Gå til innhold

Ny PSU til overklokking.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ALDRI kjøp Q-TEC  (ikke at du hadde tenkt til det,men hvis)

 

Jeg har stilt spørsmålet før og spør igjen: Hva er galt med Q-Tec? :hmm:

 

Jeg har en Q-Tec 550W Gold PSU som har fungert upåklagerlig i 2 år.

Den har til og med overtemperatursikring.

 

Den driver en AMD XP2500+@3200.

Resten av spesifikasjonene står i profilen min.

 

Har noen seriøse tester ets. så vis gjerne til det.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
ALDRI kjøp Q-TEC  (ikke at du hadde tenkt til det,men hvis)

 

Jeg har stilt spørsmålet før og spør igjen: Hva er galt med Q-Tec? :hmm:

 

Jeg har en Q-Tec 550W Gold PSU som har fungert upåklagerlig i 2 år.

Den har til og med overtemperatursikring.

 

Den driver en AMD XP2500+@3200.

Resten av spesifikasjonene står i profilen min.

 

Har noen seriøse tester ets. så vis gjerne til det.

Skjekk prisguiden på erfaringer på q-tec sine psu´er. Tviler på at det er tilfeldig at alle de har fått mandags-produkter. En kompis av meg skulle også ver lur å spare penger på å kjøpe q-tec. Den gikk til pises etter en halv uke, og railsene var helt på tryne når den virka og. :thumbdown:

 

Kan ha noe med hvor krevende hardwaren er.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Dersom det er denne erfaringen du tenker på så er det ikke den PSUen jeg har eller er interesert i resultatet på.

Denne PSUen leverer bare 250w kontinuerlig og er for lite til en moderne PC med flere vifter og HDDer så det er en dårlig sammenligning.

Man tester ikke en pickup for å finne ut hvilken lastebil som er best i ett grustak!

 

Litt fakta om Min Q-Tec 550W Gold.

Den skal yte 450W kontinuerlig og 550W peakefekt noe som jeg regnet meg fram til etter opplysningene på siden av strømmforsyningen.

 

 

Finnes det tester på toppmodellene til Q-Tec?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Dersom det er denne erfaringen du tenker på så er det ikke den PSUen jeg har eller er interesert i resultatet på.

Denne PSUen leverer bare 250w kontinuerlig og er for lite til en moderne PC med flere vifter og HDDer så det er en dårlig sammenligning.

Man tester ikke en pickup for å finne ut hvilken lastebil som er best i ett grustak!

 

Niks.. Ikke den jeg mener. Jeg mener denne, denne og denne. Denne er folk ikke heller så imponert av.

Dette var erfaringer med 400W, 450W og 550W av Q-tec sin gold serie.

 

PS: Ikke vits å være spydig. Kan umulig ha leita hvis du ikke fant disse erfaringene.

Lenke til kommentar

Personangrep var ikke det jeg var ute etter men jeg står fortsatt for det jeg har sagt.

 

Erfaring Nr. 2 faller nesten på sin egen urimerlighet:

Fordeler:

pris

 

Ulemper:

ustabil spenning, bråker, 12V rail gikk ned på 10V i min maskin (8HD\'er 2cdrom, xp2200 512ram masse vifter)

 

Kommentar/konklusjon:

Kjøp en skikkelig kvalitets-PSU istedet for dette skrapet, anbefaler Antec og Superflower (<-enermax)!

 

Det var ikke lite last han hadde på strømforsyninga som var beregnet på 450w kontinuerlig last.

 

Og erfaring Nr.4 er det faktisk flere som er fornøyd.

Av Stein Arild Killi, 5/4-2004

 

Fordeler:

Helt grei denne her, ser litt stri ut au

 

Ulemper:

*bare* 340 W messom... til alle som klager på dette sier jeg: "Mordi!"

 

Kommentar/konklusjon:

Den er billig, stri, kanskje ikke fullt så bra kvalitet, men de som har råd til dèt, får ta seg råd til :D Omg kalol stfu sjefswhiner

 

og

 

Av Christian Dahl (CFD), 12/12-2003

 

Fordeler:

Jeg trodde dette skulle være en meget dårlig PSU og kjøpte den til en maskin jeg skulle sette opp ,men jeg prøvde den i filservern min og den klarer brasene..

 

XP2400@2500mhz @2.1V

6x 160gig + 2x120gig

S3 Savage4 32mb

512 PC2700

KT333 kort.

 

Dette går uten problemer.

 

Ulemper:

Den bråker desverre.. Men jeg satt i en 120mm vifte i den og nå er den meget stille og står i filservern og koser seg.

 

Kommentar/konklusjon:

Ble meget positivt overasket over denne. Har dog ikke målt den med et instrument. Har et Fluke multimeter (Fluke lager noen av de beste multimetrene på markedet) ved siden av meg. Men uten og ha målt denne er jeg positivt overasket

 

Så det er både for og imot, og det var dette jeg spurte om og som jeg IKKE fant forde jeg søkte på produktguide og tester og ingen ville svare på før "8-ball" ble provoser.

 

Det eneste jeg kan si meg enig i er at den støyer litt mye.

