir en av fra meg en av tidene største og Råeste spill da jeg var liten....satt der som en 5 åring med X-Com diskettene i hånden og kodearket(kodene for å kunne starte spillet) og fikk frysininger da aliene angrep basen min osv.... :love:

 

måtte bare få det sagt ut!!!

Endret av Xajukan
Lenke til kommentar
Hehe, har faktisk orginal-diskettene her enda, 10 år etter at jeg kjøpte det (spilte det først på amiga 600, der var det faktisk enda bedre enn på pc (pga. grafikken og lyden)).

Sukk.. har tittet litt på ebay nå, får nesten lyst til å kjøpe en Amiga og Playstation, samt originale utgaver av UFO til begge to. Eskene må henges opp over peisen, såklart. :)

Lenke til kommentar
Sukk.. har tittet litt på ebay nå, får nesten lyst til å kjøpe en Amiga og Playstation, samt originale utgaver av UFO til begge to. Eskene må henges opp over peisen, såklart. :)

Hehe, i know the feeling ;)

 

Har eskene til UFO:EU, TFTD og Apocalypse stående i hylla her enda. Tror jeg sette sammen 233MHz'n for å spille litt igjen.. Har dessverre ikke orket å spille så langt inn i spillet de siste gangene jeg prøvde det.. Hadde mye mer energi til spill på den tiden.

 

Har du testet PS-utgaven forresten? Det er jo ikke akkurat et typisk gamepad-spill..?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. X-Com ufo defence :love:

2. Doom :love:

3. settlers :love:

4. Civilization :love:

5. Lotus 3(diggbar og fengende musikk) :love:

6. Transport tycoon deluxe :love:

7. M.A.X(Mechanical, Assault and Exploration) :love:

8. Perfect Dark(N64 - hvor jeg eide kompisene mine og kunne vært brett utenatt) :love:

9. Silenthunter 2 og Ace of the deep :love:

10. Jill (eld gammelt 2D spill) :love:

 

 

disse er de meste spilte spillene i mitt liv som jeg faktisk spiller den dag i dag...bortset fra jill og ace of the deep som jeg har problemer me å kjøre(for gammelt)

Lenke til kommentar

oi, så mye å velge i, så liten tid....

 

diverse spill som vekker nostalgikeren i meg i tilfeldig rekkefølge:

 

winter games (hvert eneste friminutt hele barneskolen :p)

skiordie

stunts

monkey island (1'ern)

day of the tentacle

commander keen 4

supermario (1'ern og 3'ern)

transport tycoon deluxe

gta 1

need for speed (1'ern og 2'ern)

test drive (1'ern)

sonic the hedgehog (på sega mega drive)

 

nei, kunne nok fortsatt i det uendelige... den gang spill var lette å lære, men vanskelig å mestre.. det var tider det.

Den gangen var det stort sett piltastene du brukte + en eller to knapper. Nå må du nesten bruke hele tastaturet for å spille et spill. Nei, lenge leve nostalgien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...