Gå til innhold

Volcano 12, Bråker fælt


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått tak i denne vifta, tenkte jeg skulle bruke temperatursensoren på den. Men den bråker som besatt, og jeg lurer på om noe er galt.

 

Den spinner opp på maks turtall med en gang, og jeg kan ikke høre den gå ned på turtall. Har dog bare kjørt den uten os og i oppstart, da jeg venter på skjerm til maskinen.

 

Går turtallet ned etter en liten stund, eller er det noe meget galt med min maskin?

 

Kan problemet skyldes at temp.sensor er satt opp ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde det fulgte med viftestyring på de fleste vifetene til ThermalTake :dontgetit:

Fikk iallefall 2 med min.

 

Det er sant som du sier, på hastigheter over 3000rpm trenger man vel nesten hørselvern. Kjører aldri min over 2500rpm, og da legger jeg ikke merke til den.

Har også lest at du kan gjøre noe med viftebladene (tror jeg), som demper støyen enda mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Har du kobla den riktig?

En ledning til hovedkortet og den ene kontakten på sensoren som du setter på CPU`n

 

På min vifte ( den samme om din ) så fulgte det også med en liten viftekontroller

Lenke til kommentar

Joda, det fulgte med kontrollere, men jeg tenkte jeg skulle bruke temperatursensoren, og da står det at jumperen skal kobles til hvor motstanden skulle være. Så ingen kontroller jeg kan stille på.

 

Nå legger jeg inn windows XP, og maskinen er vel ute av oppstart, men bråker fortsatt noe infernalsk. Det er Volcanoen som bråker. Er det mulig jeg har montert sensoren feil? Når gir den seg med bråkinga på deres maskiner?

 

Pokker så irriterende, jammen tok ikke pm og reiv ned disken på 200 gb også :(

Endret av delling81
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Hvis du hadde på temperatursensoren og den er 'stille' en stund og går raskere og raskere så blir nok CPu for varm ja. hvor mange grader?

 

edit: Du skal bare ha på en av regulatorene på en gang. Enten temp, regulering eller full speed

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Med temperaturregulering skal vifta begynne sakte og øke etterhvert som temperaturen stiger.

Jag kjører akkurat samme prosessor som deg AMD XP2500+@3200 og med temperaturføler gikk min på 4500 rpm idle.

Dette varierer mye med støvgehalten i kjøleribbene og det er nesten ingenting som skal til får turtallet på vifta øker fra 3500 til 4500 rpm idle.

Jeg bruker nå viftekontrolleren.

Jeg kjører nå vifta på 2000rpm på idle og har CPU temp på 51,5 grader.

 

Her er karakteristikken for vifta temperaturstyrt.

chart02.gif

Lenke til kommentar

ok, kjører nå min med turtallkontroller jeg og. Ble lei alt bråket. Den er omtrent ikke varmere som 3200 kontra 2500, så det var lett å holde den på den hastighet. Min ligger på 44 idle, det var varmt idag. Skal nok kjøre vifta på rundt 3000rpm, da det er ok med støy, håper den ikke svir seg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...