Gå til innhold

Chess bløffer !


Anbefalte innlegg

Hvordan kan Chess forsatt bruke "norges billigste på mobil" når dette uomtvistelig ikke stemmer ??? Det er jo en rekke aktører som en god stund nå har vært langt billigere en Chess (ref telepriser.no)

 

Helt merkelig at et selskap som ønsker å bli tatt seriøst faktisk forsøker og drive det som må kunne kalles villedene markedsføring.

 

Ser også at de har bannere for kontant som sier "billigst SMS". Det er jo respikka bløff når sms prisen på kontant er 0,49 !!!

 

:nei:

 

- ble litt dobbelt her i forhold til siste innlegg på forrige tråd - med dette virkelig provoserer meg !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er det som er billigere da?

 

Talkmore har samme priser (dyrere oppstartsavgift)

Mobyson teller ikke siden de ikke har begynt å sende ut sim-kort enda (Chess kan jo endre prisene sine før det Mobyson har kommet i gang)

 

Det blir feil å si at de er billigst, og det blir feil å si at de ikke er billigst. Om de er billigst eller ikke avhenger av hver enkelt kundes forbruk. Men de er uten tvil blant de billigste, og i de fleste tilfellene kanskje billigst.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

"Norges billigste på mobil" er en kraftig påstand. Enten er man billigst eller ikke. Og trekke kundens forbruk (noe som i denne saken er helt uvesentelig siden Chess ikke er billigst uansett) blir jo helt søkt.

 

Både One og Mobyson er listet som billigere enn Chess på telepriser.

 

Om din subjektive oppfattning tilsier at man ikke kan ta hensyn til en eller flere aktører som faktisk er listet opp som billigere i en offisiell prisammeligning blir vel heller ikke vedlig relevant i denne sammenheng !!

 

Mitt poeng er at kraft-påstander som det Chess her bruker er lite egnet for å skape troverdighet rundt egen drift, og mer egnet for å mislede forbrukerne til å tro på noe som faktisk ikke stemmer.

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo hva du mener, men saken er jo den Chess faktisk er billigst hvis vi skal se det over f.eks de siste 12 månedene. Om det kommer en konkurrent (mobyson) som på papiret er billigere, til tross for at det ikke er mulig å bruke de en gang (de har jo ikke sendt ut sim-kort) så blir det ikke riktig å kalle de for billigst heller.

 

Hvem som er billigst, avhenger av hvilket tidsrom, og forbruk det regnes ut i fra. Og det er derfor ikke helt riktig av chess å komme med påstander om at de er billigst. Men det får jo være opp til forbrukerombudet å ta hensyn til. Er det villedende reklame, vil nok det bli reagert.

 

Men er det noen som skulle få lov å kalle seg billigst, så blir det jo uten tvil chess, da disse over lengre tid har vært klart billigst.

Lenke til kommentar

helt enig med deg GeeZuZz. Chess har da all rett til å kalle seg billigst. De troner fortsatt øverst på abbonement. Er ikke alle her som ikke er under 18 og ikke kredittverdige :p Og jeg foretrekker mye mer og ha et abbonement, enn å måte lade opp iblant. Og chess er heeelt klart billigst for meg. Det går an å bevege litt på markørene på telepriser, så de tilpasser seg ditt behov. Det som står der er bare er ræva gjennomsnitt. Chess move blir i henhold til mitt forbruk ca 100 kroner billigere enn neste på lista.

 

Så det så.

Lenke til kommentar
Sjekket akkorat telepriser.no med mitt forbruk.

Her er resultatet:

 

1. Chess King                      kr 717   

2. ACN ACN Høy                  kr 722   

3. Mobilfabrikken One Busy  kr 723   

4. Chess Move                    kr 752

 

 

Hmm, Chess billigst...

Er ikke i nærheten av å forstår hvordan du klarte å komme frem til den rangeringen ????????????????????

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Teletopia har nå dekning i 90% av oslo, så for ganske mange, feks studenter er teletopia 100% aktuelle.

 

10% av norges befolkning bor jo i oslo, så er nok litt fler enn 0.1% som synes teletopia er aktuellt.

