Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Offtopic: GRRM sier han angrer på at han gjorde så mange så unge.

 

 

 

Mange magiske undertoner i boken. Hun blir tatt bakfra, men det er først når hun innser at hun er blitt glad i Drogo, og hun selv tar kontroll at hun blir gravid.

 

Jeg har lett etter intervjuet der GRRM sier dette, men finner det ikke i farta...

 

 

 

Ontopic: jeg har begynt på Dance with dragons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp ferdig med A Nightmare on Elm Street: Suffer the children. Meget bra grøsser, og ulikt Dreamspawn er Freddy faktisk med i denne. :p Aner ikke hva jeg skal begynne på nå, men valget står mellom en eller annen bok av Harlan Coben jeg ikke huser navnet på, The Lake House av James Patterson, Moby Dick og Through the looking glass, and what Alice found there. Eller kanskje A new Alice in old Wonderland.

Lenke til kommentar

Er det ikke forskjell på alder der og i vår verden? Altså at 13 år ikke tilsvarer 13 år i den virkelige verden?

 

Somrene og vinterne varer ikke en fast lengde, så hvis de sier at en person er "7 summers old" så kan det bety hva som helst.

 

Men, hvis en person har hatt "7 namedays" så er personen syv år.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Har nettopp begynt på Beatles av Lars Saabye Christensen.

 

 

En av de bedre ungdomsbøkene. Mye å kjenne seg igjen i der.

 

 

Oppdatering: Liker dette veldig godt. Fantastisk. Annbefales til absolutt alle.

Lenke til kommentar

Etter å ha kommet et stykke inn i Bells, må jeg si at jeg alt i alt liker boken ganske godt. Enten er jeg blitt vandt til Hemingways måte å skrive på, og alt virker mindre unaturlig enn det gjorde første bøkene jeg leste, eller så skriver han rett og slett litt annerledes enn det han gjorde i de andre bøkene - uansett så må jeg si at jeg liker skrivemåten. Dialogene på en annen side er noe jeg ikke enda forstår meg helt på. Personlig synes jeg de er estetiske, det usagte flyter på en måte over det konkrete som blir sagt, og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg mangler noe konkret informasjon. Alikevel liker jeg å lage mine egne tolkninger eller meninger bak det karakterene sier.

 

Historien er også noe jeg liker. Før jeg startet boken hadde jeg en liten idé om hva den handler om, så det kommer ikke som en overraskelse at selv om boken er lang, tar ikke handlingen plass på mer enn noen dager. Dette er noe jeg synes er interessant, kjekt å se hvordan Hemingway gjør det givende å fortsette å lese.

Endret av elper
Lenke til kommentar

Droppet Thinner foreløpig, startet på Millenium Rising av Jane Jense, droppet den og startet på Moby Dick, droppet den og startet på The Woods av Harlan Coben, droppet den og startet på By Midnight av en eller annen forfatter-duo, droppet den, gikk over til Dick Tracy, droppet den,startet på Jomfrugravene av han der fra Bone Collector, droppet den, gikk over til Moby Dick igjen, droppet den og begynte på The Woods igjen. Tror jeg. .p

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på den første boken i WoT tre ganger, men kom aldri lengre enn til den første kampen. Fikk så følelsen av at han desperat trengte sine egne monstre, men manglet totalt fantasi til å lage dem. Ergo slo han samme troll og orc og fikk trollorc. Eller trolloc, som han så originalt kalte dem. :p Og når de i tillegg var en dårlig variant av minotaurer hjalp det ikke stort. :p

Lenke til kommentar

Akkurat nå leser jeg Honor Harrington serien for andre gang. (tenkisk sett hører jeg den, for jeg er lydbokfanatikker), Det handler om en Kvinnelig Offiser i en fiktiv rom-marine for et fiktivt interplaneterisk kongerike, (modellert etter storbritania). Historiene brer seg utover, så langt, 14 bøker som alle er lange bøker, fulle av skildringer fra en offisers perspektiv under diverse kriser, fra piratjakt til inter-systemisk krigføring. Mye korrekt vitenskap, og en militærstruktur bygget på den amerikanske marinens, og marinesoldatenes tradisjoner, og regelement. Ekstremt spennende, realistiske personligheter, mye dybde og ikke minst en sterk kvinne som ikke er en mannerolle med pupper, og innover-tiss.

 

-frank

 

Honor Harrington har jeg nesten lyst å starte på igjen. Første gang gikk det utover både helgeaktiviteter og søvn :)

Lenke til kommentar

frank skrev noe her :p

 

Honor Harrington har jeg nesten lyst å starte på igjen. Første gang gikk det utover både helgeaktiviteter og søvn :)

Kan prøve ut Vattas War serien av Elizabeth Moon og Kris Longknife serien av Mike Shepard, begge er veldig like HH-serien men forskjellig nok til å kapre all fritid i noen uker ;)

 

-frank

 

EDIT: Skirveleif ;)

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar

Cathedral of the Sea by Ildefonso Falcones - historisk roman fra Barcelona på 13-1400 tallet. Ikke lett å være menneske på de tidene.

 

 

Hvordan er den boken? Jeg leter sånn halvveis etter bøker lignende Labyrinten av Kate Mosse, også en historisk roman i området rundt Carcassonne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...