Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! bruke Linksys WRT54G med telenor adsl


Anbefalte innlegg

Hei

 

las ein plass om noken som brukar Linksys WRT54G(router) med telenor adsl men fann ikkj eigjen den tråden.

 

det er muleg å bruke denne routeren, berre routren, med telenor adsl sant? han støtter jo PPPoE og heile pakka..

 

Probleme:

bestilte gjer det sjølv pakka hos telenor og droppa å kjøpe modemet... so dei sendte heller ikkje med splitteren... so no er nettet på(adsl er kobla til i sentralen) og alt skal jo kunne gå... tenkte viss eg koblar ut telefonen (sia me ikkje har fått splitter) og koplar til router so skal eg klare å komme meg på nett med adls( me har isdn i tillegg da) koplar slik det står i bruksanvisning og "trur" eg har stilt inn alt rett på routeren(PPPoE med brukarnamn og passord)... men router får ikkje kontakt med sentralen...

 

Hjelp er fortvila... hater 64kb linje!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du maa vel ha modem allikevel, modemet vi har fungerer hvertfall slik at det ligger mellom linksys og sentralen, og gjoer selve tilkoblingen og syncing av linje. PPPoE er jo bare en maate aa sende pakker over denne tilkoblingen som modemet lager.

 

Edit: var litt sein ja.

 

 

Det du trenger er en ruter evt modem som stoetter hva pokker det er telenor bruker som standard for adsl, altsaa ikke pppoe, men standarden for selve linja. Husker ikke hva denne heter.

Endret av delling81
Lenke til kommentar

Ved å koble en bredbåndsrouter som støtter PPPoE (slik som Linksys'en) til ADSL modemet kan du la routeren ta seg av brukernavn og passord og så lenge denne er tilkoblet vil du ha tilgang til internett via routeren og flere PC'er på nett samtidlig! Husk å sette timeout i routeren til maks slik at den ikke kobler ned internettforbindelsen ved inaktivitet på linjen!

Endret av vegarroe
Lenke til kommentar

Du må jo selvfølgelig ha et adsl modem.

 

Linksys WRT54G er en router ikke en router/modem kombinasjon.

 

Derfor vil ikke noenting fungere før du kobler opp et modem forran routeren. :blush:

 

Dvs. koblingene skal være slik:

 

Tlf. Linje--->hus-->splitter-->modem-->Router (Linksys WRT54G).

 

Dvs. at før du får noe til å fungere må du skaffe deg et ADSL modem. :yes:

 

Når du har skaffet deg modem vil du nok være på nett i en fei!

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...