Gå til innhold

Forslag til ny DVD brenner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller denne fra Lite-on.

 

Eller denne 12x brenneren, men den støtter ikke dobbeltlagsplater.

 

 

Prisen på dobbeltlagsplater er jo enda så sinnsyk høy at det er liten vits å kjøpe. rundt 150-200 kr pr plate. Og man kan bare brenne på 2,4x på dem. Det vil da ta ca 1 time å brenne en full DVD.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

SOHW - 832S finner dere på IT-butikken til ca. 1000 kr, men SOHW - 1213s har ikke kommet til norske nettbutikker enda.

 

Jeg har selv en Liteon 401S moddet til 811S som fungerer utmerket, brenner pent på 8X med Verbatim og Maxell plater som er godkjent for 4X.

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg ville anbefale - hvis du vil ha dual layer brenner:

 

1: BenQ DW-822A. Firmware oppgradering til dual layer kommer i September. Suveren brennekvalitet og hastighet - samt støtter bitsetting (viktig for dual layer).

2: Lite-On SOHW-832S - masse verktøy og firmwaremodifikasjoner tilgjengelige. Støtter bitsetting.

3: NEC ND-2510. Støtter IKKE bitsetting (må bruke uofisiell firmware som bryter garantien for å få bitsetting.

 

Bitsetting: Endrer plate ID'en slik at platene identifiseres som DVD-ROM i stedet for DVD+R/RW - øker kompatibiliteten betraktelig.

 

For dual layer (DVD+R DL) plater:

DVD+R DL uten bitsetting: ca 25% av alle stuespillere leser platene.

DVD+R DL Med bitsetting til DVD-ROM: ca 70% av alle stuespillere leser platene.

Lenke til kommentar
anbefaler liteon, massevis av firmwareoppgraderinger som kan gjøre dem raskere, mer kompitable. 8x versjonen koster 650 hos itbutikken, brenner vanlige cder på 40x :yes: kan også oppgraderes til å takle DL med firmwarehack :yes:

Anbefaler å kjøpe SOHW-832S versjonen - da denne kommer med DVD+R DL støtte og har rett kalibreringdata for å brenne dual layer plater.

 

En SOHW-812S oppgradert til 832 vil ikke ha de samme kalibreringsdataene i sin EEPROM (nei - dette ligge ikke i firmware - det ligger i en egen EEPROM brikke som har individuell kalibreringsdata for hver eneste brenner) og det er derfor ingen garanti for hvor bra den vil virke. Tester jeg har sett viser dog at resultatene er ok i de fleste tilfeller - men ikke alltid fullt så bra som for ekte 832S brennere.

Lenke til kommentar

Men spørsmålet er jo egentlig: Har vi per i dag behov for DL brennere?

 

1) De brenner DL på kun 2,4X

2) Platene er svindyre

3) Ny teknologi som sannsynligvis har en del "barnesykdommer"

 

Det skader jo selvfølgelig ikke om brenneren har støtte for dette, men jeg ville personlig ikke lagt dette som grunnlag for å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...