Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ifølge denne siden: http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id...&desc=asc&no=26

 

.... så er de nye x800pro-kortene med AA-kjerne umulig å softmodde til 16 pipelines (kan moddes med lodding)...

de første kortene med AA-kjerne kunne softmoddes, men de var fortsatt ikke fullverdige XT-kjerner..

 

jeg tipper at at ATi har brukt AD-kjernene sine på de første vivo-kortene sine av en eller annen grunn, men nå er det nok slutt på moroa.. (forøvrig må jo ryktene om at "alle" pro-kort var XT, vært en fantastisk reklame)..

Lenke til kommentar
:!: Gjett om jeg er glad for at jeg kjøpte kortet før ATI luktet lunta... :thumbup:

 

(forøvrig må jo ryktene om at "alle" pro-kort var XT, vært en fantastisk reklame)

 

Dette må vel slå tilbake på ATI nå som det ikke går å softmodde de lenger?

Jo, men du må huske på at de billigste XT korta koster ikke så mye mer enn vi ga for våre Pro VIVO kort.

Lenke til kommentar
Hmm, pokker og!

 

Noen her som har flashet og gidder og linke meg til alt jeg trenger...?

 

Nå har jeg skaffet floppys å alt, trenger bare det jeg skal bruke! :p

Står guide på side 16 å tråden her med linker og alt..

 

Her: Guide

Ref. guiden på side 16:

Bruker man GigaByte bios'en uansett hvilket x800pro VIVO kort man har? Jeg vurderer Sapphire sitt VIVO men må vite med sikkerhet at jeg kan softmodde det til 16 pipelines.

Lenke til kommentar
Hmm, pokker og!

 

Noen her som har flashet og gidder og linke meg til alt jeg trenger...?

 

Nå har jeg skaffet floppys å alt, trenger bare det jeg skal bruke! :p

Står guide på side 16 å tråden her med linker og alt..

 

Her: Guide

Ref. guiden på side 16:

Bruker man GigaByte bios'en uansett hvilket x800pro VIVO kort man har? Jeg vurderer Sapphire sitt VIVO men må vite med sikkerhet at jeg kan softmodde det til 16 pipelines.

Du får aldri noen garanti på at det går, men det ser ut til å fungere fint for de fleste.

 

Men jeg tror du må benytte Gigabyte biosen først i alle tilfelle. Selv har Sapphire sitt Vivo kort og fremgangsmåten virket perfekt. (Jeg tror bare jeg har sett en gang i tråden her at noen har fått problem med å flashe opp kortet sitt.)

Lenke til kommentar
Neida, jeg vet at det er en viss risiko med det og sånne ting. Jeg ville bare få bekreftet at man bruker GigaByte bios for å flashe Sapphire sitt kort også. For meg så høres det litt rart ut liksom.

Tror Gigabyte Biosen er den eneste som kan åpne de siste 4 "pipene" i kortet.

Så derfor må den til først.

Lenke til kommentar

Guiden er litt dust, fordi du trenger på ingen måte DrDos boot disk, bare høyreklikk på A:\ i Explorer og trykk formater som oppstartsdiskett.

Det gjorde jeg, virker fin-fint.

Dr. Progg, der er jeg litt usikker på, sannsynligvis, ser ingen grunn til at det ikke skal være slik, du kan jo uansett sende det i retur hvis det ikke går ;)

Lenke til kommentar

Man skal ikkje bruke GigaByte sin bios, den bare flasher du med for å åpne de siste 4 pipes'ene. Etter det kan du bruke din orginale bios.

 

Kjøpte et Sapphire X800pro VIVO fra komplett, fekk det i går, funker fint med softmod :) Så de av dere som bestiller nå, får kort fra samme leveranse som meg :) Og de funker med softmod :) De kom inn på lager på onsdag trur eg, så ikkje vær FOR sein før dere slår til, ellers kan man i verste fall få et kort som ikkje lar seg softmodde.

 

 

Forresten, noen som kan ta ein kopi av sin ORGINALE Sapphire x800pro vivo bios til meg? Har lyst å bruke den orginale, ikkje den eg bruker no. Tok kopi av min med atiTool, men den feila under flashing....! Men, fiksa det i dag, fikk lånt meg et pci kort til operasjonen :) Så no virker alt. Men hadde vert fint om noen kunne skaffet orginale sapphire x800pro vivo bios'n.

 

Bruk eventuellt kommandoen: flashrom -s sapx8provivo.bin

 

Cheers!!

 

Håper noen kan hjelpe :w00t:

Lenke til kommentar

ok...nå har jeg lest og lest diverse tråder om x800 softmodder.

 

Har kommet til det at PRO har 12 pipes og XT har 16...

Klokefrekvenser på GPU og minne har jeg ikke sett noe om

 

Det som da er spøsmålet for meg er:

Hvis jeg kjøper et PRO VIVO kort og flasher opp det, får det samme antall pipes som et XT, MEN kan det klokkes like langt??

 

Altså, hva yter best?

Et flashet og overklokket PRO VIVO kort eller et overklokket XT kort??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...