Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle bøkene til R.A. Salvatore i Forgotten Realms kan i og for seg anbefales. Jeg er svært glad i bøkene om Drizzt selv, men favoritten er nok de fem bøkene om clericen Cadderly. :)

 

For øvrig har jeg endelig fått begynt på Stieg Larssons Millennium-trilogi og er nesten ferdig med den første boka, "Menn som hater kvinner".

Har ikke tatt meg mange dager å lese gjennom den. Fantastisk bok. Mye bedre enn jeg trodde!

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Begynte å lese Neil Gaimans "American Gods" for noen dager siden. So far, so good.

 

Jeg likte den godt. Det eneste jeg har å utsette på den er at det føles ut som du leser en innledning de første 70%, så kommer det et dødpunkt som varer en stund og så hopper det rett på avslutning.

 

Hoveddelen forsvinner litt bort, og jeg synes ikke oppbygningen var 100 % vellykket.

 

Men bortsett fra det, så er den god :)

Lenke til kommentar

Mja, hver sin smak.

"American Gods" var boka som dro meg inn i Gaiman, så den vil for alltid være favoritten, med novellesamlingen "Fragile Things" på andreplass og den fantastisk morsomme boken han skrev med Terry Pratchet, "Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch.".

 

Når sant skal sies, har jeg ikke lest så mye annet av ham, men har flere bøker liggende i fryseren (ikke spør :p), som skal leses når de er ferdig behandlet. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble ferdig med David Benioff sin Tyvenes By, ein veldig flott leseroppleving tross en del litt vel enkle løsninger på ting, men eg følar at eg verkeleg vart med på eit lite eventyr samans med Lev og den rappkjefta Kolja. Eg ser verkeleg for meg det kalde krigsherja Russland. Sjølve hovedplottet er ikkje noko å rope hurra for, men gjer eit fint premiss for det bøka freistar å vere: eit lite eventyr. Kan anbefalast.

Lenke til kommentar

Carl Frode Tiller sin Innsirkling 2: ein løs oppfølgar til Innsirkling som fortsett i det samme sporet. David har mista hukomelsen og oppfordrar gamle kjente til å sende brev om korleis dei oppleva tida saman med han, me får også beskrivelser av høve med dei personane som skriver brevet. Ikkje like fengslande som første boka, men fortsatt ekstremt god lesing.

Lenke til kommentar

Leser egentlig for tiden Stieg Larssons "Jenta som lekte med ilden" og Edy Poppys "Anatomi. Monotoni", men det ble brått en pause med det da jeg fant ut at mamma hadde kjøpt meg de fire første bøkene i George R. R. Martins "A Song of Ice and Fire". Snart ferdig med "A Game of Thrones" nå, og siden serien er episk, lurer jeg fælt på hva jeg skal kalle boka. Superepisk? Awesomeepisk? Hvem vet ...

Lenke til kommentar

For tiden leser jeg Fatuhiva av Thor Heyerdahl og La Peste av Albert Camus. Fatuhiva har jeg, i likhet med alle de andre Thor Heyerdahl-bøkene, lest utallige ganger før. Likevel er det alltid interessant lesing. La Peste har jeg for så vidt også lest før, men da på fransk, så jeg tror ikke jeg fikk med meg så mye.

 

I tillegg leser jeg en biografi om Jonas Lie, samt en bok om Cuba-krisen (I tolvte time av Michael Dobbs). Disse leses dog veldig sporadisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...