Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Noen som kan bekrefte at de siste batchene med Sapphire eller Powercolor kort som f.eks komplett har funker (altså per 29.juli) ?

 

Komplett har jo nå opptil 100 X800 PRO VIVO kort fra både Sapphire og Powercolor på lager i disse dager..

 

Jeg mente å lese ett sted at dette her kun funka på de "første" korta, altså kanskje kun de som kom inn i starten av juli?

 

Takk!

Jeg har et powercolor kort som er av de komplett fikk inn i går, eller dagen før. Gjør seg selv en stor tjeneste og styr unna. Jeg fikk et kort med 1.6ns ram på baksiden, og 2.0ns på forsiden. Kjærnen stopper på 518Mhz med 12pipes, og ramen makter ikke å kjøre mer enn 525Mhz uansett hvilken bios jeg bruker.

Med XT-mod så kjører kortet 495/525 som max, og det suger hardt.

 

Hva som får powercolor til å utstyre kort med forskjellig ram på over og under siden fatter jeg ikke. Skal de først plassere en 2.0ns brikke der, så kunne de like gjerne benyttet det på hele kortet.

Hva jeg skal gjøre med kortet vet jeg ikke, men noe benching blir det neppe. Mulig jeg selger det, og kjøper et XT isteden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan bekrefte at de siste batchene med Sapphire eller Powercolor kort som f.eks komplett har funker (altså per 29.juli) ?

 

Komplett har jo nå opptil 100 X800 PRO VIVO kort fra både Sapphire og Powercolor på lager i disse dager..

 

Jeg mente å lese ett sted at dette her kun funka på de "første" korta, altså kanskje kun de som kom inn i starten av juli?

 

Takk!

Jeg har et powercolor kort som er av de komplett fikk inn i går, eller dagen før. Gjør seg selv en stor tjeneste og styr unna. Jeg fikk et kort med 1.6ns ram på baksiden, og 2.0ns på forsiden. Kjærnen stopper på 518Mhz med 12pipes, og ramen makter ikke å kjøre mer enn 525Mhz uansett hvilken bios jeg bruker.

Med XT-mod så kjører kortet 495/525 som max, og det suger hardt.

 

Hva som får powercolor til å utstyre kort med forskjellig ram på over og under siden fatter jeg ikke. Skal de først plassere en 2.0ns brikke der, så kunne de like gjerne benyttet det på hele kortet.

Hva jeg skal gjøre med kortet vet jeg ikke, men noe benching blir det neppe. Mulig jeg selger det, og kjøper et XT isteden.

Noen som vet om Sapphire funker da?? Kjøpte det vivo-kortet fra komplett for to dager siden jeg....

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at de siste batchene med Sapphire eller Powercolor kort som f.eks komplett har funker (altså per 29.juli) ?

 

Komplett har jo nå opptil 100 X800 PRO VIVO kort fra både Sapphire og Powercolor på lager i disse dager..

 

Jeg mente å lese ett sted at dette her kun funka på de "første" korta, altså kanskje kun de som kom inn i starten av juli?

 

Takk!

Jeg har et powercolor kort som er av de komplett fikk inn i går, eller dagen før. Gjør seg selv en stor tjeneste og styr unna. Jeg fikk et kort med 1.6ns ram på baksiden, og 2.0ns på forsiden. Kjærnen stopper på 518Mhz med 12pipes, og ramen makter ikke å kjøre mer enn 525Mhz uansett hvilken bios jeg bruker.

Med XT-mod så kjører kortet 495/525 som max, og det suger hardt.

 

Hva som får powercolor til å utstyre kort med forskjellig ram på over og under siden fatter jeg ikke. Skal de først plassere en 2.0ns brikke der, så kunne de like gjerne benyttet det på hele kortet.

Hva jeg skal gjøre med kortet vet jeg ikke, men noe benching blir det neppe. Mulig jeg selger det, og kjøper et XT isteden.

Noen som vet om Sapphire funker da?? Kjøpte det vivo-kortet fra komplett for to dager siden jeg....

Det funker!

Lenke til kommentar
Nå som det er så mye spennende å velge mellom av VIVO og lettklokkede kort, er det noen som spår mulig nedgang i prisene på x800 og 6800-kortene? Bare lurte på om noen hadde hørt noe. Hadde jo vært koselig, om Ati eller nVidia tok en "AMD64".

Prisene på flaggskipene til nVidia og ATI går selvfølgelig ned etterhvert, men når det skjer, er det nok ingen som vet bortsett fra ATI og nVidia selv :)

Lenke til kommentar

har sjekket litt temp på forskjellige clocks nå.

Med 16 pipelines (pro bios) åpne er max temp på GPU 76! grader etter 5 min heatup i atitool. Stabiliserte seg der.

(Klokket kortet opp på 500/560, men temp steg ikke. Rart.)

 

Jeg synes temp på stock speeds er sykt høy. Er det slik at disse GPU skal kjøre så varme?? Hva ligger deres max temp på under full load?