Jaja.. 90% da... hehe Kanskje ikke fullt så aktuelt med en gang man beveger seg utenfor dekningsområdet?

 

dekning-jun04.gif

 

Meg bekjent har ikke Teletopia roaming-avtale med verken Telenor eller NetCom - og dersom de får det, så blir det garantert dyrere med Teletopia...

 

-Med en ringepris på bare 39 øre per minutt til fastnettet og til andre Teletopia 3-abonnenter, ingen måndsavgift, og bare 3 øre per SMS-melding i eget nett. Samtale pr. minutt til andre mobilnett  Kr. 1,39.

 

Når det gjelder SMS-meldinger til NetCom og Telenor, krever disse operatørene 43 øre fra Teletopia for hver melding en Teletopia-abonnent sender til en av deres abonnenter. Derfor må Teletopia ta 43 øre fra sine abonnenter når de sender meldinger til Telenor eller NetCom.

 

Men såklart... oppholder man seg i stor grad KUN i dekningsområdet til Teletopia, så er det gunstig dersom alle de du kjenner også har Teletopia som operatør. :p

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Teletopia har nå dekning i 90% av oslo, så for ganske mange, feks studenter er teletopia 100% aktuelle.

 

10% av norges befolkning bor jo i oslo, så er nok litt fler enn 0.1% som synes teletopia er aktuellt.

Jaja.. 90% da... hehe Kanskje ikke fullt så aktuelt med en gang man beveger seg utenfor dekningsområdet?

 

dekning-jun04.gif

 

Meg bekjent har ikke Teletopia roaming-avtale med verken Telenor eller NetCom - og dersom de får det, så blir det garantert dyrere med Teletopia...

 

-Med en ringepris på bare 39 øre per minutt til fastnettet og til andre Teletopia 3-abonnenter, ingen måndsavgift, og bare 3 øre per SMS-melding i eget nett. Samtale pr. minutt til andre mobilnett  Kr. 1,39.

 

Når det gjelder SMS-meldinger til NetCom og Telenor, krever disse operatørene 43 øre fra Teletopia for hver melding en Teletopia-abonnent sender til en av deres abonnenter. Derfor må Teletopia ta 43 øre fra sine abonnenter når de sender meldinger til Telenor eller NetCom.

 

Men såklart... oppholder man seg i stor grad KUN i dekningsområdet til Teletopia, så er det gunstig dersom alle de du kjenner også har Teletopia som operatør. :p

Når man beveger seg utenfor dekningsområdet, bytter man selvfølgelig simkort i fonen sin. Så jeg skjønner ikke helt argumentet ditt der, da siden man sparer penger når man er innenfor dekningsområdet, og det ikke er aboavgift, sparer man penger ved å bruke teletopia.

 

Derfor bruker faktisk en god del mennesker ttp.

 

Studenter er kanskje de mest prisbevisste menneskene man har, de reiser lite og ringe mye med hverandre, og fler og fler studenter får teletopiakort.

Lenke til kommentar

Når man beveger seg utenfor dekningsområdet, bytter man selvfølgelig simkort i fonen sin. Så jeg skjønner ikke helt argumentet ditt der, da siden man sparer penger når man er innenfor dekningsområdet, og det ikke er aboavgift, sparer man penger ved å bruke teletopia.

 

Derfor bruker faktisk en god del mennesker ttp.

 

Studenter er kanskje de mest prisbevisste menneskene man har, de reiser lite og ringe mye med hverandre, og fler og fler studenter får teletopiakort.

Nei vettuhva.. Det der tror jeg det er INGEN som gidder :p. La oss heller gå tilbake til den 0,01%-teorien :yes:

Lenke til kommentar
*klippeti-klipp*

Hvem er det som gidder bytte SIM-kort når de reiser ut av Oslo da? :mrgreen:

 

Men som jeg sa, Teletopia er bra det, så lenge man oppholder seg i Oslo, og når de bekjente man har også bruker Teletopia.

 

Off-topic: Studenter er vel forresten en gruppe som faktisk reiser en god del, fordi det er BILLIG å reise. Det gjorde ihvertfall jeg da jeg var student, men nå reiser jeg ikke så mye lenger fordi det er mye dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...