Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på Enslaved på fredag på Kvarteret. Meg og en kompis hadde metalvors hos meg først der vi preiket skit, metall og fikk ned pilsen. Kom oss til Kvarteret en stund før de kom på scenen, satt å daffet der med noen pils og Gorgoroth på anlegget. Kunne bare ikke bli bedre. Når de endelig kom på scenen var stemningen god, etterfulgt av for mye fyll, som tilslutt gikk over like før konsertslutt. Men bra konsert, og bra musikk. Skulle bare ønske de spilte Heavenless.

Lenke til kommentar
Var på Enslaved på fredag på Kvarteret. Meg og en kompis hadde metalvors hos meg først der vi preiket skit, metall og fikk ned pilsen. Kom oss til Kvarteret en stund før de kom på scenen, satt å daffet der med noen pils og Gorgoroth på anlegget. Kunne bare ikke bli bedre. Når de endelig kom på scenen var stemningen god, etterfulgt av for mye fyll, som tilslutt gikk over like før konsertslutt. Men bra konsert, og bra musikk. Skulle bare ønske de spilte Heavenless.

Havenless. ;) Teit at de ikke spiller den live. Fra Below the Lights burde den og As Fire Swept Clean the Earth være fast inventar på konsertene. Men men, når et band har en så kanonbra katalog vil det alltid være mye man savner.

 

Hvilke låter spilte de fra RUUN? Husk det, vær så snill. :p

Lenke til kommentar

Hele svastika opplegget er gammelt, necrobutcher hellhammer og maniac har blitt sett med det ved flere anledninger.

Men det ser ut til at fler bryr seg om at taake gjør det enn Mayhem, hva er egentlig forskjellen?

 

Er jo like nazistisk om det er Høst eller Maniac som stiller opp med svastika.

 

Selv er jeg sterkt imot hele nazioplegget som kommer mer og mer frem i Black Metal miljøet.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Very nice.

 

Som sagt: Såvidt meg bekjent er ikke de aller fleste svartmetallband så ekstreme i hatretorikken sin i tilstrekkelig grad til at jeg ville reagert. Poenget med å ikke støtte de mest ekstreme tilfellene er for å markere avstand mot selve uvitenheten og misantropien de eventuelt måtte forfekte (som i de verste tilfeller fører til formaning om å begå straffbare handlinger, men dette er jo minimalt).

 

Jeg skjønner vitterlig godt rebellstempelet mange av svartmetallbandene higer etter, men alt med måte, alt med måte ;)

 

EDIT: Jeg bryr meg ærlig talt ikke så mye om Taakes stunt heller, så ingen "grining" her i gården. Og jeg forstår godt at folk støtter musikk de liker, uavhengig av de som lagde musikkens politiske overbevisning eller holdninger.

8445729[/snapback]

 

Hvis et Svartmetallband ikke er ekstrem i hatretorikken er det på grensen til å falle utenfor sjangeren. Uten hat - ingen Black Metal. Jeg støtter noen av de mest ekstreme bandene og artistene fordi det er genial musikk og ekte Black Metal. Dette er ikke noe jeg vil distansere meg fra. Hvilke Black Metal band oppfordrer IKKE til å begå straffbare handlinger? Finnes mange grimme eksempler: En hel masse drep-de-kristne, brenn kirker og lignende.

 

Black Metal er diskriminering. Loven er ikke noe som må svares til. Det finnes også noen rasisistiske undertoner i enkelte norske band.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Og hva mener du med ekte? Kvalitet har vel ingenting med om musikken faller under en viss sjanger eller ikke. Eller er kanskje Black Metal overlegen som sjanger og?

8449785[/snapback]

 

Huh. Nå snakket jeg om Black Metal i sammenheng med Taake. Kvalitet kan være så mangt. Hva tenkte du på?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Noen som har hørt Iskald forresten? Sinnsykt fett! sjekk ut www.Iskald.com for lydklipp.

Rapper scream magazine sin beskrivelse: Tenk deg en blanding av tidlig dimmu borgir, den melodiske utgaven av Darkthrone og Keep of Kalessin's intensitet. Vel , da har du en ørliten ide om hvordan dette låter.

Lenke til kommentar
Og hva mener du med ekte? Kvalitet har vel ingenting med om musikken faller under en viss sjanger eller ikke. Eller er kanskje Black Metal overlegen som sjanger og?

8449785[/snapback]

 

Huh. Nå snakket jeg om Black Metal i sammenheng med Taake. Kvalitet kan være så mangt. Hva tenkte du på?

8449820[/snapback]

 

Det kunne virke som du støttet visse band fordi det er "Ekte Black Metal", og da er det ikke godt å si hva du mener med ekte. Nå blir vel dette kanskje flisespikkeri, men er over tiden blitt ganske lei av at band slenger på en "True" eller "Ekte" betegnelse, som om det gjør musikken mer ektefølt, eller kanskje rettferdiggjør mangel på egenart.

 

Og Black Metal tekster trenger ikke som du sier å handle om om hat, selv om majoriteten har tekster som sirkler rundt dette. Og hvis det band der ute som skriver hatefulle tekster for å holde seg innenfor sjangeren synes jeg litt synd på dem... Ah, why do I bother.

Lenke til kommentar

Taake har fine tekster!

 

“Voldtekt”

 

Mesterlig

doedsvold

Smerter

i halsen

Sirlig

lidende

Analtoes

Bli med meg til avgrunns

Voldelig

elskov

Fiende

penis

Inni huset

paa tunet

dypt i skogen

Med Doeden til foelge

Haanden paa hjertet

For aa kjenne om du lever

Evil

 

 

 

 

 

“Hennes kalde skamlepper”

 

Doed og pine

Skog og moerke

Regn og kulde

Natt og taake

Saar og flenger

Blod og vaapen

Kjoett og smerter

Vold og fitte

 

Hjelpeloes

motstand ja

Taarer ja

Lidelse

DOED

 

Smerteterskel

Lagnonector

Necrochlesis

Necrocoitus

 

Blodtoerstig

skarpretter

Lystmorder

Helvete

HEIL

 

 

 

 

Hahahha.. så herlig mongo!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...