Får ikke artifacts så kunne nok klokket mer, men vet ikke om det er bra for kortet når jeg får så høy temp på kjernen.

Endret av _Net_Strider
Lenke til kommentar

Har merket at når jeg "piner" kortet med 6xAA og 8xAF + Very High på alle innstillinger og 1600x1200 på FarCry, så går temperaturen over 80C etter et par timer, da begynner jeg etterhvert å få artifacts på skjermen (Helt sikkert fordi kjernen ikke klarer temperaturen), når det skjer avslutter jeg spillet, drar av døren på kabinettet og setter en kraftig bordvifte rett inn mot GPU. Nede i 40C på under 2 minutter..

Lenke til kommentar

Viften på X800 går så vidt rundt. Jeg tipper den ligger på ~1000RPM konstant. Jeg har prøve å få den til å gå raskere ved å klokke kortet og sørge for vamere omgivelsestemperatur. Jeg har hatt kjernen oppe i 83c, men viften spinner ikke opp. Unansett hva jeg gjør så er hastigheten den samme.

 

Jeg prøvde for moroskyld å koble viften rett på 12v railen, noe som resulterer i at viften går for fullt hele tiden. Når viften går på full hastighet, så høres den veldig godt. Det er en liten mini-delta ATI har montert på kortet. Med full hastighet så klarte jeg ~10Mhz mer på core, og det er ikke stort.

Jeg tror kanskje at andre vil få mye bedre resultater enn jeg gjorde, for jeg mistenker at ATI har prøvd å sette en stopper for all klokkingen ved å tilpasse kjølingen slik at den så vidt klarer å holde kortet stabilt ved orginal hastighet.

Det er ikke helt sikkert at det er for å stoppe klokknigen de har gjort det, selv om det er svært sannsynling at det er en av grunnene. Ved å gjøre dette så sørger de for at kortet er svært støysvakt i bruk. Verken ved normalt bruk, eller ved overklokking har jeg fått kortet til å gi fra seg nevneverdig lyd. Kortet bråker godt i 2-3 sekunder når man starter masnkinen, men så er det tilnærmet lydløst resten av tiden.

Har man maskinen sin i et kabinett, vil jeg påstå at kortet er helt lydløst. Selv med svært støysvake hariddisker er kortet umulig å høre.

 

Med en bedre kjøleløsning tror jeg ikke det er umulig at ATI kan lansere et kort som kjører en del høyere klokkehastigheter.

Lenke til kommentar

Har ikke du Powercolor også formann? Jeg har det og har forsket mye på tempen selv. Nå har ikke jeg presset det ektremt på noen måte men prøver å gjøre det så behagelig for kortet mitt som mulig.

 

Vifta på kortet mitt begynne å spinne opp nøyaktig på 70 grader! Til å begynne med fikk jeg panikk her fordi jeg flasha til 16 pipes før jeg hadde blitt kjent med kortet ved 12 pipes. Tanken slo meg å returnere kortet fordi mitt var oppi nesten 80 grader med 16 pipes og standard Pro clock.

 

Så flasha jeg tilbake til 12 og kortet gikk ned til rundt 74-75 med max load (Ati Tool). MEN.. så tok jeg av kjøleren på kortet og der var goop'en bare grøt.. dvs det var minst 4 ganger så mye som det skulle være. Etter at jeg fikk på Artic Silver 3 i riktig mengde gikk tempen ned 10 grader både idle og under full load. De som ikke har gjort dette bør absolutt sjekke det ut.

 

Nå ligger min på mellom 40-45 idle.. avhengig av hvor varmt det er i rommet. og den stopper eksakt på 70 med en halvtime i Ati-Tool. Når jeg hadde 74-75 før så var det med døra på kabinettet av. Nå er det på hele tiden.

 

Jeg kjører fortsatt på 12 pipes fordi jeg liker å ha det kjølig og har ikke bruk for de "ekstra hestekreftene" ennå. Skal ha inn 2 vifter i fronten og kjøpe en bedre kjøler når det kommer.. da flasher jeg til 16 igjen.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Hmm, si meg klorin hvordan har du "flashet" tilbake til 12 pipelines? :hm:

Hvis du bruker Gigabyte Flashtool'en og flasher med X800Pro biosen kommer du tilbake til 12 pipes. Kan bli ett problem hvis du ikke har backup av HELE din orginale bios. Den måten som er beskrevet her på forumet for å ta backup tar ikke backup av hele bios'en. Hvis du ser på str. så er backupen på 56kb mens hele bios'en faktisk er på 64kb.

 

Hvis noen skulle trenge hele.. dvs 64kb versjonen av PowerColor sin Bios så har jeg den liggende.

Lenke til kommentar
Hmm, altså som jeg har forstått det "mister" du ikke de "nye" pipelines-

ene når du flasher tilbake til PRO BIOS.

 

For mange som har flashet til Gigabyte flasher tilbake til PRO BIOS pga ustabilitet osv med XT BIOS.

Jeg flashet tilbake til 12 med vilje, Når du flasher med ATi sin flash-tool så beholder du 16 ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...