Gå til innhold

BFG 6800 Ultra @ 470 MHz core!


Anbefalte innlegg

Ved hjelp av vannkjøling selges BFG Technologies' GeFroce 6800 Ultra med 470 MHz core... natti natt Gainward? :p

 

Lake Bluff, IL – (June 24, 2004)– BFG Technologies®, Inc., a leading U.S.-based supplier of advanced 3D graphics cards and other PC enthusiast products, announced today that they have begun shipping the BFG GeForce 6800 Ultra OC.  The first customer to pre-order and receive their card was Dana Sauer of Dagsboro, Delaware.  Dana ordered a custom BFG 6800 Ultra OC that is overclocked out of the box to 470 MHz and comes with a pre-installed water block on the GPU. (...)

(http://www.bfgtech.com/)

 

Lurer på om det yter ganske ålreit..? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg reagerer litt på at du sier "nattinatt gainward", ettersom Gainward sitt alternativ er et GF6800Ultra Extreme kort vannkjølt med en spesiallaget vannblokk av innovatek samt andre høykvalitetskomponenter fra innovatek.

 

Gainward kjører derfor på std. frekvensene til 6800UE, som er 450MHz på core, men det skal nevnes at de har et pluss-tegn bak, som skulle tilsi at det kan klokkes betydelig.

 

Derfor bør det også nevnes at BFG sitt kort kjører en standard 6800U-chip klokket opp til 470 MHz, som er 70MHz mer enn et vanlig 6800U, mens Gainward kortet, som ikke er klokket (i den forstand at Nvidias anbefalte frekvens for UE kortet er 450MHz core), kun trengs å klokkes 20 MHz. Dette betyr at BFG kortet med U-chippen er klokket med 17,5%, mens UE-chippen til Gainward kun trenger å klokkes 4,4%.

 

Tolk det som du vil, men jeg vil ikke si at Gainwards tilbud er noe dårligere enn BFGs.

Lenke til kommentar

Slapp av du da? Det var jo ikke for å "disse" Gainward jeg skrev det, var bare at for en gang skyld har noen høyere klokkefrekvenser enn Gainward! :)

 

Vet ikke om "Ultra Extreme" eksisterer lenger egentlig jeg... på komplett.no så står det:

 

Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "CoolFX Ultra/2600 GS" 450Plus mhz.

 

Ikke noe "Extreme".. Golden sample vil vel ikke si Extreme, eller? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg slapper helt av, og jeg er ikke noen Gainward fanboy, jeg la bare frem fakta om saken.

 

Ultra Extreme chippen er en chip Nvidia sender ut til sine launchpartnere. UE-chippen skal ifølge nVidia kjøre på 450MHz som standard.

 

Det eneste merket jeg har sett gi ut kort basert på denne er gainward. Se på komplett, så ser du at to av kortene deres kjører på 450MHz i stedet for 430MHz (som den vanlige Ultraen til Gainward kjører på).

 

Uansett, jeg må gi litt kudos til BFG for å tilby kundene sine noe annet enn bare et standard 6800U kort, men de kunne godt satt på en annen vannblokk enn den spinkle Koolanceblokken...

Lenke til kommentar

Jau, vet at 450 er standard for core'en til UE...eller var. Hvem vet? Fins jo ikke skrevet ned noe sted...var det ikke snakk om at nVidia skulle klokke opp i ellevte time..?

 

Er den Vannblokka som BFG bruker dårlig?

Hadde vært gøy å se flere produsender komme med vannblokk på både 6800 GT og Ultra, og x800 Pro og XT (PE) :thumbup:

Lenke til kommentar
There is lots of confusion going on. NVIDIA is not launching anything new. NVIDIA does not have a product called the “GeForce 6800 Ultra Extreme,” an NVIDIA spokesman told X-bit labs on Thursday.

 

“However some of our partners are discovering that a percentage of the parts we are shipping will run faster than this, 450MHz, for example. So there will only be a GeForce 6800 Ultra that can run faster but it is the same part and will have the same name,” the representative of the Santa Clara, California-based graphics company explained

- XbitLabs

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Hehe...jaja :)

Lurer på hva det lengste noen klarer å klokke det er? Tenker kanskje litt på produsenter også, vil noen kunne ha det høyere enn 470MHz og stabilt? :hmm:

 

Edit: Når vi er inne på klokkefrekvenser, så skulle jo neste versjon(PCI-E versjonen?) av kortet(/ene) klokkes høyere... Mener de bare minnet? Eller er det sjangs for at de kommer med en forbedret versjon av GPU'en som tåler en god del høyere klokkefrekvenser?

 

Blir fint med PCI-E...får jo en god del mer strøm gjennom PCI-E slotten enn AGP. Åsså blir det 6'pins molex? Trenger man bare en da kanskje? *spent*

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
,26/06/2004 : 18:08] Slapp av du da? Det var jo ikke for å "disse" Gainward jeg skrev det, var bare at for en gang skyld har noen høyere klokkefrekvenser enn Gainward! :)

 

Vet ikke om "Ultra Extreme" eksisterer lenger egentlig jeg... på komplett.no så står det:

 

Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "CoolFX Ultra/2600 GS" 450Plus mhz.

 

Ikke noe "Extreme".. Golden sample vil vel ikke si Extreme, eller?  :ermm:

"Ultra/2600 Extreme GS" skal vertfall være en UE chip på..

 

CoolFX er en ultra chip, men på grunn av at den er vannkjølt kjører den fint på UE hastighet.

 

EDIT: forskjellen på en ultra og en UE chip kommer vel først fram i testene etter produksjon etter som jeg har forstått, har hørt rykter om at bare 1 av 200 ultra chipper kvalifiserer som UE-chip(og da stemme jo det han ati sjefen sa om at nVidia teller waffere per chip når det gjelder toppkorta ;) )

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
' date='26/06/2004 : 01:58'] Ved hjelp av vannkjøling selges BFG Technologies' GeFroce 6800 Ultra med 470 MHz core... natti natt Gainward? :p

 

Lake Bluff, IL – (June 24, 2004)– BFG Technologies®, Inc., a leading U.S.-based supplier of advanced 3D graphics cards and other PC enthusiast products, announced today that they have begun shipping the BFG GeForce 6800 Ultra OC.   The first customer to pre-order and receive their card was Dana Sauer of Dagsboro, Delaware.   Dana ordered a custom BFG 6800 Ultra OC that is overclocked out of the box to 470 MHz and comes with a pre-installed water block on the GPU. (...)

(http://www.bfgtech.com/)

 

Lurer på om det yter ganske ålreit..? :roll:

Ok.. men jeg tviler på at du finner et BFG kort som selges i norge. Så jeg synes at gainward er et bedre valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...