Gå til innhold

Ny PC til 10000 - 15000 kr


Anbefalte innlegg

AMD er bedre i spill, mens intel ofte er bedre i programmer som krever full stabilitet

Dette visste jeg ikke. Jeg skal for så vidt ikke spille noe særlig (selv om jeg har nevnt spill). Jeg vil bare ha muligheten til å spille en gang i blant, kanskje kommer jeg aldri til å gjøre det. Men om AMD fungerer godt i en PC som har andre formål også, så faller gjerne valget på AMD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to pcr for øyeblikket.. en amd 64 og en pentium 2,8 C.

Jeg merker en del bedre ytelese i vanlige programmer med pentiummaskinen. Spesielt hvis en driver med bilde og video redigering.

 

Dessuten yter pentium også veldig bra i spill, selv om noen her inne ikke tror på det.

 

Så mitt råd er, kjøp pentium.

Skulle jeg kjøpt to maskiner igjen. ville jeg valgt to pentiumer.

 

Men dette er en smaksak... begge systemene er bra!

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg satser på AMD uansett, jeg har kommet for langt i planleggingen til å forandre alt nå. :p

 

Jeg er usikker på om jeg skal ha AMD Athlon 64 3000+ BOXED eller Tray. Hva er det jeg får med om jeg kjøper BOXED, og hva vil Tray si? Følger det med vifte, heatsink, kjølepasta og bruksanvisning i BOXED pakken? Og er denne viften i såfall god nok, eller bør jeg velge en annen?

 

I utgangspunktet hadde jeg lyst på et ASUS hovedkort (for eksempel Asus K8V SE Deluxe), men jeg har hørt at det er en del som har problemer med dem. Nå tenker jeg på Gigabyte K8NS nForce3 250, håper det vil fungere bra. Er det forresten vanlig at hovedkort er så billige? Jeg er villig til å betale litt mer dersom det skulle være nødvendig. Hva med Gigabyte K8NSP nForce3 250 eller Gigabyte K8NSNXP nForce3 250?

 

Når det gjelder RAM så vet jeg ikke hva jeg skal ha. Siden jeg har blitt anbefalt Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB, så blir det gjerne det.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe AOpen H600B kabinettet dere anbefalte meg. Er strømforsyningen på 350W nok? Og er det mulig å montere en vifte i fronten av kabinettet?

 

Tar gjerne imomt kommentarer.

Endret av Garathor
Lenke til kommentar
Jeg har to pcr for øyeblikket.. en amd 64 og en pentium 2,8 C.

Jeg merker en del bedre ytelese i vanlige programmer med pentiummaskinen. Spesielt hvis en driver med bilde og video redigering.

 

Dessuten yter pentium også veldig bra i spill, selv om noen her inne ikke tror på det.

 

Så mitt råd er, kjøp pentium.

Skulle jeg kjøpt to maskiner igjen. ville jeg valgt to pentiumer.

 

Men dette er en smaksak... begge systemene er bra!

 

 

:thumbup:

Merkelig, jeg har testet mange maskiner, har selv en a-xp 2500, min bror har a64, min far har intel, og EN venn av meg har d (fremdeles ja... kan du skjønne d...? :roll: )

Det er bare bullshit at en intel gjør det bedre i spill og 3d applikasjoner enn amd.. Det har jeg testet for mange ganger, både i benchmark, og spill.. :laugh: Hvis du spiller mye cs har du ikke lyst på intel... Jeg syns ihvertfall intel har tapt seg fælt siden p2/p3... :( (For da var intel best... Helt til k7 kom)

At intel er kjappere på videoredigering o.l er fakta, Men jeg lurer på hvordan alt dette blir når Winxp 64 bit kommer... :hmm:

*unnnskyld min pirking* Begge systemene er bra, men jeg liker amd best :green:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Kjøpt boxed hvis du vil slippe viftestress. Fungerer helt fint, har lest om folk som har klokket evig mye opp med stock kjøler rundtom :)

Såvidt jeg har sett, så burde valget av minne stå mellom OCZ, kingston, eller corsair. Hk = hva som helst med nForce på... :love: (jeg har bare erfaringer med twinmos og corsair)

Min bror sitt K8V SE Deluxe har jeg aldri hatt noen problemer med, cpu temp ligger på rundt 34-39 grader og...

En strømforsyning på 360 watt holder vel med mindre du skal ha deg et nytt 6800 kort :p

 

 

(Selv venter jeg med å kjøpe pc akkurat nu da det er så masse nytt som kommer iløpet av høsten... Det er sommer nu, gå ut og nyt været, spar pengene til ut i oktober;) )

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Jeg har to pcr for øyeblikket.. en amd 64 og en pentium 2,8 C.

Jeg merker en del bedre ytelese i vanlige programmer med pentiummaskinen. Spesielt hvis en driver med bilde og video redigering.

 

Dessuten yter pentium også veldig bra i spill, selv om noen her inne ikke tror på det.

 

Så mitt råd er, kjøp pentium.

Skulle jeg kjøpt to maskiner igjen. ville jeg valgt to pentiumer.

 

Men dette er en smaksak... begge systemene er bra!

 

 

:thumbup:

Merkelig, jeg har testet mange maskiner, har selv en a-xp 2500, min bror har a64, min far har intel, og EN venn av meg har d (fremdeles ja... kan du skjønne d...? :roll: )

Det er bare bullshit at en intel gjør det bedre i spill og 3d applikasjoner enn amd.. Det har jeg testet for mange ganger, både i benchmark, og spill.. :laugh: Hvis du spiller mye cs har du ikke lyst på intel... Jeg syns ihvertfall intel har tapt seg fælt siden p2/p3... :( (For da var intel best... Helt til k7 kom)

At intel er kjappere på videoredigering o.l er fakta, Men jeg lurer på hvordan alt dette blir når Winxp 64 bit kommer... :hmm:

*unnnskyld min pirking* Begge systemene er bra, men jeg liker amd best :green:

Skal ikke lage en ny debatt om dette her. Fyrn har jo bestemt seg for AMD, men den ytelses forskjellen jeg merker i videoredigering er stor. Har akkurat kjørt begge maskinene på full pupp i et døgn. Pentiumen gjør dobbelt så mye jobb på samme tid. Dette er ikke bullshit. Samme opplevelsen har jeg med tanke på stødighet/ crashing av systemet. Dette har enda ikke skjedd med P4 systemet enda pcn har stått på i et halvt år. AMD chraser minst en gang i uka i snitt.

 

Dette er noe å tenke over for folk som bruker systemet til viktigere ting en spilling.

 

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå skal listen min være mer eller mindre ferdig

 

Kabinett: AOpen H600B

 

Hovedkort: Gigabyte K8NS nForce3 250 eller Gigabyte K8NS Pro nForce3 250 (har ikke bestemt meg for hvilket enda)

 

CPU: AMD Athlon 64 3000+ BOXED

 

RAM: Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB (tror jeg)

 

Skjermkort: Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

 

 

Har dere noen invendinger, ting dere ville endret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...