Gå til innhold

Ny PSU til overklokking.


Anbefalte innlegg

Trenger ein ny PSU sidan min chieftec 360w har begynt å slite litt etter at eg skifta skjermkort. :) Har tenkt på desse her:

MIST 550w

MIST 480w

Forton/Source 400w

Levicom 500w

BeQuiet 520w

Enermax 460w

Den er nødt til å vere kraftig sidan det skal overklokkast ein del, i tillegg til at den bør vere så stille som mulig.

Om folk har andre forslag utover desse, så er det berre å komme med dei. ;)

 

Sjå profil for specs.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forton/Source 400w /120mm vifte-lydløs

denne har jeg ,tester sier at denne gir over 500w

den eneste psu som gir mere enn den lover

 

mist er heller ikke så verst merke

 

 

 

ALDRI kjøp Q-TEC :wallbash: (ikke at du hadde tenkt til det,men hvis)

 

min Forton/Source 400w gir 12.0v 5.0v osv 100% nøyaktig

 

 

trykkleif

Endret av 1G FSB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
du bruker ikke den alikevell.. cpu og gpu trekker fra 12v railen alikevell.. nb og ram fra 3.3v railen..

5v er ikke i bruk til kritiske komponenter lenger..

Det kommer helt an på hovedkortet. Asus A7N8X og DFI NFII Lanparty/Infinity henter vdimm fra 5v. Men skal si meg enig at det ikke er 5v som er den mest kritiske. 12v og 3.3v-railene er de som blir belastet mest. Det er uansett viktig at 5v er stabil.

Lenke til kommentar

min fortron source 400 watt gir meg 3.26 på 3.3 v .... er ikke det rart? skal den ikke ligge på 3.3 ? eller er spenningen først ustabil hvis den går over 3.3 ?

 

uansett det finnes garantert stillere psuer enn fsp hvis du tenker på støy... jeg skal bytte viften... men så er jeg kresen på lyd og da jeg har alt vannkjølt og eneste støykilde blir psu så er det vel kanskje ikke så rart at man hørern?

Lenke til kommentar
min fortron source 400 watt gir meg 3.26 på 3.3 v .... er ikke det rart? skal den ikke ligge på 3.3 ? eller er spenningen først ustabil hvis den går over 3.3 ?

Skal være 3,3v +/- 5%. 3.26 er godt innenfor det. Har moddet min Enermax-psu slik at alle spenninger ligger over vel full load (3,45/5,25/12,55). Det ideelle er vel at alle spenninger ligger litt over oppgitte verdier, selv om det ikke behøver å ha noe å si for stabiliteten dersom de ligger under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...