Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bønn for Owen Meany: Murstein av en bok som byrjer som ein bok om Gravesend. Har aldri lest noko av Irving før så skjønte ikkje heilt kva det var eg bega meg ut på, men dette er fantastisk lesning. Boka verkar så "ekte", det kjennast som du er ekte personar du sitter og leser om, mykje fordi ein for eit innblikk i nesten kvar einaste person som er med. Boka er både dyster og morosam utan at det blir for påtrengande. Er vel 1\4 inn og gledar meg til å fortsetta.

Lenke til kommentar

A prayer for Owen Meany er en av mine alltime favourites. Jeg har sittet på fullstappede busser og ledd høyt og usjenert av den.

 

Uff.. 1200 irrelevante sider før det siste kapittelet endelig skjer noe. Personlig synes jeg boken er forferdelig, dog elsker kona den. Jeg har til gode å lese noe som helst av Irving jeg har likt.

 

Nå har jeg nettopp begynt på In the Name of the Wind.. Vi får se om den er bra eller ikke :)

Lenke til kommentar

Begynte på Alice's Adventures in Wonderland. Etter alt for mange tulleversjoner er var det på tide å lese den oriignale. Det er langt, langt bedre enn noen annen versjon jeg har lest og sett og minnet meg på hvorfor jeg elsker den historien i første omgang. :) Dessverre gjør det også at jeg ikke liker Tim Burton-versjonen noe særlig likevel. :p Den er ikke dårlig, men ikke i nærheten av originalen.

Lenke til kommentar

"The Man Who Mistook His Wife for a Hat" av Oliver Sacks (1985).

 

For de som ikke kjenner til den, handler boka om ulike tilfeller av nevrologiske lidelser som nevrologen Oliver Sacks har utforsket og forsøkt å behandle. Morsom, medmenneskelig, svært interessant og tidvis skremmende. Den får meg virkelig til å se ting på andre måter, og er ikke i nærheten av å kjede meg etter å ha lest ferdig første del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...