Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kortet med orginal xt-kjerne, dvs si AD, isteden for AA vil oppføre seg som ett ekte XT PE-kort....

som snurresprett har sagt før, så var ihvertfall forrige parti connect3d vivo-kort (bulk) fra psdata levert med AD-kjerner (og prisen er derav "bare" 500,- lavere enn orginale XT PE-kort)

 

hva AA-kort gjør er vel en egen vitenskap snart?

Lenke til kommentar
Er det like risikabelt å flashe en bios på et HK som et skjermkort?

Det er da vel ikke noe problem, bare strømmen ikke går under flashinga: da kan du si hadet til hovedkortet, om du ikke kommer over en ny eeprom-brikke og sette inn istedet...

 

Og så er det veldig lurt å først ta en backup av den gamle biosen, sånn at om du skulle få en melding om at flashinga ikke var vellykket, kan flashe tilbake med det samme, uten å måtte gå på nett med en annen maskin for å laste ned original biosen, og så flashe: for slår du av maskinen når ting har gått skeis, må du definitivt til med bytting av eeprom...

Lenke til kommentar

Jeg har fått store problemer med mitt Sapphire X800 Pro kort kjøpt fra komplett.no nylig, etter flashing først til gigabyte rom, så til ATi rom, er den veldig ustabil.... Kortet låser seg i timedemo på doom 3 f.eks ... tenkte jeg skulle bare flashe den tilbake til original sapphire rom i morgen, med mindre det er noen som har noen spesielle tips.

 

Edit: Nvm, det var seff klokkehastigheten som var justert etter flashing. Det tar tid å lese igjennom 36 sider med info .... ;)

Endret av bajsmaster
Lenke til kommentar
Jeg har fått store problemer med mitt Sapphire X800 Pro kort kjøpt fra komplett.no nylig, etter flashing først til gigabyte rom, så til ATi rom, er den veldig ustabil.... Kortet låser seg i timedemo på doom 3 f.eks ... tenkte jeg skulle bare flashe den tilbake til original sapphire rom i morgen, med mindre det er noen som har noen spesielle tips.

 

Edit: Nvm, det var seff klokkehastigheten som var justert etter flashing. Det tar tid å lese igjennom 36 sider med info ....  ;)

Flashet nettopp mitt sapphire x800pro vivo kort:) Og det funker som faen, fikk samme problem som deg men klokket det berre ned til 500/540. Klarer du å kjøre det høgre? :) Klarte å gå opp 3000 poeng i 3dmark2003 etter flashinga :dribble:

8200 -> 11120

 

btw, eg lagra original sapphire x800pro vivo bios om noen trenger, men eg trur den er litt fucka :hmm: Har ikkje testa den

Endret av Theoden
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om disse kortene blir 12piplines igjen når du flasher tilbake til original bios?

 

Har en Powercolor x800pro vivo på 'lån' fra jobben, har lyst å ha muligheten til å får det tilbak til orginal stand om jeg ikke kjøper likevel. (selv om jeg ganske sikkert kjøper om flashingen funker)

 

Har testet oc'ing av core mem, går stabilt på 520/560 ved gaming av Doom 3 i et par timer. Skulle tro det vil funke som et skikkelig XT kort om de 4 ekstra pipelinenen er ok. :roll:

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om disse kortene blir 12piplines igjen når du flasher tilbake til original bios?

 

Har en Powercolor x800pro vivo på 'lån' fra jobben, har lyst å ha muligheten til å får det tilbak til orginal stand om jeg ikke kjøper likevel. (selv om jeg ganske sikkert kjøper om flashingen funker)

 

Har testet oc'ing av core mem, går stabilt på 520/560 ved gaming av Doom 3 i et par timer. Skulle tro det vil funke som et skikkelig XT kort om de 4 ekstra pipelinenen er ok. :roll:

Man kan flashe det tilbake til Pro bios å beholde alle 16 pipelinsene, eller man kan flashe tilbake til Pro å også tilbake til 12 pipelines :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil jeg får det tilbake til 12pipelines om jeg flasher med orginal bios (tar backup av den før jeg flasher selvfølgelig)???

 

Mener jeg leste at Gigabyte biosen skriver over hele biosen mens andre bare tar deler av den.. derfor jeg er litt usikker på om org. bios skriver over hele flashrom'n igjen. :hmm:

Endret av FooKer
Lenke til kommentar
Vil jeg får det tilbake til 12pipelines om jeg flasher med orginal bios (tar backup av den før jeg flasher selvfølgelig)???

 

Mener jeg leste at Gigabyte biosen skriver over hele biosen mens andre bare tar deler av den.. derfor jeg er litt usikker på om org. bios skriver over hele flashrom'n igjen. :hmm:

Nei jeg er ganske sikker på at du ikke går tilbake til 12 pipelines om du flasher med den originale PRO Biosen til slutt. Kanskje det eksisterer en Gigabyte Pro bios et eller annet sted for 12 pipelines?

Lenke til kommentar
edit: ingenting funker her faen i ¤>?%#`)¤?"¤)I=%!"#"#¤

alle diskettene mine blir jo faen ødelagt

Oj sann, litt banning hjelper på det meste? :!:

 

Høyreklikk på disketten i Windows Utforsker (Win-tast + E) og velg "formater", deretter "Formater som MS-DOS oppstartsdiskett" (eller noe sånn). ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...