Lenke til kommentar

Samma det. For å si det sånn så når jeg leste di erfaringene så fikk jeg et meget dårlig inntrykk av denne q-tec psu´en, og har vert innom en del andre forum og kikket der og de er heller ikke så imponert av denne saken. Men når det er sagt så alle review´ene jeg fant så hadde de ikke mye negativt å si om denne psu´en.

Men en ting som slår meg er :there is no such thing as free lunch:

Så et skrekk eksempel på et av forumene:

Quote:ADVARSEL!

 

Køb ikke en Q-Tec PSU!

 

OG BYG DEN ALDRIG OM TIL VANDKØL!!

 

Den brænder af - og tager alt hvad der hedder harddisk, CDROM osv. samt grafikkort med sig!!

 

Der sker det, grundet brugen af billige komponenter der er belastet til det yderste, at 12V løber over i 5V'en pga. at den dårlige lak på tråden i spolerne brænder af..Og der er ingen garanti på det som den tager med sig - heller ikke hvis du ikke har mod'et den!

 

 

Bare lad dem beholde deres L...! Det er ikke det værd! - Køb nu bare en ordentlig (læs DYR) PSU i stedet - så får du oxo et meget mere stabilt og overklockningsvenligt system.

 

PS: Her er en positiv omtale av Q-tec.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
For dere som syntes Q-TEC PSU'er er dårlige, les denne:

 

Q-tec test

 

Har selv en q-tec psu, denne har jeg ikke hatt noen problemer med :thumbup:

Denne testen er jo til å begynne og grine av. Testsystemet de benytter kan jo drives av en low-end 300w strømforsyning. Q-tec produserer PSU'er for dem som hverken stiller krav til støynivå eller at produktet skal holde spesifikasjonene. Gi denne et skikkelig system å tygge på, så legger den nok ganske sikkert inn årene ;)

 

Q-tec fungerer, men ikke til å drive ett system som oppgitt effekt skulle tilsi.

Lenke til kommentar
For dere som syntes Q-TEC PSU'er er dårlige, les denne:

 

Q-tec test

 

Har selv en q-tec psu, denne har jeg ikke hatt noen problemer med :thumbup:

Denne testen er jo til å begynne og grine av. Testsystemet de benytter kan jo drives av en low-end 300w strømforsyning. Q-tec produserer PSU'er for dem som hverken stiller krav til støynivå eller at produktet skal holde spesifikasjonene. Gi denne et skikkelig system å tygge på, så legger den nok ganske sikkert inn årene ;)

 

Q-tec fungerer, men ikke til å drive ett system som oppgitt effekt skulle tilsi.

Tror jeg kan si meg enig i det du sier her. :hmm:

Lenke til kommentar

qtec og enermax,mist,aspire og andre kan ikke sammenliknes .

 

Qtec PSUer er og forblir PSUenes folkevogn boble .

PSU for mannen i gata som ikke overklokker eller har ekstreme krav.

Ikke har de av og på knapp heller, det sier jo noe om at det spares inn på alt for å lage de billigst mulig.

 

 

Har PC2 med uttatt qtec psu så jeg vet selv utfra egen erfaring.

 

Bare hold den i venstre hånda og en "branded name"

psu med samme spec. i høyre hånda .

Da føler du på vekten hva som er billig psu .

Det er heller ingen hemmlighet at qtec oppgir peak effekt mens alle anre oppgir continious max .

 

Utgangskretsene qtec benytter er dårlige , overbelastnings

beskyttelen er dårlig (noen har det engang ikke , derfor har folk opplevd

at de tar fyr)

 

...

 

Brukte en såkalt 350W fra qtec til .

PC2:

KT333 hk

Amd-xp 2200

Ti4200

1.disk

2.cdrom

Prøvde å overklokke litt , PSU knelte .

Byttet til chieftek 300W og solen skinte .

 

 

 

5.jpg

Bare sjekk max +12V effekten på denne (qtec 550w gold)

Andre skikkelige ekte 550w'ere har 28A og mere .

Ikke rart CPU overklokkings forsøk går dårlig spør du meg .

Eller krevende grafikk kort med krav til ekstra +12v .

 

"My words "

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Der fikk jeg svar på tiltale!

Det var mange seriøse og utdypende svar.

Jeg kjøpte min Q-Tec PSU for 2 år siden og trodde jeg hadde kjøpt en solid strømforsyning med relativt bra kvalitet, men etter svarene jeg fikk ser jeg det motsatte.

 

Jeg har prøvd å finne Max effekt på den nye 650W strømforsuningen fra Q-Tec men det lar seg ikke gjøre, i hvertfall ikke på hjemmesiden deres.

 

Bildet ovenfor er eksakt den samme PSUen som jeg har og på denne står det faktisk Max A på men på den nye 650W står det ikke.

Her kan dere laste ned et 2,8Mb tif bilde slik at man kan zoome inn detaljene på siden, og der står det ingenting om kontinuerlig effekt.

Det er rottent og hype effekten uten og oppgi max A på toppmodellen sin.

Dette lukter muffens og kanskje etterhvert svidd også.

 

Jeg må bare beklage dersom noen føler seg provosert av innleggene i tråden men jeg trodde virkerlig jeg hadde gjort et røverkjøp (snarere et kjøp fra røvere), jeg overklokker tross alt på den.

Dersom den nåverende strømforsyningen skulle ta kveld blir det i hvertfall ikke ny Q-Tec

 

Takker for alle svar. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...