Gå til innhold

Mest "underated" spill noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske trøtt nå (se på klokkeslettet) så det kan hende noe av hukomelsen min har forsvunnet...

Men jeg synes Gothic 2 er litt underrated...

Det har fått en god del bra kritikk, men jeg ser ikke at masse folk spiller det, og at folk synes det er genialt eller det beste spillet de noen gang har prøvd!

 

Serverance: The blade of darkness synes jeg også er ganske underrated...

Det er litt gammelt nå, men fortsatt fullt spillbart!

Det ENESTE minus jeg vil gi det, er at det er så SINNSYKT vanskelig!

Lenke til kommentar
[iC' date=13/07/2004 : 23:19]
Husker ikke hvorvidt Sacrifice gjorde det blandt gamere eller i anmeldelser, men har en følelse av at det ble ganske undervurdert. Utrolig tøft spill :D

Der sa du det, Sacred er ganske fett, tross all slakten det har fått pga bugs osv...

 

EDIT: :wallbash::wallbash::wallbash: Er jeg dum eller er jeg dum??? Jeg babla om Sacred når han sa Sacrafice!!! Jaja, jeg var vel trøtt da... :p

jeg er kåt :ohmy:

Lenke til kommentar

Star Control 2... :love:

 

The Ur-Quan Masters er et prosjekt for å konvertere spillet i sin helhet til dagens OSer, men dessverre må jeg si at det ser ut som prosjektet aldri kommer til å bli beta..

 

Kort om spillet: Space-Adventure/Puzzle med en dråpe Strategi og en dæsj Action.

Det spillet stjal mange timer av mitt liv..

 

Kjøpte forøvrig collectors edition av SC3, som også var et bra spill, men SC2 fenget bedre. Dessverre noe utdatert :hrm:

Lenke til kommentar
[iC,05/07/2004 : 02:35]
På den tid det kom var det banebrytene på mange punkter.

Det som er så teit er at de som ikke var av den "generasjon" som spilte HL da det kom, ikke synes spillet er bra nå. Noe som det selvfølgelig ikke er nå.

 

Sett ut ifra hvordan det var da så vil jeg si det er et av de beste spillene som er, og at mange er enige i det er jeg sikker på.

Jaja! spillet var jo "hey og hå!" da det kom ut, men når folk trasker rundt den dag i dag og sier at cs og hl er mega bra spill, vil jeg ikke si at det er "underrated"!

 

Grafikken VAR bra, og gameplayet VAR bra, men det er den største crap-grafikken jeg kan se på NOE spill i dag! cs kan IKKE sammelignes med NOEN andre spill i dag! (bortsett fra andre crappy spill som Global Operations og New World Order, som bare vil bli cs, men som ikke har den elendige grafikken som skal til! de prøver og de prøver, men får ikke til en så dårlig grafikk...)

har gameplayet blitt dårligere liksom? grafikk-junkies kan vel si d, men grafikk er kun eye-candy! kan fortsatt spille super mario og super probotector på snes... akkurat som film og musikk, klassikere dør aldri!

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Ser flere sier at det kommer mange spill som vil bruke den nye unreal motoren men ingen kommer med eksempler? Vet noen hvilke spill som kommer med denne motoren?

 

Synes det virker som quake motoren i en eller annen versjon er helt dominerende på FPS markedet jeg. Så får vi se om ikke Source blir en hit...

Lenke til kommentar
Ser flere sier at det kommer mange spill som vil bruke den nye unreal motoren men ingen kommer med eksempler? Vet noen hvilke spill som kommer med denne motoren?

 

Synes det virker som quake motoren i en eller annen versjon er helt dominerende på FPS markedet jeg. Så får vi se om ikke Source blir en hit...

Unreal 3 motoren er fremtid - defor vet vi ikke så mye om spill som vil bruke denne motoren enda. UE3 vil vi ikke se i bruk før 2006+

 

Americas Army bruker/brukte ue1-motoren (Unreal Engine) som er brukt i Unreal Tournament 1. De har vel oppgradert til UE2 som er brukt i bl.a :

- Unreal II / UT2004

- Splinter Cell

- XIII

- Lineage II

Lenke til kommentar

Hms.

Half Life var basert på Quake1, med noe quake2 kode. Så myten om at halflife var en/er grafikk motor er feil. Den var lisensiert fra ID, som de seff gjorde forandringer på, men grunnarbeidet var gjort av ID.

 

De viktigtigste "motorene";

 

Quake - gfx motor (Quake 2 & 3) er mest sansynlig de mest brukte Ved tilbakeblikkvil man se at det meste av fremgang før et visst punkt faktisk bare var gjort av ID.(Spill:Halflife,MoH;AA,SOF,Alice,CoD) grunnen til sukses er at de har lagd en motor som kan scaleres.

 

Unreal Warfare - Samme som quake men ser virkelig lovende ut med U 3.0 (ny versjon) Splinter Cell osv. Går på billig salg til alle som vil ha

 

Source- HL2 Lisensieres også ut, men kommer noks til å ligge nært opp mot D3 i kvalitet. Hovedkonkkurenter mao.

 

Men nå skal jeg forklare dere en liten ting cs/hl elskere.

Forstå dette Quake eller alt av engines som blir utviklet av idsoftware lisensieres ut til noen, men ikke alle. grunnen? de vil ikke at folk skal lage dritt spill på dem.

Valve har snurpa seg sammen og snekra sammen en pen motor nå med source,siden alle cs elskere som kjøpte spillet Half-Life ga dem cash i kassa, dette ga dem noks svært god finansiering. Som de brukte til å lage source, som de så lisensierer ut til alt og alle.Paradokset? Cs var en mod eller TOC, så half life ble stort på grunn av cs ingen annen grunn. Når Half life kom vardet kult, men half life vanilla multiplayer var dritt, de enestesom spilte det mye var de som ikke visste bedre.

 

misforstå meg ikke HL2 kommer noks til å bli dritt bra, men 90% av dritten man kommer til å se på fps fronten kommer til å komme fra Source og Unreal 3. men seff også gode spill.Folka bak unreal enginen(Epic) de er totalt ute etter cash og lar alle som vil lisensiere motoren.

 

ikke så veldig sammenhengende, men blir frustrert når det er så mye uvitenhet,og et søk på google ville sagt mere enn 1 1/2 side med hl/quake motor diskusjon.

btw. Nå kommer Doom3, bli sikkert lisensiert til 4-6 stykker som får lage spill, men man kommer noks til å se svært mye HL2 grafikk etterhvert.

De store motorene kommer noks til å bli D3 & HL2, glem alt annet innen fps hvertfall.

Unreal og alt mulig av andre motorer (merk innen fps sjangeren, NWN hadde konge motor til sitt bruk.) kommer til å ta restene.

Lenke til kommentar
Når Half life kom vardet kult, men half life vanilla multiplayer var dritt, de enestesom spilte det mye var de som ikke visste bedre.

Er det mulig?

 

Bare fordi du ikke liker det, men andre gjør det så betyr det ikke at folk ikke "vet bedre"..

 

"Jeg liker ikke Quake 3, men uff, det er så synd på de som spiller det fordi de vet jo ikke bedre.." :roll:

 

 

Ellers har du nok ganske mye rett i innlegget ditt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...