Gå til innhold

Benchmark GF 6800GT


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne se om spillet flyter godt med alt på max, hvis det ikke er et stort problem for deg da, for da må jeg nesten bøye meg i støvet  :thumbup:

 

Man får jo enn viss forståelse hvis man ser hvor ca. mye FPS det kjører i med alt på max?

Nei du missforstå meg. Jeg er jo enig med deg. Jeg lurer på hvordan men f.eks spiller i 3 min å så får ut gjennomsnitts FPS. Mener på at dette skal gå med FRAPS

Under FPS tabben kan du enable Stop benchmark automatically after f.eks 240 sekunder, så får du min., max og avg. framerates. du starter benchmarken med en hotkey som du velger selv.

Kult, testet det nå i PainKiller. Er litt vanskelig å sammenligne med andre da, for alle spiller jo forskjellig. Men man får ihvertfall ett inntrykk om spillet går glatt å fint eller ikke

 

Testet i 3dje brett i Painkiller (60sek) å fikk da:

Min : 145

Max : 317

Avg : 241

 

Må få installert FarCry igjen å teste med det også.

 

Takk for hjelpa :thumbup:

Beklager utbruddet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne se om spillet flyter godt med alt på max, hvis det ikke er et stort problem for deg da, for da må jeg nesten bøye meg i støvet  :thumbup:

 

Man får jo enn viss forståelse hvis man ser hvor ca. mye FPS det kjører i med alt på max?

Nei du missforstå meg. Jeg er jo enig med deg. Jeg lurer på hvordan men f.eks spiller i 3 min å så får ut gjennomsnitts FPS. Mener på at dette skal gå med FRAPS

Under FPS tabben kan du enable Stop benchmark automatically after f.eks 240 sekunder, så får du min., max og avg. framerates. du starter benchmarken med en hotkey som du velger selv.

Kult, testet det nå i PainKiller. Er litt vanskelig å sammenligne med andre da, for alle spiller jo forskjellig. Men man får ihvertfall ett inntrykk om spillet går glatt å fint eller ikke

 

Testet i 3dje brett i Painkiller (60sek) å fikk da:

Min : 145

Max : 317

Avg : 241

 

Må få installert FarCry igjen å teste med det også.

 

Takk for hjelpa :thumbup:

Beklager utbruddet :p

Er dette test av et 6800GT kort.

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke test av 6800GT. Sorry hvis noen missforsto det. Var bare meg som testet en bench med oppsettet mitt (X800XT) Skal ikke komme flere. Hadde vært morro å få inn litt flere bencher av 6800GT kortet, slik at vi kan sammenligne med X800Pro å X800XT

 

PS.

Testen jeg kjørte av Painkiller var med 1280x1024 alt på max, uten AA/AF

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt til 3dmark03 og Far Cry, men jeg skal en tur på Harry Potter nå...kommer mere ikveld :yes:

 

Syntes ikke 11000p i 3dmark03 var så ille, det var vel nøyaktig 10944p om jeg ikke husker feil. Men jeg kjørte bare testen en gang nå, har ikke tid til mer.

 

Kan vel regne 11000p som en snittverdi når jeg skrur av alle programmer som kjører i bakgrunn (opera, virus, daemon, etc).

Lenke til kommentar

Gratulere med nytt skjermkort Iceraven :)

 

Den testen av 6800GT hos Guru3D - http://www.guru3d.com/article/Videocards/135/ var den dårligste testen jeg har lest tror jeg! For de med 2 fungerende hjerneceller, så vil du se at testen sin P4C 2.8 Ghz prosessor er en flaskehals! De burde ha testa med en Athlon64 3400+ eller P4 3.4 Ghz synes jeg. Da hadde du sett større forskjell mellom GT og Ultra. For det andre så testet de ikke med anti aliasing. De fleste vet at ATI er litt bedre på det enn nVidia. Iallefall nå. Med nye drivere kan det forandre seg selvfølgelig.

 

Og nei...jeg er ikke ATI fan...

Lenke til kommentar
Gratulere med nytt skjermkort Iceraven :)

 

Den testen av 6800GT hos Guru3D - http://www.guru3d.com/article/Videocards/135/ var den dårligste testen jeg har lest tror jeg! For de med 2 fungerende hjerneceller, så vil du se at testen sin P4C 2.8 Ghz prosessor er en flaskehals! De burde ha testa med en Athlon64 3400+ eller P4 3.4 Ghz synes jeg. Da hadde du sett større forskjell mellom GT og Ultra. For det andre så testet de ikke med anti aliasing. De fleste vet at ATI er litt bedre på det enn nVidia. Iallefall nå. Med nye drivere kan det forandre seg selvfølgelig.

 

Og nei...jeg er ikke ATI fan...

Hilbert fra Guru3d har ved flere anledninger fått Nvidiot ryktet på seg fra flere hold, blant annet fra seksjonen i Guru3d, (ATI seksjonen) og fra Rage3d. Leser man testene hans av GF6800 Ultra mot X800XT ser man at han konkluderer med at GF6800Ultra er best, når X800XT i realiteten er best. 70& av alle sider som har reviewet disse to kortene mot hverandre har konkludert med at X800XT er best. Saken ble ikke noe bedre da jeg så GT testen han skrev for ikke så lenge siden. Her slår GF6800 GT! X800XT i Farcry ved alle oppløsninger, det er helt latterlig. I mine øyne er Guru3d et sted for NvIDIOTs og vil alltid være det.

 

Link: Latterlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...