Gå til innhold

Mest "underated" spill noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*offtopic*Sa han noe om at HalfLife var en grafikk motor?

 

Og han har helt rett i at det er den grafikkmotoren som HL bruker som fortsatt er den som har mest spill og mods basert på seg.

 

Og forresten, hva hater "grafikkmotoren" til HL da?*/offtopic*

Hvis jeg ikke husker helt feil så bruker Half-Life en modifisert Quake 2 grafikkmotor.

 

Half-Life var utrolig morro det og fortjener all rosen det har mottatt siden det kom ut (ikke akkurat "underated" ;) ) Men er det bare meg som synes siste delen av spillet (alien verdenen) ikke var så bra og at end of game bossen (the giant baby!) var av det latterlige slaget? :p

Lenke til kommentar
Outcast.. :hmm: det ringer noen bjeller der asså, men jeg kommer ikke på hva det var...

Det består vel av 6 verdner eller noe sånnt (begynner å bli en stund siden jeg har spilt det) Du skal finne 5(tror jeg) hellig skar slik at du stopper en fæl fyr. (ja det begynner å bli veldig lenge siden jeg har spilt det) Det var vel et av de første spillene som ble utgitt på DVD-rom, noe som også gjorde at det ikke solgte så godt. Men det var i alle fall helt supert, kjempe enorme verdner du kunne otforske osv.

(lurer på hvor jeg har det, kanskje prøve det igjenn)

Lenke til kommentar

Tror vel at på spill som lages i dag er Quake 3 motoren den som er mest brukt? Hvert fall til FPSes. Som noen sa tidligere er HL motoren en modifisert Q2 motor, det kan vel knapt være det som er mest brukt nå eller..? Mest spilt, kanskje. Men ikke brukt av spilldesignere. Uansett hvor godt man liker CS/HL må man jo innrømme at etter dagens standarder er grafikken dritt.

Lenke til kommentar

Når jeg kommer til å tenke på det, er jo Pirates Of The Caribbean SINNSYKT underrated!

Man får det jo stygg-billig over alt!

Feks. på CDon.com får man det til 89kr!!!!

 

PotC var jo genialt da!

Det var litt kjedelig i begynnelsen, men etter hvert ble det KONGE!

Bare så synd at når man tok over en øy og ble "guvernør" der, var man fortsatt ikke det når man dro og kom tilbake igjen... :cry:

Lenke til kommentar
Husker ikke hvorvidt Sacrifice gjorde det blandt gamere eller i anmeldelser, men har en følelse av at det ble ganske undervurdert. Utrolig tøft spill :D

Der sa du det, Sacred er ganske fett, tross all slakten det har fått pga bugs osv...

 

EDIT: :wallbash::wallbash::wallbash: Er jeg dum eller er jeg dum??? Jeg babla om Sacred når han sa Sacrafice!!! Jaja, jeg var vel trøtt da... :p

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg må si outcast. Vet ikke hvilke kritikker det fikk, men har et intrykk av at det ikke var så mange som spilte det. Jeg synes det var helt konge. :w00t:

enig, husker de gangene jeg kom til deg å så deg spille et spill som så sinnsykt tøft ut, og ikke minst, svææært ut med tanke på at det var såpass lenge siden..

 

har det faktisk en eller annen plass selv, men har aldri spilt det annet enn hos zephyros..

Lenke til kommentar
[iC' date=05/07/2004 : 02:35]
På den tid det kom var det banebrytene på mange punkter.

Det som er så teit er at de som ikke var av den "generasjon" som spilte HL da det kom, ikke synes spillet er bra nå. Noe som det selvfølgelig ikke er nå.

 

Sett ut ifra hvordan det var da så vil jeg si det er et av de beste spillene som er, og at mange er enige i det er jeg sikker på.

Jaja! spillet var jo "hey og hå!" da det kom ut, men når folk trasker rundt den dag i dag og sier at cs og hl er mega bra spill, vil jeg ikke si at det er "underrated"!

 

Grafikken VAR bra, og gameplayet VAR bra, men det er den største crap-grafikken jeg kan se på NOE spill i dag! cs kan IKKE sammelignes med NOEN andre spill i dag! (bortsett fra andre crappy spill som Global Operations og New World Order, som bare vil bli cs, men som ikke har den elendige grafikken som skal til! de prøver og de prøver, men får ikke til en så dårlig grafikk...)

Vel det er på en 5 år gammel motor du snakker om og likevel med den elendige grafikken knuser Counter-Strike alle nye titler i multiplayer ..merkelig ikke sant ?

 

Half-Life er en av historiens største titler innen spillverdenen. Motoren og filmlignende historien satt standarder i koss spill SKAL være . I 5 år har spill etter spill måtte gi tapt etter Half-Life. Til og med den dag idag er Counter-Strike nr.1 online spillet .

 

Half-Life 2 vil få med de som trenger bra grafikk i tillegg samt introdusere en helt ny gameplay.

Lenke til kommentar
Vel det er på en 5 år gammel motor du snakker om og likevel med den elendige grafikken knuser Counter-Strike alle nye titler i multiplayer ..merkelig ikke sant ?

Overhodet ikke merkelig. CS spilles av fjortiser på pappas sugne maskin, som kun duger til å spille råtne spill - som CS. Disse fjortisene finnes det horder av, og vi blir ikke kvitt dem med det første ;)

Lenke til kommentar
Tror vel at på spill som lages i dag er Quake 3 motoren den som er mest brukt? Hvert fall til FPSes. Som noen sa tidligere er HL motoren en modifisert Q2 motor, det kan vel knapt være det som er mest brukt nå eller..? Mest spilt, kanskje. Men ikke brukt av spilldesignere. Uansett hvor godt man liker CS/HL må man jo innrømme at etter dagens standarder er grafikken dritt.

Nei veldig mange spill idag blir nok heller laget med Unreal engine, nå kommer jo Unreal Engine 3 også, da blir det fart.

 

HL hadde en egen grafikkmotor, som var en heftig modda q2 motor.

 

Edit:

 

Mener jeg også har hørt at HL-motoren var 25% Quake 1 - motoren og 75 % ny kode.. men jeg vet ikke. :dontgetit:

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
1998: HF1

2004: Hvilken grafikkmotor er fortsatt mest brukt i verden?

 

Half-Life = Respect

En modifisert Quake II motor.

Feil !

Quake 1 motoren ;)

 

Men et undervurdert spill:

Driv3r er litt undervurdert , vil heller se en 3 / 6

enn 1 eller 2/6

Endret av Hermans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...