Gå til innhold

Forbrukerombudet refser NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, nei, NGT er ikke de første som gjør det, og jeg synes vel egentlig ikke det er så veldig ille heller.

 

Begynner å bli en vane at kjeder ikke opplyser om alle bakdelene ved produktet de leverer.

 

Men det beste hadde jo selvfølgelig vært at ingen gjorde slikt.

Skrevet

Problemet er at Forbrukerombudet ikke har myndighet til å ilegge bøter; da hadde nok synderene ryddet raskere opp etter seg. Reglene slik de er idag gjør det vanskelig å forfølge virksomheter som lever i gråsonene annet enn ved å spikre dem opp i media.

Skrevet

Det er slett ikke bare ngt som har det, tror ALLE store firmaer har noe i samma duren.

 

Jeg har ingen probelmer lenger med å lese reklamen slik den må leses..

Skrevet
Det er slett ikke bare ngt som har det, tror ALLE store firmaer har noe i samma duren.

 

Jeg har ingen probelmer lenger med å lese reklamen slik den må leses..

Men det er MANGE som leser den som den står oxo! :hrm:

Skrevet

Jau, de er vel ganske åpenbart skyldige i dette. For min del har jeg ikke orket å hisse meg opp over det, siden jeg er såpass fornøyd at jeg når som helst kunne fornyet en 2års bindingstid.

Skrevet (endret)

Er enig med forbrukerombudet... I fjor bestillte jeg "sommer smil" pakka som ville oppgradere den tids charlie linje på 1300/512 til 4mbit linje...

 

I hele sommer fikk jeg bare ca 2000/512, jeg ringte minst 20 ganger (bokstavlig talt) og fikk til svar: Dere er desverre utenfor dekning. Ingen penger tilbake, og ingen unnskyldning.

De skulle i det minste sagt ifra, før jeg bestillte, eller etter så de kunne gitt meg en sjans til å avbestille.

 

Jeg mener... SERRIØST! er litt forskjell mellom oppgradering på 700kbit og 2700kbit...

Endret av King_mephisto
Skrevet (endret)

Patetisk å se noen NGT-kunder her som gidder å ta ISP`en sin i forsvar! Det skulle ikke være noe problem å få med all relevant info i en reklame, og det gjelder alle selskaper.

 

Ikke noe vanskelig å si eller skrive dette i en reklame:

 

-Priser forutsetter 2år bindingstid og et etableringsgebyr på ****,-

-forutsettning om at det er dekning der du bor.

Endret av langtongting
Skrevet

Enig med dårlig opplysning om dekning, men ellers blir det syting. Er det ikke vanlig å lese vilkårene før man tegner?

Skrevet

ser jo at mange reklamerer for solide linjer til en billig penge

 

det var jo en som reklamerte her på HW med 3000 kb linje for 319 kr eller noe med det stod med liten skrift Fra 319 mener det var catch eller noe

 

ser egentlig ikke at du kan reklamere for brebånd og si maxlinja di og opplyse om den billigste prisen så lenge det står klart og tydelig om en fra pris

 

man kan jo ikke sette opp hele regelverket om betingelser heller i en liten reklamesnutt

Skrevet
Enig med dårlig opplysning om dekning, men ellers blir det syting. Er det ikke vanlig å lese vilkårene før man tegner?

Er det virkelig så vanskelig for NGT og alle andre å få frem den infoen som gjelder? :hmm:

Skrevet (endret)

??

Ta med om manglende dekkning i områder?

Skulle likt og sett dette i Telenor sine reklamer, de nevner ikke et ord og får gå fri?

Fysj

Endret av Snabben
Skrevet

Blir villedende når prisene de oppgir forutsetter 2 års binding uten at de skriver dette tydelig.. De er vel nesten de eneste som opererer med så lang binding

 

NGT med 1 års binding er rett og slett dyrt :thumbdown:

Skrevet

Hmm... jeg har selv ikke NGT og finner det neimen ikke vanskelig å finne frem på deres sider. 12 måneders BINDING koster det samme som 2 års kontrakt. Forskjellen går tydelig frem Altså.. de har 4 forskjellige nivåer.. 12 måneders binding, 1 års kontrakt, 2 års kontrakt og løpende kontrakt. Forskjellen er vel ikke så vanskelig å forstå utfra NGT sine sider, Kontrakt er kun en avtale om fast pris, binding er nesten det samme, men der har du bundet deg til NGT, og kan dermed ikke si opp uten noe gebyrer. Om man har kontrakt, kan man si opp dette når som helst uten gebyrer.

 

Poenget, egentlig har de ingen grunn til å klage, står jo egentlig veldig klart forskjellen, mener jeg. Og ja, det er merkelig at NGT må opplyse om dette i reklamer som ikke står på nettsidene, gjør telenor det? Nei, kun om pris, dekning opplyser de ingenting om. Merkelig at NGT må opplyse om dette, når det gjelder binding og kontrakt og hvor lenge man må ha en slik kontrakt for å få prisen, synes jeg det er rimelig at NGT opplyser om i sine annonser i aviser og blader.

Skrevet

ser absolutt ikke noe problem med reklamen til NGT. NGT lager en reklame for et produkt som de kan levere til oppgitt pris. At det er enkelte betingelser er rett og slett helt vanlig. Og det er noe folk må regne med. Og jeg vet ikke om andre som driver reklame uten betingelser som er skjult.. men på NGT`s sider er det lett å finne betingelser.. det er det ikke på alle andre sider det blir drevet reklame for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...